VyVolení překvapují: Brácha se vrací do hry
Autor: Zuzana Štefánková | Publikováno: 02.10.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace
“BB je něco jako BMW, zatímco VV odpovídá tak možná trabantovi,” nechal se slyšet Kellnerův novácký pohůnek Petr Dvořák dávno před vypuknutím české voyeurské horečky. Pak mu nezbylo nic lepšího na práci než sledovat, jak bakelitová čtyřkolka předhání chybně naondulovaného bavoráka o několik koňských délek – a nakonec se musela poroučet i jeho řidička Lenka Hornová.

Reality show, která nezná bratra. Reality show, která už nemá bratra. A nyní zase reality show, která nezná bratra. Brácha oživl!

Prímoví televizní ideologové ladí klíčové heslo svého top pořadu dle momentální nálady na trhu se sledovaností. Logika jejich uvažování vychází z inverzního vztahu, že čím méně lidí si večer zapne bednu s Velkým bratrem, tím drsnějším heslem se mohou VyVolení chlubit. Nyní, když zájem o BB stoupá, VV couvají a opětně zařazují původní, mírnější hlášku.

“BB je něco jako BMW, zatímco VV odpovídá tak možná trabantovi,” nechal se slyšet Kellnerův novácký pohůnek Petr Dvořák dávno před vypuknutím české voyeurské horečky. Pak mu nezbylo nic lepšího na práci než sledovat, jak bakelitová čtyřkolka předhání chybně naondulovaného bavoráka o několik koňských délek – a nakonec se musela poroučet i jeho řidička Lenka Hornová. Silácké řeči utichly, tvůrci pořadu zjistili, že jen logotypy Novy a Big Brothera jim slávu samy o sobě nezajistí a ... a ouha, BB se odrazil ode dna.

Pýcha předchází pád. Staletou lidovou moudrost nyní na vlastní kůži koštují oba pořady i jejich tvůrci. Boxersky silácké výroky se ani jedné z televizí příliš neoplatily – vždy je následoval propad vlastního pořadu a vzestup konkurence. Více arogance, méně diváků – to je ten správný inverzní vztah, jejž by si měli vštípit marketingoví šéfici obou projektů.