Proč jsou dnes dívky a dámy méně povolné než dříve?
Autor: Pavel Křepelka | Publikováno: 04.07.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace
Pánové, až vám vaše milá sdělí “dnes ne, bolí mě hlava, miláčku” či až budete na diskotéce bezvýsledně vejrat do hejna svůdně tancujících, leč nepoddajných krásek, mějte na paměti, že, krom tisíce jiných důvodů, se za tím může skrývat i farmaceutická výrobní blamáž umně zakrytá halasnou reklamní masáží.

Pfizer, Merck, Sanofi-Aventis, Zentiva. Znáte je? Možná ani ne a přitom tyto i jiné farmaceutické firmy ovlivňují váš život více, než si myslíte. Mají na svědomí pilulky, kapsle, prášky, bonbóny, které léčí chřipky, tlumí dopady rakoviny a AIDS nebo – v neposlední řadě – zabraňují nechtěnému početí. Zastavme se na chvíli právě u antikoncepčních prostředků.

Existují mnohé studie, jež ukazují, že u citlivějších dívek a dam mohou tyto preparáty vést ke statisticky významnému poklesu sexuálního libida. Kvůli působení tohoto a dalších faktorů, např. obav ze sexuálně přenosných nemocí či devalvace sexu a erotiky v médiích, lze soudit, že v naší době převažují okolnosti, jež dívky a dámy vedou k vyšší zdrženlivosti – a menší “povolnosti” – v sexuálních aktivitách. Zdrženlivost, která je patrná třeba z aktuálního vzestupu průměrného věku při premiérovém pohlavním aktu, se samozřejmě projevuje i u chlapců a pánů, u nichž však chybí onen podstatný a neblahý pilulkový efekt.

Farmaceutický sektor je velmi mocný, točí se v něm těžké miliardy dolarů. Pro firmy může být výhodnější masivně investovat do reklamy a distribučních sítí, tak aby se pilulky dostaly i do těch nejzapadlejších gynekologických ordinací, než financovat dodatečný výzkum, jenž by vyvinul takový preparát, který by zabraňoval početí a navíc stoprocentně garantoval nulovou ztrátu chutě k milostným hrátkám.

Pánové, až vám vaše milá sdělí “dnes ne, bolí mě hlava, miláčku” či až budete na diskotéce bezvýsledně vejrat do hejna svůdně tancujících, leč nepoddajných krásek, mějte na paměti, že, krom tisíce jiných důvodů, se za tím může skrývat i farmaceutická výrobní blamáž umně zakrytá halasnou reklamní masáží.