Dopravní podnik hl. m. Prahy potřebuje novou krev

Autor: Jan Králík | Publikováno: 24.11.2011 | Rubrika: Zamyšlení
doprava

Je to více jak čtyři roky, co do křesla Dopravního podniku hl. m. Prahy usedl bývalý ředitel televizní stanice Prima Ing. Martin Dvořák, do té doby veřejnosti známý hlavně svým pobytem ve vile Vyvolených. Patří k  manažerům, kteří prý umí řídit všechno. Televize, dopravní podniky nebo třeba ministerstva (o post ministra informatiky se v minulosti neúspěšně ucházel).

V Pražském dopravním podniku zavedl nové pořádky. Po jeho nástupu do funkce začaly společností otřásat personální změny, které kontinuálně probíhají do dnešní doby a stále nemají konce. Z původních manažerů nezůstal téměř jediný. Odešly jich desítky, ať už dobrovolně nebo nedobrovolně. Nová místa okamžitě obsazují lidé z ulice, bez hlubších znalostí dopravní problematiky a často také bez potřebného vzdělání. Vstupenkou do řad dopraváků se stává doporučení, kamarádství nebo jen rodinné pouto.

 

Na některých pozicích si uchazeči podávají dveře, ve funkci vydrží sotva pár měsíců. Jakoby si ředitel stále nemohl vybrat ty pravé. Když se na několikátý pokus nepodaří najít správného vyvoleného, dojde k organizační změně, která celý útvar pohřbí. Do věčných lovišť se odporoučel „nepotřebný“ úsek služeb nebo „obtěžující“ personální útvar i s personálním ředitelem, jehož rozhodující kvalifikace byla určena příbuzenským vztahem s nejvyšším. Vedením torza personálního útvaru – nově Sekcí lidských zdrojů (SLZ) byl pověřena žena, která strategický útvar společnosti řídí z rodičovské dovolené. Její zástupkyně, mimochodem též přijata zvenčí společnosti, už dokázala během svého krátkého několikaměsíčního angažmá zkolabovat. Zaměstnanci nový útvar, který se stal úspěšnou parodií na Human Resources, stačili přejmenovat na Sady, lesy, zahradnictví (SLZ).

 

Jako cestující mám někdy pocit, že Dopravní podnik hl. m. Prahy natáčí jednu velkou reality show, ve které zkouší psychickou a fyzickou odolnost pasažérů. V nových tramvajích Škoda se v létě vytváří atmosféra na omdlení. Je to jen několik týdnů, co média přinesla zprávu, že klimatizace v nových tramvajích nebude, protože by to byl nadstandard. To má svojí logiku! Bezmála polovina z nově dodaných tramvají 15T je odstavena ve vozovně pro vážné závady, např. přehřívání kol, které končí až jejich destrukcí. Mezi strojvedoucími se hovoří o tom, že na čerstvě rekonstruovaných soupravách metra praskají rámy podvozků. I to je zřejmě důvod, proč se v tichosti připravuje výběrové řízení na dodávku 24 pětivozových souprav metra v ceně 5 miliard. Problémy je třeba řešit pragmaticky. Na kloubových autobusech SOR praskají celé skříně a hybridní autobusy vykazují vyšší spotřebu nafty než ty konvenční. Další významná provozní úspora. Manažerským řešením do budoucna bude pravděpodobně objednávka dalších „úsporných“ autobusů!

 

Do historie pražské hromadné dopravy se Dvořák zapíše také tím, že se mu poprvé v téměř 40 leté historii podařilo na celý den a v celém rozsahu vyřadit z provozu metro, což nedokázal ani vodní živel v roce 2002. V rámci inovací se na linkách ve špičkách pracovního dne zavádí delší intervaly, než v neděli kolem oběda (linka 37, špička pracovního dne – 6 jednovozových spojů, neděle kolem oběda – 9 jednovozových spojů). Při výlukách nízkopodlažní autobusy náhradní dopravy navazují na nízkopodlažní tramvajové spoje tak, že se pro vozíčkáře stává rychlejší a jednodušší místo přerušeného tramvajového provozu překonat vlastními silami!

4517 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Čtěte také

ePortal.cz

64. pohlaví je lidským právem!Kdovíjak by to v Listopadu asi dopadlo, kdybychom o pravdoláskařích už tenkrát věděli, co o nich víme dnes? Je načase se těmhle hrobařům demokracie se vší vážností postavitNa cestu do nového otroctví se vydáme sami. Extrémní měnová i fiskální expanze umožňují maskovat rozměr hospodářské katastrofy, kterou umělé globální zastavení ekonomiky přineslo a přineseInflace se probouzí pomalu a jistěEU zrušila právní státy

euPortal.cz

Piráti v sombrerech: Transgender exempláře obsazují pozice. Budou si depilovat nohy? Revoluce žere vlastní děti. Feministky ostrouhajíPodpořte prosím EUportal.cz

Eurabia.cz

Premiér Orbán vyzval v 7 bodech reformě EU!Jak si s námi vytřel Západ zadek a okradl nás o naše zlato

FreeGlobe.cz

Budou nám taky měřit penisy?Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

euServer.cz

Na co všechno mají propagandisté ČT žaludekMezi morem a covidem, aneb zrození a smrt evropské civilizace

eOdborar.cz

Rusko usilovně buduje výrobny vakcíny proti koronaviruEU kašle na Evropany. Dovoluje vyvážet vakcíny z Evropy pryč a Evropané mají umírat

ParlamentniListy.cz

„Migranta do každé rodiny!“ Babiš a Piráti. Soudem rozdmýchané téma. Jak to může skončit? Cyril Svoboda tuší„Děti projevují rasismus už ve třech měsících? Probůh, kde to žijeme!“ Ivo Valenta se neudržel nad školením v USA
Články autora
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

RSS feed Zasílání upozornění