Recenze: Hory mají oči 2

Autor: Petr Černý | Publikováno: 3.10.2007 | Rubrika: Recenze
Hory mají oči

Jaké mají následky na lidech hrátky s atomovými zbraněmi jsme mohli vidět už v úvodních titulcích prvního dílu. A popravdě řečeno, i zde začínáme nepěkně, přesněji porodem, který by jste v instruktážním videu ,, Péče o dítě“ hledali těžko. Zatímco se pod úvodními titulky rodí další malý kanibal, tvůrci divákovi stihnou prokrvit závity o události z prvního dílu … první ,,Hory mají oči“ francouzského klipaře, který potravním barvivem ve svých filmech nešetří, patřilo i přes veškeré klišé, které film obsahoval, posledním rokem mezi to nejlepší, co se dalo v žánru krvavých vybíjených na DVD sehnat. Jak je na začátku pokračování zrekapitulováno, do uzavřené oblasti ,,Sektor 16“ se připletla rodinka, která byla skoro celá vybita zmutovanými horníky. Nyní tu zakempoval tábor vědců, který celou oblast monitoruje a pátrá, zda tu ještě neběhá nějaký ten kanibal s pokřivenou hubou. Když to takhle hloupě říkám, je jasné, že běhá a je jich hned několik. Oblast zrovna přijíždí zkontrolovat skupina národní gardy, obsahující ,,klasické“ formáty lidí – at´ už tu máme drsňáka, který sprostým výrazivem nešetří či ňoumu, který je ještě ke všemu pacifista. Dále už snímek běží v zajetých hororových kolejích – drsní chlapy jdou jeden po druhým pod drn, vojandy jsou znásilňovány slintajícími kanibaly, protože i tak odporná věc jako je zmutovaný kanibal, čtenáři div se, prahne po potomcích. Když byla do chřtánu kreatur vhozena typická americká rodinka, člověk jim nedával moc nadějí. Stal se ovšem pravý opak, zvláště v samotném závěru, kdy se největšímu sucharovi, který prahnul po pomstě, dostal do rukou obyčejný krumpáč. Když si to má nyní s kanibaly rozdat elitní komando, člověk by čekal opravdu likvidační snímek, ale nastane pravý opak. V prvé řadě se postavy, at´ už vojáci či vědci, chovají jako blbci. Člověk by čekal, že se vojáci budou řídit heslem ,,nejdřív řežu, pak se ptám“, ovšem, když je vzápětí vidíte všechny fňukat, zprotiví se Vám natolik, že jim začnete přát, aby jim rodinka z hor zatnula tipec. Nedá se nic dělat, změna režiséra občas udělá své a bohužel, doby, kdy jméno Wese Cravena zaručovalo kvalitu, už také pominuly. Možná by se už měli začít točit horory s trochou nadsázky a ne s touhou za každou cenu šokovat, když to ve většině případech stejně nevychází. Pomineme – li lákadla na přebalu, že uvidíte něco opravdu ošklivého, navíc o krvavé scény, které jste v kině neviděli, prodlouženo, pod tím vším krvavým pozlátkem se krčí jen další béčkový horor z řady. Leckterá osoba něžného pohlaví během filmu častokrát odvrátí svůj zrak, zatímco pánové usoudí při vzpomínce na vánoční kuchání kapra, že to byl masakr větší.

Přeskočíme-li 4 vystřižené scény, které film neobohatí ani o kapku krve navíc, čeká Vás na 3 části rozdělený dokument, rozhovor s Wesem Cravenem a zkažené záběry. Případné potěšení z toho, že uvidíme, jak třeba herci špatně vystříkla krev z hlavy, ihned pomine, protože celé zkažené záběry jsou jen nahrané scénky ve kterých se vás pokusí představitelé elitního komanda pobavit. Podotýkám, že pokusí. Rozhovor s Wesem Cravenem je pojmenovaný jako ,,Život po filmové škole: Wes Craven“, ovšem očekávejte pouze rozhovor točící se kolem nových ,,Hor“, který s hororovým mágem vedou tři neustále se culící studenti. Kromě ohraných pasáží, že se natočil film, který přináší do žánru spoustu nových věcí, Wes prozradí, že scénář napsal spolu se svým synem. Dokumenty o mutantech či film o filmu je také opět oslavnou ódou na to, jak je film plný lekavých scén, jak je nechutnější apod. Jediné, co tak diváka může potěšit je dokument o stejnojmenném komiksu, kde se mj. dozvíte, jak vůbec takový komiks vzniká a také fakt, že jsou bonusy kompletně obohaceny českými titulky.

** z pěti

5185 čtenářů |

Glosy: O zahraniční politice a Andrejově beztrestnostiNaděje pro Izrael? Švédská ministryně zahraničí Margot Wallström odstupujeZe zápisníku demonstrantaO co jde v případu Koněv? Veřejná služba? Ne, propaganda!

To je fakt padlé na hlavu, k čemu vede zvrácená genderová teorie. V anglickém východním Sussexu přikázali dívkám chodit do školy v kalhotáchPomozte, prosím, bránit Vaše blízké, Vaše domovy a naši vlast

Bičování mužů a žen za nemanželský sex v Indonésií. Brzy i v Evropě? Francouzský stát podporuje islamizaci formou propagace muslimské kultury ...

Němečtí vědci tvrdí, že lidské rasy neexistují. Vede je k tomu věda nebo náboženství politické korektnosti?Černý raper integrovaný v Evropě vyzývá k zotročení a zabíjení bělochů (+ video)

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

Krutá nemoc Karel Gotta. Pražská kavárna a ubožáci na FB si mohou opět do mistra kopnoutJako republika jsme Koněva prohráli

Výsledek snahy EU zničit průmysl slaví úspěch. V českých firmách začalo masové propouštěníŠvédští policisté neumí číst a psát. Výsledek inkluze a úpadku vzdělání ....

Nepříjemný moment pro Babiše. Rok starý dopis. Jak se zachová?Hovado, kokoti! Milion chvilek jde do zbraně. Něco se chystá. Chvilkaři mají pro Zemana různá přání