Recenze: Sillent Hill

Autor: Petr Černý | Publikováno: 11.9.2007 | Rubrika: Recenze
Silent Hill

Nevzhlédne – li se matka v krkavcích, je to bytost starostlivá, i když je její ratolest zrovna adoptovaná. Zvláště, když je v tomto případě dcerka náměsíčná, leze při tom na výšky a neustále opakuje sousloví ,,Sillent Hill“. Ze sousloví se vyklube opuštěné město duchů, což ovšem nikterak nezabrání matce, aby sem dcerku zavezla s nadějí, že ji tím nějak pomůže. Holčička se ovšem hned před branami města ztratí, což matku donutí hledat dítě v temných uličkách Sillent Hillu, i když má za zády tvrdou policistku. Kdyby Rose neztratila dceru, asi by si pro exkurzi vybrala jiné místo na mapě než je Sillent Hill. Před časy ho uzavřeli kvůli neustále trvajícím uhelným požárům díky kterým zemřelo mnoho lidí a sotva se k městu přiblížíte, rádio Vám v autě začne šumět stejně jako když projíždíte ve městě mezi paneláky. Zkrátka to není plácek k zaparkování karavanu a vyložení grilu …

,,Sillent Hill“ je konverzí slavné videohry, která se poprvé objevila kdysi na prvním Playstationu. V posledních letech se můžete bát u nových dílů i s klávesnicí v ruce, prostě, kdo si pod pojmem ,,počítačové hry“ nevybaví hanlivé slovo, měl by vědět o co jde. Film sice není doslovným přepisem hry, ovšem člověk, co měl čest s nějakými dílem, moc dobře pozná známé scény či kreatury okupující město. Jediným trnem do hráčského oka tak může být jedině fakt, že zatímco v prvním díle hrál hráč za chlapa, zde se bude dívat na příběh ve kterém má hlavní part ženská. Vadí to? Ne, protože na Radhu Mitchell se v roli Rose dívat dá čili si všichni čtenáři, kteří usínají s herní sérií pod polštářem mohou k finálnímu hodnocení přičíst jednu ba dokonce dvě hvězdičky navíc. S lidmi, kteří slyší ,,Sillent Hill“ poprvé už to tak příznivé nebude, leda feministky možná potěší, že se film soustředí hlavně na ženské postavy, zatímco muži zde hrají druhé či spíše až třetí housle. Co i publikum hru nehrající uchvátí jsou především lokace a vůbec výtvarné pojetí celého filmu – i když jsem v loterii nikdy nevyhrál, vsadím jste, že jste něco takového už dlouhou dobu neviděli. Všechen ten rez a špína, kterou je město ve svých zákoutích pohlceno, jsou tak odpudivé, že Vám poté přijdou záchodky na vlakovém nádraží jako pětihvězdičkový hotel. Podobně jako na lokace budete koulet oči i na veškerá monstra, která se ve filmu objeví. Není to tím, že by Vás šokovali např. svým roztrhaným hrudníkem skrz naskrz a Vám by to okamžitě otočilo peristaltiku. Spíše Vás vyděsí jejich unikátní vzhled, který, opět se budu opakovat, dlouho nebyl v hororovém žánru k vidění. Kanibaly s pokřivenými ústy na tisíc způsobů člověk dnes vidí skoro v každém hororu a proto je vzhled bytostí jako je např. Red Pyramid či ohavný školník příjemnou změnou. Aby té chvály nebylo málo, vše se do Vašich čoček promítá fascinující kamerou, která se místy prohání nad scénou jako by šlo o nálet vojenského bombardéru. Vypadá to, že tedy v regálech půjčoven na normálního diváka čeká nejlepší horor všech dob, ovšem musí, i když to říkám nerad, přijít jedno velké ale a tj. děj. Sillent Hill je město hned v několika dimenzích a je jasné, že se při každé změně neobjeví titulek ,,Postavy se zrovna nacházejí v té a v té dimenzi“ a tak člověk nedotčen herní sérií bude stejně zmaten jako hlavní hrdinka skoro až do samotného finále, kdy se dozví, že se v Sillent Hillu pálily čarodějnice nejen 30. dubna, jak je u nás zvykem. Přinejhorším je film alespoń jasným důkazem toho, že producenti úděsného ,,Resident Evilu: Apokalypsa“ dokáží udělat i povedenou herní konverzi.

Ještě než přejedete znechuceně bonusy s tím, že výbava obsahuje zase jen upoutávky na pár dalších filmů, podívejte se na téměř hodinový film o filmu. Není to sice nikterak originální, ale probere se tu vše, od herní předlohy a těžké vyjednávání s herním vydavatelem Konami až po herecký ansábl, výpravu, kaskadérské scény či tvorbu monster.

*** z pěti

5084 čtenářů |

Za Jakla se vylučuje z ODS?Ministr vnitra Islámského státu Abbdulah Al-Hamaida varuje uživatele sociálních sítí, aby si nedovolovali neschvalovat teroristické útoky v Evropě„Nepovedený“ příměr Václava Klause ml. naplno odhalil nedemokratickou podstatu současné EU Kdo jsou protiizraelští aktivisté EAPPI? Pane Fialo, že se nestydíte

Šéf ODS vyhodil Václava Klause ml. a pochvalně se vyjádřil o sprostém a vulgárním ODSakovi Pavlovi NovotnémVáclav Moravec se v České televizi zachoval jako totální prase. Podívejte se

Nový šéf pražských muslimů Kušnarenko má za úkol diskreditovat Rusko?Francouzští intelektuálové sepsali apel proti proislámské cenzuře v Rakousku již podpořil Evropský soud pro lidská práva

Senegalec unesl autobus s dětmi a podpálil ho. Nesouhlasil s imigrační politikou italské vlády (+ foto)Teroristický útok v pražském metru: Hřib naštěstí nebyl atomový

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životHliník sa nachádza v mnohých vakcínach/vysoká hladina jedovatého hliníku v mozgu autistov

Nadšená Schwarzenbergova chvála Petříčka je nejtěžší obžalobou současné ČSSDMadeleine Albrightová a obchod s drogami, prostituce, krádeže aut a obchod s orgány zavražděných. 11. výročí vyhlášení samostatnosti Kosova

Boj za klima? Ale jděte! Naopak velice dobrý kšeft. Greta Thunberg je pro rodiče slepice snášející zlaté vejcePrivatizace sociálních služeb ve Finsku vede k zhoršení péče a otřesnému zacházení s lidmi

Przníte české děti! Poslanec Volný, profesí učitel, bouchl vzteky nad inkluzíHloupost, absurdita. Jako Kalouskova superhrubá mzda. Návrh Maláčové na přídavky dětem se dočkal výživné kritiky