Recenze: Ricky Bobby

Autor: Petr Černý | Publikováno: 26.8.2007 | Rubrika: Recenze

Když už to vypadá, že se Vás maminka chystá přivést na svět a Vašeho tatínka místo toho, aby hledal nejbližší nemocnici zajímá to, že právě ze své káry vytáhl neuvěřitelných 170 zas hodinu, i senzibil – začátečník by Vám mohl s klidem předpovědět, že budete v budoucnu fušovat do aut. Ricky Bobby do aut fušovat začal a to takovým způsobem, že se postupem času vypracoval mezi absolutní špičku ,,Nascaru“ – svými šílenými kousky nemá nouzi o rostoucí fanouškovskou základnu, vyhrává, co se dá, bere si za ženu jednu ze svých fanynek, která mu s odstupem času porodí dvě pěkně sprosté děti, zkrátka je takříkajíc na vrcholu. Ovšem jen do té doby než se na scéně nebo -li na trati objeví Jean Girard. Zatímco většina řidičů si nebojí dát za volantem dvanáctku či vyšší formát lihovin, tento homosexuální Francouz, který má kromě homosexuálního přítele dokonce i homosexuální koně, pije za volantem kapučíno, je to evropské eso Nascaru a zároveń také náhrada za Rickyho, který, pravda, je sice miláčkem davů, ale díky svým vylomeninám připravuje svůj tým o potřebné body. Když dojde na rozhodující souboj, Ricky havaruje a na čas zmizí z nascarové scény. Máme-li shrnout ve stručnosti jeho život po nehodě, tak jednak dozávodil (trofeje bere útokem Jean), dokamarádil (jeho nejlepší kamarád ho vystěhoval z vlastního domu) a dosouložil (jeho ženu bere útokem opět ten samý nejlepší kamarád). I senzibilovi – začátečníkovi je tedy jasné, že vzápětí musí přijít návrat a s ním spjatý nárok na pomstu. Což o to, návrat sice přijde a dopadne to celé stejně jako každá americká komedie, ovšem je jen otázkou, kolik diváků se dočká závěrečních titulků – hodnotit totiž a hlavně doporučit někomu tento film není vůbec lehké a to hlavně kvůli absurdnímu humoru často přitaženém za pačesy a také kvůli dvou jménům v obsazení: Will Ferell a Sacha Baron Cohen. Pokud Vám ten první přišel v roli módního magnáta  v Zoolanderovi odporný a pokud toho druhého znáte jen jako psychopata v převleku za kazachstánského reportéra, ruce pryč od této placky, zbytečně by jste si pošramotili zdraví. Třeba scéna, kdy si Ricky myslí, že po havárii hoří a pobíhá v trenýrkách po závodní dráze, aby uhasil fiktivní oheń a prosí přitom o pomoc Alláha či Toma Druide,  může být pro někoho ryze dementní a někdo si při ní může odpálit svou bránici. Ovšem i když jsem se třeba při Zoolanderovi bavil královsky a Borata považuji vůbec za tu nejlepší komedii, co se za poslední době objevila v regálech půjčoven, humor dovedený až na hranice absurdity neudrží Vaší pozornost po celý film a je třeba počítat i s hluchými místy a faktem, že ne každý vtip bude fungovat tak, jak si to scénárista původně přál. Co se týče bonusů, svým počtem by byly kouzelné: kromě standardu vystřižených scén, rozhovorů, upoutávek a třeba komentáře režiséra a jeho přátel tu najdete třeba režisérův videodeník nebo klip o Willu Ferellovi. Co už, ale kouzelné není, ba je to naopak hnusné a v naší rodné hroudě bohužel docela dost časté, je absence českých titulků.

*** z pěti

3102 čtenářů |

Klaus ml. se odklonil od ODS. Novotný vyzývající k "utrácení" lidí program reprezentuje? Sociální sítě zaplavily fotky nahaté Kateřiny Bursíkové Jacques. Hodlá se stát českou Cicciolinou a vrátit se do politikyKdyž revoluce začne požírat své dětiPatnáctiletý student Sorosova gymnázia v Praze Jan Ťuhík byl nominován na Nobelovu cenu míru. Kvůli demonstracím za Václava HavlaZa Jakla se vylučuje z ODS?

Muslimští imigranti se pokusili unést ve Finsku autobusy za pokřiku Allahu akbar...Jak strašlivě hloupý nebo zkorumpovaný musí být člověk, který tvrdí, že máme patřit na takový Západ?

Konvička: Čučkaři z BIS zatím bojují s "dezinformačními zdroji" a mezitím Muslimskou komunitu v Praze ovládli radikální muslimovéCenzura na internetu zesiluje. Česko-švédská spisovatelka je cenzurovaná kvůli Tommymu Robinsonovi

Velká multikulturní rvačka Arabů a Turků (+ video)Senegalec unesl autobus s dětmi a podpálil ho. Nesouhlasil s imigrační politikou italské vlády (+ foto)

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životHliník sa nachádza v mnohých vakcínach/vysoká hladina jedovatého hliníku v mozgu autistov

Kauza V. K. junior po týdnu. Propad ODS do hnojiště. Pestrá skladba lidí typu Petříčka, Bartušky i Bartoše, Pospíšila i Kalouska, teď se k nim přidal i FialaNadšená Schwarzenbergova chvála Petříčka je nejtěžší obžalobou současné ČSSD

Boj za klima? Ale jděte! Naopak velice dobrý kšeft. Greta Thunberg je pro rodiče slepice snášející zlaté vejcePrivatizace sociálních služeb ve Finsku vede k zhoršení péče a otřesnému zacházení s lidmi

„Tak kde jsou tedy ve Francii problémy?“ ptal se Takáč na ČT hosta. A byl zavalen hromadou příkladů, znáte je i vyKonec přijde, jsem o tom pevně přesvědčen. Miroslav Macek probral bolavou ránu Evropy