Pozor na čínské turisty. Máme tady něco

Autor: Jan Králík | Publikováno: 10.8.2018 | Rubrika: Ostatní
Ekonomie

Obyvatelé Říše středu bohatnou a ruku v ruce s rostoucí životní úrovní nejlidnatějšího státu světa začínají objevovat svět. Ač může na první podhled vyznívat pozitivně, že počet čínských turistů v Evropě už dávno překonal počet turistů amerických, návštěva Číňanů často za sebou zanechává velmi nepříjemnou pachuť.

Rozjetá čínská ekonomika produkuje zbohatlíky jak na běžícím páse. Donedávna chudáci počítající každou misku rýže, dnes boháči utrácející za hodinky, šperky a kožené zboží v nejluxusnějších evropských obchodech. Takovéto rychlé a neočekávané zbohatnutí deformuje lidské myšlení a jistě si vzpomeneme, jak to v bývalém Československu vypadalo krátce po revoluci. Doslova přes noc zbohatnuvší jedinci měli potřebu dávat svoje bohatství okázale na odiv, prezentovat svou výjimečnost a samozřejmě přestat respektovat všechna pravidla. S vystřízlivěním Čechoslováků přišli Rusové a dnes se na trůnu snobů začínají usazovat Číňané.

Kdo navštívil v posledních letech některé metropole starého kontinentu, dá mi za pravdu, že se Evropa dusí pod návalem čínských turistů. Jenže skutečnost je daleko horší. Zaměstnanci pracující v turistickém ruchu téměř jednotně dodávají, že Číňané začínají Evropu doslova drancovat. Stejně jako drancují nerostné bohatství své země a ignorují ekologická globální témata, se stejnou bezohledností se chovají jako turisté v Evropě, kde jsou bohudík zatím jen na návštěvě.

Cestování

K cestování po Evropě používají Číňané výhradně autobusy českých, slovenských a polských dopravců. Ti dokážou nabídnout cenu za kilometr nižší, než západní konkurence. Jestliže náklady na pořízení a údržbu autobusu jsou srovnatelné v celé Evropě a naftu také východoevropští dopravci levněji nepořídí, je nasnadě, že konkurenceschopnost se odvíjí od nižších mezd řidičů. Řidičům se běžně oficiálně vyplácí 15-17 tisíc měsíčně, což je třetina mzdy německého řidiče. Dopravci také nedisponují v cizí zemi dostatečným zázemím, k odstavování autobusů zneužívají veřejné komunikace mnohých metropolí a dopouštějí se nezřídka zakázané kabotáže.

Zatímco Evropa se snaží snižovat emise z motorových vozidel řadou velmi drakonických opatření, které prakticky odepsaly dieselové motory u osobních aut, Číňané cestují ve velkém stylu. Pronajímají si rovnou třínápravové autobusy s kapacitou 60 míst pro skupiny, které nemívají více než 20 osob, často 15 a méně. Program zájezdu připomíná maratónský běh s denními přejezdy okolo 500 km a s návštěvou tří velkých metropolí během jediného dne. K naplnění denního itineráře se musí autobusem zajíždět téměř až ke stolu v restauraci, do hotelové lobby nebo ve Vatikánu papežovi pod balkón. Aby byl řidič povolný k porušování dopravních předpisů, zejména ignorování zákazových značek, disponuje čínský delegát černými penězi, které tvoří další část (mnohdy větší polovinu) řidičových, tentokráte nedaněných příjmů a jsou tak dostatečnou motivací, aby pracoval pod tlakem a nechal se vydírat.

Některým městům už s čínskou invazí dochází trpělivost. Autobusy zaplavují městské ulice, řidiči parkují na každém možném i nemožném místě a pro funkční klimatizaci nechávají nastartovaný motor. Mezi nejvíce postižená česká města patří Český Krumlov, který už přijal velmi přísná opatření pro regulaci turistických autobusů. Výstup a nástup turistů je možný jen na jediném terminálu a pro parkování autobusů je k dispozici centrální parkoviště. Jakékoliv jiné stání nebo parkování autobusů na území Českého Krumlova zakazuje zónová značka. Ještě dále zašla samospráva rakouského Salzburgu. Výstup a nástup turistů je možný na jednom ze dvou terminálů a příjezd autobusu musí být navíc rezervován na zvolený čas pomocí mobilní aplikace. Parkování je pak umožněno jen na záchytných parkovištích na okraji města. Italská města regulují autobusovou dopravu vjezdovými kartami, jejichž cena dosahuje stovek euro na den a Paříž zase zvolila variantu parkovacích povolenek.

Jestli by Evropská unie měla regulovat nějakou činnost především, tak je to právě zcela neefektivní využívání autobusů, kdy místo jednoho autobusu jedou do města tři nebo více autobusů s minimálním vytížením, a také odměňování řidičů autobusů z východní Evropy.

Ubytování a stravování

Číňané považují číslici 4 za nešťastné číslo, neboť zní jako výraz smrt, proto se vyhýbají pokojům s tímto číslem a také skupina odmítne ubytování např. ve 4. patře. Na druhou stranu paradoxně milují čtyřhvězdičkové hotely. Relativně luxusní ubytování dokáže čínský zájezd ostatním turistům výrazně znechutit. Číňané nechávají otevřené dveře od svých pokojů a řvou na sebe přes chodbu dlouho do noci. Zatímco zašlapují žvýkačky do koberce, odpadky hází na zem a pod postele, do vany musí vstoupit čistí, takže se sprchují mimo vanu a občas se jim podaří vytopit hotel. Řada hotelů vyhrazuje Číňanům samostatné patro nebo celý trakt, aby nepřišli do styku s ostatní klientelou.

Také snídaně se musí odehrávat separovaně, sdílet snídani s ostatními hosty je Číňanům většinově zapovězeno a vyhrazují se pro ně speciální místnosti ve sklepích, garážích nebo skladech, kde chybí koberce a ubrusy. Jejich nástup na snídani totiž začíná dlouho před otevřením místnosti a po otevření dveří berou švédské stoly útokem. Každý si odnáší vrchovatý talíř pro Evropana jen těžko kombinovatelných pochutin. Opečená slanina zaplácnutá lžící jahodové marmelády, natvrdo uvařená vejce válející se v kopečku Nutely nebo kousky ovoce pokydané kečupem jsou běžným koloritem čínských snídaní. Ty pak končí hromadou nesnědeného a znehodnoceného jídla s nepořádkem na stole i pod stolem.

Čínští turisté se stravují výhradně v síti čínských restaurací, kterými je nikoliv náhodně, ale zcela sofistikovaně protkána celá Evropa. V každé zajímavé turistické destinaci se nachází několik vývařoven kapacitně uzpůsobených k obsloužení i několika autobusů najednou.

Návštěva turistických památek

Pro čínské turisty není podstatné si památku prohlédnout a něco se snad dovědět, ale zdokumentovat svoji přítomnost na místě. Tomu je uzpůsoben celý zájezd. Vystoupit z autobusu, nafotit selfíčka, nastoupit a odjet. Čínští turisté nechtějí přijmout evropské normy chování a nemají respekt k našim pravidlům. Fotí přes zákaz focení, kouří přes zákaz kouření, plivou v uzavřených místnostech, dloubají se v nose nebo smrkají na podlahu. Mají pocit, že když si zaplatili dovolenou, nebude je nikdo omezovat.

Jenže způsob placení by minimálně zasloužil pozornost finančních úřadů evropských států. Velká část plateb totiž probíhá programově pouze hotovostně a čínský delegát s sebou nosí tisíce euro po kapsách.

 

5048 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení

Čtěte také

ePortal.cz

Cirkus bude!Mediální mainstream vědomě zamlčuje islámský antisemitismusAbsolutní prokurátorská blamážNeznámý mladík hanobí památku Václava Havla. Kreslí mu na hlavě tykadlaŽivot v Rakousku se po zákazu nošení šátků na školách zastavil. Muslimové hromadně opouštějí zemi a míří k nám

euPortal.cz

EU je diktaturou nevolených a neúspěšných politiků, kteří v rámci svých vlastních národů selhali. Tito nezvolení diktátoři nám vnutili masovou a nekontrolovanou migraci. Na svých rukou mají krev EvropanůPotvrzená podřízenost Babišovy vlády a Ústavního soudu Spojeným státům americkým. Nezávislí čeští vojenští zpravodajští analytici přinášejí rozbor mocenských vlivů, které působí na českou politiku

Eurabia.cz

Kompromitující fotografie šéfa ČSSD s muslimy ze Saúdské Arábie. Už víte proč za schvalování útoku na muslimy je v ČR větší sazba jak za vraždu?Britská media informuji o útoku muslimů na shromáždění Robinsona stylem, jakoby za vše mohli jeho stoupenci

FreeGlobe.cz

Digitální vražda a vymazání ze světa. Ukázkový případ nepohodlného novináře Alexe JoneseLidé ve Švýcarsku se obohatili! Tedy alespoň osmdesát procent těch, co pocházejí ze Somálska

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životHliník sa nachádza v mnohých vakcínach/vysoká hladina jedovatého hliníku v mozgu autistov

euServer.cz

Zběsilému úsilí téměř všech našich oficiálních médií, aby všichni naši lidé proklínali Rusko, do nebes vynášeli Ameriku a byli náruživými fandy EU a NATOBezradnost KSČM podporující v čele vlády oligarchu a současně se tvářící jako sociálně, ekologicky, a kdoví jak ještě starostlivou politickou stranu

eOdborar.cz

Britští dělníci tleskají stoupencům Brexitu, které by před třiceti roky hnali klackyČeši jsou zase pro smích a za totální idioty aneb sankce proti Rusku dodržujeme asi jenom my ...

ParlamentniListy.cz

Klus a Hašek se s Babišem „nes*ali“. Padla vážná výzva. A pak přišel na řadu Zeman a vraždyČT? Trapný. Ozval se poslanec, na kterého Václav Moravec „zapomněl“. Velmi ostře
Anketa
Žádné aktivní ankety nebyly nalezeny
Články autora
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

RSS feed Zasílání upozornění