BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama




Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
BulletDoporučujeme
www.rssmonitor.cz

Mladá pravice

Revue politika

Virtually.cz

Vše o protiraketové obraně

Globalpress

aTeo.cz

Desatero Mladé pravice

Václav Klaus

Oranžáda.cz
BulletAnketa
Znáte nesympatičtějšího člověka ve svém okolí než je David Rath? Jsme zvědavi na Vaše odpovědi
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletReklama
Trika euportal
BulletReklama
BulletDoporučujeme
prave-spektrum.sk

Black Company

Skycorps

aTeo.cz

fragmenty.cz
Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
Autor: Karel Kříž | Publikováno: 3.3.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Naše vlast je zavlečena do dluhové pasti. Až naplno docvakne a my všichni budeme muset začít platit důsledky populistického prožírání vlastní budoucnosti, zcela jistě to nebude veselá předvolební estráda s pivíčkem a kusem buřtu zadarmo. Poté už ani Jirka Krampol s Katkou Brožovou za rytmického dunění písní Michala Davida nevyloudí na zamračených tvářích okolostojících úsměv na rtu, neboť někteří už nebudou mít v peněžence ani na ty vyhlášené špekáčky z Lídlu, či lahváč v akci. Ale jak je to vůbec možné?

Vždyť v oranžových knihách podpořených rudými plakáty je všechno tak krásné a jednoduché. Ten dělá to a ten zas ono, a všichni dohromady uděláme moc! Řádně zdaníme zbohatlíky, živnostníky či jiné podvodníky a všichni si budeme užívat. Dělník, rolník i pracující inteligent. Zdroje jsou a dluhy se přece neplatí! Odkaz února 1948 je věčný!

Pokud se bolševikům za dobu jejich hrůzovlády něco opravdu “povedlo”, tak je to pevné zakořenění semena závisti v hlavách “sprostého” lidu a s tím spojená touha zlikvidovat každého, kdo byť jen malinko vybočuje z průměrné šedi tiše remcajícího davu – majetkem, intelektem, schopnostmi či třeba jen odvahou nepapouškovat oficiální linii politických manter.

Nejoblíbenější činností společenské spodiny, která se po roce 1948 dostala k absolutní moci, se tedy stalo donášení, pomlouvání a udávání. Vždyť největší radost slabochům způsobuje cizí neštěstí a tuto si mohli jednou větou či jedním dopisem na správnou adresu zajistit do sytosti. Však dosti udavačských a estébáckých kreatur mezi námi dodnes žije, se slzou v oku na toto období vzpomínají a svoje charakterové “kvality” se snaží předat i další generaci. Těm “nejlepším” soudruhům v tom dokonce pomáhají i bohaté doživotní měsíční renty, které jim napříč politickým spektrem dopřál sametově pomatený, či dle některých odvážnějších zdrojů, KGB a StB zpacifikovaný, parlament.

Co se tedy vlastně po listopadu 1989 vlastně stalo? Partajní bossové z KSČ za vzdáleného cinkotu klíčů na náměstích v naprosté pohodě zlegalizovali další přesun většiny již jednou ukradeného majetku, který ještě po čtyřiceti letech tureckého hospodaření zůstal po masové znárodňovací loupeži ve správě státu a za něco stál, tentokráte směrem na svoje soukromá konta a listy vlastnictví. Při tom všem pak naprosto dokonale zvládli i idelologickou část celé transakce, kdy vytvořili pomocí několika neokoukaných figur zdání pluralitní demokracie a teatrálním prostříháním ostnatého drátu na hranicích i zdání svobodné společnosti.

Ve své podstatě však základní kameny společnosti zůstaly stejné, stejně jako vodiči loutek, tahající za nitky z rudého temna pod svícnem. Stále se hraje na nejnižší lidské pudy, které pomáhaly udržovat v chodu socialistické společenství, nyní pod pláštíkem EU. Snad s jedinou vyjímkou, že se o tom může, v mezích náhubkového zákona a momentální nálady partajfýrerů něco napsat. Avšak začíná přituhovat, jak o tom svědčí zablokované blogy některých kolegů i na tomto portálu.

Něco prostě nebylo v pořádku a stále není. Místo přímé cesty ke svobodné společnosti rovných šancí se v zpětném oblouku vracíme ke gulášovému socialismu s plnými regály potravinových náhražek a zkorumpovanou vládnoucí věrchuškou, která si myslí, že národ utáhne na cezené nudli populistických slibů a demagogických proklamací. Stále větší část populace však ze sebe nechá dělat ještě větší hlupáky, než novodobí Leninové, Gottwaldové a Stalinové vůbec doufali.

Příkladem budiž současná situace kolem odborářské hysterie se zdaněním zaměstnaneckých benefitů. Pokud jde odborovým předákům o pracující lidi, proč už nestávkují minimálně několik let? Proč nestávkují kvůli zlodějskému zdanění všeobecně? Vždyť každý zaměstnanec, pobírající mzdu, v konečném důsledku zaplatí na daních, poplatcích a všelijakých odvodech státu více jak 70% svého výdělku. Jak by se asi odborářským ovečkám líbilo, kdyby místo hrubé mzdy 20 000,- Kč dostali na ruku jen pětitisícovku?

Nikdo si to totiž v naší daňové neosocialistické džungli nedokáže přesně spočítat. Tak “šikovné” máme zákonodárce, tak “šikovné” máme ideology moci, takto “šikovně” máme nastavený náš mediální pseudoprostor. Takto plíživě se k nám vrací socialismus. Receptem na všechno je další zvýšení daní, pojmenovávání daní jinými jmény, na politickou zakázku vyráběná nenávist ke schopným nějaké větší peníze vydělat a na druhé straně vytvářet masu na státu závislých chudáků, kteří mají být vděčni za každý pohozený zbyteček od panského stolu.

Vůbec tedy nejde o pětikorunu za stravenku milí odboráři. Politické špičky vás pomocí zákonodárného sboru zcela legálně okrádají úplně jinde. Stejně jako nestátní zaměstnavatele. Z hlediska rozpočtu ČR je úplně jedno, jestli se například do ČD nasype několik miliard na pokrytí ztráty, či jiné peníze na benefity. Pořád jsou to peníze vydělané mimo státní sektor a přerozdělené loutkovodiči ze Strakovy akademie. Vy k tomu sloužíte jen jako masa užitečných idiotů, která má konání partají ospravedlnit před již zmiňovaným mediálním pseudosvětem.

Reálie naší postsametové společnosti jsou úplně jiné. Bolševici se sice vzdali koncentráků, ostnatých drátů na hranicích, justičních vražd či otevřeného terorizování obyvatelstva, ale v žádném případě ne moci. Jen to dělají šikovněji a často s nálepkou EU. Stále chtějí to svoje stádo ovládat. Dnes pomocí ekonomického tlaku. Kam až mohou zajít? Seberou nám všem veškeré výdělky, spokojeně si je přerozdělí a my jim budeme na povel nadšeně hýkat za každý kbelík nestravitelných pomejí pojmenovaný jako pastelkovné, třináctý důchod či evropský grant?

Ve vládních palácích se totiž od roku 1989 mnoho nezměnilo. Nejoblíbenější hrou zůstává ta o malé domů pomocí lehce ovladatelných “hlupáků” tam někde dole. Zde se řeší Grippeny, Pandury, dálnice, Temelíny, sluneční energie, plynovody, openkarty. Všechno, kde může něco kápnout. Pak si nikdo nic nepamatuje, nikoho nezná, nikdy nic neviděl. Á je to možné jenom proto, že dnes již drtivá většina našich spoluobčanů má strach, který maskuje podporou dalšího daňového okrádání, údajně jen těch nejbohatších. Strach zasetý novobolševickými mantrami o sociální spravedlnosti, strach vypěstovaný komunistickou demagogií, strach vyčnívat z řady, strach postarat se sám o sebe.

Tato duchovní past již zaklapla. Komu totiž vůbec vadí, že vězňové komunistického systému či lidé jím perzekouvaní jen těžce vyžívají z dopočítaných důchodů, neboť nemohli řádně studovat i pracovat a na druhé straně ty nejodpornější zrůdy z řad udavačů, agentů StB, bolševických bachařů, nomenklaturních kádrů KSČ spokokojeně pobírají výslužné, řídí akciovky vzniklé z divoce privatizovaného majetku či dokonce sedí v parlamentu?

Bohužel. Řešíme tady pseudoproblémy s třicetikorunou u lékaře, zdaněnými stravenkami, režijními jízdenkami, botičkami od Diora či velikost přirození na italském slunci, ale podstata problému uniká. Politická garnitura by z nás všech chtěla míti poslušnou bandu kašpárků, kteří nepřemýšlí, makají a platí, stejně jako na povel zvednutá masa odborářů, kteří vlastně ani neví proč mají pět hodin pískat na píšťalky a mávat transparenty. Snad to jednou dojde i jim.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

5712 čtenářů | 66 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Brabec, 3.3.2010 0:37:37)
Odpovědět
Autor má pravdu, ale když jsem viděl dnes ty bosse v TV - tak nevím ? Jim přeci jde o nco jiného !
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(whaler, 3.3.2010 8:04:43)
Odpovědět
Strašný a deprimující článek. Ale pravdivý.
ODS má jenom strašení,chybí ji řešení ...
(Loubalová,Liberec, 4.3.2010 22:11:27)
Odpovědět
Neuvěřitelné,ač pravdivé.Exkomunisté z ODS nás neustále straší návratem komunistů,namísto aby se zbavili zlozvyků,které právě oni v KSČ získali.Dalším důvodem je skutečnost,že ODS opravdu nemá co občanovi nabídnout a ani nemůže mít.Její prázdnota je až zapáchající.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(rch, 7.3.2010 8:11:48)
Odpovědět
Bohužel umřela solodarita.Závist a totální zblbnutí národa přežitým kapitalismem dělá své.každý protest proti zlodějům na "hradě" je dobrý.Jen více,ať dostanou strach,že skončí na šibenicích.Dali jsme jim důvěru.Totálně ji zklamali a zasluhují potrestání.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Hráč, 3.3.2010 8:41:04)
Odpovědět
Velmi dobrý popis současného stavu. Smutné je ,že manipulace davem se stupňuje a vede až k ,,Řecku". Sledujte situaci v Řecku - za pár let bude to samé u nás.
A stačilo by jen odpálit stávající politiky od válu a nechat ukázat nové malé strany,zda chtějí jiný trend-bez spojení s minulým marasmem.
Stálo by to za to zkusit to-horší to snad být už nemůže.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Šoumen, 3.3.2010 10:32:20)
Odpovědět
Když byste neměli Řecko, čím byste asi ty lidi strašili, návratem komančů, jak to dělá ODS už 20 let? Tak začneme stávkovat všichni, až se to pose.., To je ten stav, kterého se politici bojí jak čert kříže - generální stávky. proto razí heslo o rukojmích apod. Ono by to možná tu současnou politickou garnituru nenávratně smetlo. A když Sobotka prohlásí, že ty benefity senát smete a prezident říká, že to nepodepíše i kdyby to prošlo senátem, tak by odboráři měli vyhlásit stávku alespoň na týden a další odborové svazy by se měli přidat. To by pak byl fičák, to by jim ti naši posranci ještě nějaké benefity i přidali a zadarmo.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(pavjan, 3.3.2010 11:43:39)
Odpovědět
Tohle je jak projev politika gottwaldovského typu.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Alan Kieslinger, 3.3.2010 11:51:20)
Odpovědět
A Vy, pane Michale Davide, že byste stávkoval mlčením non stop?
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Hráč, 3.3.2010 13:43:54)
Odpovědět
Doporučuji nenechávat mozek doma v šuplíku a častěji používat.
Realita je jiná než hlásá sám nejvyšší a nejchytřejší Jyrka P..
Stačí sledovat tisk o Řecku:
http://www.novinky.cz/ekonomika/193699-recko-kvuli-dluhum-zije-jako-za-valky-tvrdi-premier.html
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 3.3.2010 13:46:59)
Odpovědět
Jen ať stávkují soudruhu! A dlouho. Ale zadarmíko. Jsem si jist, že jejich práci velmi brzy převezme někdo jiný, spolehlivější a zcela jistě i levnější. Ostatně, po mých mnohaletých zkušenostech (dneškem končících) s ČD, si nejsem jist, zda ČD nejsou v jakési stávce pernamentně již mnoho let...
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(ks, 3.3.2010 20:43:16)
Odpovědět
Itálie, Španělsko i Portugalsko úspěšně dohání Řecko, takže dostatečný výběr. Ještě do nedávna bohatá Argentina to dovedla k úspěšnému státnímu bankrotu. Máte to jako v pohádce Byl jednou jedn král s Janem Werichem
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mm, 3.3.2010 20:54:51)
Odpovědět
Máte pravdu. proč by si neměli vynuti režíjní jízdenku za 250 Kč na rok i pro své rodinné příslušníky? Vláda si dovolila jim to zdražit na 1150 Kč? To tak, to si přece nenechají líbit. Co je jim po tom, že jízdné za posledních 10 deset let se jízdné víc než zdvojnásobil. Jak je vidět,máte hlavu jenom na klobouk. Přeprava na železnici je služba pro cestující a rudí odboráři si musí uvědomit, že je živí cestující. Když nebudou cestující,nebudou peníze a nebudou dotace. Budou jezdit mezinárodní rychlíky a ostatní obstará Jančura a soukromníci s autobusy a železničáři půjdou na pracák.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(zeman, 3.3.2010 23:36:15)
Odpovědět
šoumene měl by ses léčit na některém uzavřeném pavilónu psychiatrie či v dočasně volných místech v detenčních ústavech. Tvá diagnóza je nebezpečím vůči okolí.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Šoumen, 8.3.2010 16:25:01)
Odpovědět
A odkud myslíš že to píšu?
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(ok, 3.3.2010 9:14:13)
Odpovědět
Pravda do písmene. Snad ještě počkat do voleb a pomalu se zase chystat do emigrace. Tato země je snad prokletá.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:32:18)
Odpovědět
Není prokletá. Jen hloupým a vyčůraným lidem oplývající. Mléko a strdí je v řiti.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Sunny, 3.3.2010 10:53:29)
Odpovědět
Brutálně pravdivé...
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(jorkšír, 3.3.2010 11:59:27)
Odpovědět
Rudooranžoví pohrobci ROH nechápou proč stávkují. Aby to pochopili,tak by museli přestat naslouchat těm populistům z Lidového domu,kterým především jde o koryta. Tihleti oranžoví výtečníci neustále straší lidi kterak se budou mít špatně pokud nezvolí zrovna je.
Dost často jsem v obchodních centrech,a co tam vidím nejčastěji tak to jsou důchodci kteří mají čas na to aby se chodili přehrabovat v regálech,jedno či je to Kaufland nebo Globus a jim podobné.U pokladen si pak nelze nevšimnout že vozíky jsou skoro plné jídla i nejrůznějších hloupostí a tihleti nejvíce dle socialistů ohrožení důchodci pak platí v průměru kolem tisíce korun za nákup. Vím moc dobře o čem hovořím. Jistě,všichni důchodci nejezdí nakupovat do nákupních center,ale je dosti ubohé strašit na plakátech lidi bojem za jejich pracovní místa,slibovat zvýšení důchodů včetně toho třináctého,hnát lidi do ulic stávkovat. Tihleti v uvozovkách odboráři kteří mají stejně jako jejich majitelé z Lidového domu královské platy by zasloužili nejvíce nakopat do těch tlustých vypasených zádelí,ale budiž. Stávkujte,nepracujte,nažeňte tuhle republiku do potíží,potom si i ti nejzatvrzelejší voliči oranžovorudé mafie uvědomí že je to cesta do nikam a sami poženou tuhle verbež vidlemi.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(děd, 3.3.2010 12:47:53)
Odpovědět
Také nakupujeme v marketu za 1-2000 Kč (ze 2 důchodů), ale bohužel 1-2x za měsíc. Ale nebojte se. Lidi nejsou hlupáci (kromě těch kteří nevolí správně), aby se nechali strašit kterak se budou mít špatně pokud nezvolí zrovna je. Vždyt´se mají tak dobře, že utrácejí i za léky.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 3.3.2010 13:21:47)
Odpovědět
Přesně tak. Nechápou, proč stávkují. Jim, jako zaměstnancům nikdo nic nedaní, nikdo jim nic nebere. Více zdaněný bude pouze jejich zaměstnavatel. Takže oni ve své podstatě stávkují za něj. A proč by také ne. Vždyť kdo by nechtěl pracovat ve firmě (ČD), která ač je dlouhodobě ztrátová a dotovaná státem(tedy mnou i Tebou), poskytuje svým zaměstancům výhody jako 37,5 hodinovou týdenní pracovní dobu, 30 dnů dovolené, režijní jízdenky pro široké příbuzenstvo, ošatné, rekreace a další? Nehledě na příjmy, vysoce překračující republikový průměr.
A stát jim k tomu jenom nahrál. Kdyby před pár měsíci na drahách vytvořil normální konkurenční prostředí tím, že by na ztrátové(!) tratě pustil Student agency, tyto starosti by patrně neměl.
Já osobně bych je nechal stávkovat pořád. Vím, zkraje to bude pro mnoho lidí nepříjemné, ale....Je krize a ostatní dopravci budou rádi za každého přepraveného člověka, za každý kilogram přepraveného zboží. A za každý den stávky den dovolené dolů. A pokud není dovolená, potom neplacené volno. A hned by bylo po hrdinství.
Na závěr. Já také vyhlašuji stávku. Pokud u nás na dráze bude jenom jeden monopolní dopravce, neujedu vlakem ani kilometr.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(synapse, 3.3.2010 17:40:18)
Odpovědět
tedy pane -pravopis vzorný,ale zbytek přemýšlení vykazuje jakési mezery - jaképak strašení ztrátou práce,vždyť už je to pro velké množství realita. A jakpak,proboha,jedna stávka zatáhne naši zemi do problémů?Tahle země nemá problém,je v totálním průseru a to zcela určitě ne kvůli nějakým stávkám. Stávka je naprosto legální prostředek,který uznávají a který funguje ve všech demokratických zemích,tak k čemu tolik hysterie? Je tu celkem reálný předpoklad,že se odboráři zalekli,neboť jakákoliv organizovaná stávka v současném rozpoložení obyvatel tohoto státu hrozí přerůst v megastávku a defenestraci. Už aby to bylo.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(synapse, 3.3.2010 17:43:50)
Odpovědět
sorry -špatně přiřazeno,určeno pro Jorkšíř
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:29:17)
Odpovědět
Mluvíte mi z duše. Stávka je legální prostředek, tak ať ho ti trotlové konečně použijí! Proč jednou melou tak a podruhé tak? Stávkou nás straší už pomalu tři týdny a pořád nic...Ať už konečně začnou, melhubové!
ODS u nás neustále podvádí občany ....
(Kovařík F.,Vsetín, 3.3.2010 20:56:09)
Odpovědět
Předsedkyně Konfederace politických věznů Kavalírová,byla v době naší "normalizace",vedoucí pracovnicí na Ministerstvu práce a soc.věcí a její manžel dokonce na Ministerstvu vnitra.Určitě na takovém postu se oba museli chovat k režimu,více než loajálně.Pernes navštěvoval VUML,který navštěvovalo skoro 3 mliony nestraníků a značná část je členem ODS.To nepovažuji za žádný prohřešek.Daleko horší je chování Topolánka a Langra v minulém režimu ....
Re: ODS u nás neustále podvádí občany ....
(jura, 4.3.2010 8:20:27)
Odpovědět
cože? oni byli taky v RaJi a měli přezdívku šuplík a dávali únor za vzor pro nás mladé?
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(ks, 3.3.2010 21:02:27)
Odpovědět
Už pochopili, že jejich šéfové a oranžoví komunisté si z nich udělali užitečné idioty. Trvalo jim to sice dlouho, ale přece. Práce na dráze se radikálně změnila. Dnes pracují na dráze lidé chytří, vzdělaní a vůbec jsem nedokázala pochopit, že inteligentní lidé se nechají zneužít ke stávce. je vidět, že schůzka s Topolánkem a veřejné mínění jich přiměla k přemýšlení a výsledek se musel dostavit. Inteligentní a zodpovědní lidé nenechají se sebou dlouho manipulovat. Všechno zlé ja na něco dobré.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Krejčíř, 3.3.2010 12:30:25)
Odpovědět
To je ale hovadina aby si dělník, rolník i pracující inteligent a "sprostý" lid užívali na náš úkor, jak píšete.
A ještě tak aby musel schopný, vybočující z průměrné šedi tiše remcajícího davu, přiznat jak k majetku přišel ! (Aby ostatní nezáviděli, nebo aby o něj mohl přijít). To by byl konec svobody a demokracie !
Přece stačí když ukazujeme svůj intelekt.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Jirka, 3.3.2010 13:22:21)
Odpovědět
Američtí odboráři posílají podporu vyhlášené sérii stávek v České republice a připomínají, že lid je jediným zdrojem moci ve státě.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 3.3.2010 13:39:42)
Odpovědět
A pokud je lid tak tupý, že tuto moc svěřil a ještě svěří těmto hovadům, tak mu stávky, kde si ho tito berou jako rukojmí jedině patří. Áť trpí lid, jenž dosadí voly do vládních křesel.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Davidan, 3.3.2010 13:52:24)
Odpovědět
Chápo to Kříži naprosto jasně, na rozdíl od vás. Ale to je otázka intelektu.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 3.3.2010 14:06:59)
Odpovědět
Já také chápo, že je to otázka intelektu...
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(hráč, 3.3.2010 14:09:43)
Odpovědět
Kterýžto intelekt vám zřejmě stále chybí.
Pokud nejste ovšem přímo Dimun..,tak to by omlouvalo.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(synapse, 3.3.2010 17:52:13)
Odpovědět
Hodně tu píšete o tom,jak na ČD doplácí stát,tedy my všichni a jak si zaměstnanci dovolují stávkovat. Ale to,že se na osoboní přepravu doplácí je výsledek rozhodnutí o "privatizaci" nákladní dopravy. Tím se vydělila výdělečná část dopravy,aby si na ní mohli mastit kapsy "podnikatelé" a ta nevydělečná se přenechala státu,což vyvolalo nutnost dotací ze státní kasy.Dřív příjmy z nákadní přepravy vyrovnávaly ztráty z dopravy osobní. Takže tunel,jako ve všem-tohle jsou jen důsledky
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mm, 3.3.2010 21:08:26)
Odpovědět
Ty jsi fantasta. Na osobní dopravu i za komunistů byly vysoké dotace a vydělávala nákladní doprava, která vozila na Ukrajinu stavební materiál na stavbu fabriky na zpracování železné rudy, ale i tak jsme to platili my. Takže vidíš, že vždycky tu dráhu někdo musel zaplatit.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mm, 3.3.2010 21:08:28)
Odpovědět
Ty jsi fantasta. Na osobní dopravu i za komunistů byly vysoké dotace a vydělávala nákladní doprava, která vozila na Ukrajinu stavební materiál na stavbu fabriky na zpracování železné rudy, ale i tak jsme to platili my. Takže vidíš, že vždycky tu dráhu někdo musel zaplatit.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:09:56)
Odpovědět
Vůbec nevíš co mluvíš. Proč tedy stát tu "nevýdělečnou" přepravu nepřepustil Student agency? Patrně proto, že by se ukázalo, že i nevýdělečná přeprava může být výdělečná a tím pádem by šly ČD do kopru. U nich zase platí, že i výdělečná může být nevýdělečná.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(odnadu, 3.3.2010 18:38:39)
Odpovědět
Z velkou části článku je možno souhlasit.Vidím to i na vesnici,kde si dělá starosta co chce,max.daně,zbytečné investice,jen když budou peníze na volební kampanˇa bilbordy jeho a TOP 09.Je hulvát a mstivý,tak se všichni bojí a drží hubu a krok.Podobně to je v odborech,zažil jsem při tzv.restrukturalizaci podniku,jak se odboroví funkcionáři zbavovali reptalů a dávali je na černé listiny k propouštění.Aby dostali členy na demonstraci do Prahy,vždy v sobotu,tak se ve vlaku dávala stovka,nebo dvě, plus lahvinka na skupinu.Vše na povel,manipulace,členové většinou nevěděli proč se do Prahy jede,ale zadarmo výlet a nějaká kačka navíc,to jde,ne.Někteří odboroví bossové jsou nezničitelní jako politici,např dopravák Dušek.Nejdřív pověstný bojovník na drahách,pak co se dostal do dozorčí rady tak o něm nebylo slyšet až s nějakými jeho podnikatelskými aktivitami,vodní elektrárna,pak jej sesadili sami kolegové odboráři pro údajné finanční manipulace a ejhle,opět je na výsluní a hrozí stávkami na pokračování jako seriál.Určitě skončí časem jako "nezávislý" v parlamentu,nebo senátu.Vždytˇ se stačí podívat na volební preference stran a je jasné,že jsme nepoučitelní a kopeme si vlastní hrob a to i pro své potomky.Ale psst,nic jsem neřekl,jen jsem to slyšel.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:13:46)
Odpovědět
Ne, ne. Já bych tipnul, že půjde chrápat do Brusele s STBákem Falbrem. Bossové...
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(rch, 7.3.2010 8:07:31)
Odpovědět
Už aby se ten socialismus vrátil,a se vší tvrdostí.Dřív než bude pozdě!Ono už možná pozdě je.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Matina, 3.3.2010 19:17:38)
Odpovědět
Tak opět lidovci zabodovali, možná jim dojemná
starost o benefity přinese zvýšení preferencí.
Ať to stojí co to stojí, jak je heslem všech
bojovníků za práva pracujícího lidu.
Vážím si pana prezidenta za konzistentní postoj
v přístupu k řešení krize. Stejně tak ODS.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:25:14)
Odpovědět
Copak náš Cyrda. Už to zase koulí na obě strany, ptal se Pánbíčka jak ty volby dopadnou a on mu to, šibal jeden, nepověděl. Teď má hlavu v pejru, aby to neproflák ani napravo, ani nalevo. Vždyť je státotvornej a tímto tam pro blaho nás všech patří. Alespoň si to myslí, trouba jeden.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Davidan, 3.3.2010 20:04:39)
Odpovědět
Co to zkusit mozkem

Stávka a vydírání

3. 3. 2010,

Právo na stávku je dáno naší ústavou, tím by se vlastně celé téma dalo uzavřít a remcaly odeslat ke studiu Listiny základních práv a svobod. Z druhé strany, bylo by asi správné upozornit na jeden drobný fakt. Odpůrci stávky z řad novinářských i politických často mluví o jakémsi vydírání - a to nejenom nyní, ale vlastně v případě jakékoliv stávky - a takové vydírání je špatné, neetické, či možná dokonce by mělo být zakázáno.

Samozřejmě čirou náhodou, je to zase další klasický příklad pravicového pokrytectví. O vydírání totiž křičí ti samí novináři a politici, kteří jinak vydírání považují za naprosto správné, pokud je v souladu s jejich ideologií. Kdo nás dnes a denně citově vydírá polopravdami, kde kardinálním argumentem je něco o prý špatné budoucnosti našich dětí? Nechcete radar, vraždíte naše děti, máte jiné ekonomické názory, okrádáte naše děti atd. Tento blábol je pravicovou mantrou posledních let a rozhodně si nezaslouží jiný termín než vydírání, a to navíc dost podpásové.


Ale je to jen jeden z příkladů na to, jak ti co dnes křičí, jindy s vydíráním nemají nejmenší problém. Na čem je založena ekonomická vize pravicových novinářů a politiků ? Na souhlasu s vydíráním, které nám často předvádějí někteří podnikatelé či jejich mluvčí (chvála těm, kteří toto nečiní). Nesnížíte nám daně nebo nám je zvýšíte? Budeme na daních podvádět a nebo utečeme do daňového ráje. Nesnížíte nám sociální pojištění? Vyhodíme hodně zaměstnanců a totéž vám učiníme, pokud nám neulevíte v Zákoníku práce. Dnes by proto pravice, jejíž celá politika je založena pouze na vyděračství, měla spíše mlčet a její novinářští slouhové taktéž.
Převzato z Modré šance
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Martin B., 3.3.2010 21:16:57)
Odpovědět
Trochu se zadumej, cos' tu vyplodil. Zvedněte dane, já(firma) to neutáhnu, lidi zkončí na dlažbě.. Další hladové krky na ÚP. Státe dej. Nemáš? Zvedni daně. Ti, co to před tím neustály, to položí, lidi zkončí na dlažbě a státe dej.....
Proč??? dávat ze 100,- Kč, které vydělám, dát na nefachčenka a kocábovštiny téměř 70%!!!
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Stallker, 3.3.2010 23:47:50)
Odpovědět
A co takhle to zkusit z opačné strany. Neberme v potaz zkorumpované ksindly a tuneláře. Krize ještě chvíli bude a asi pár firem, které by jinak fungovaly, položí. Tj. lidi na dlažbu atd. Co takhle nejdříve ty prachy zkusit vydělat a pak je teprve rozdat? Tj. pomoci těm, kteří jsou schopni podnikat, tvořit hodnoty a zaměstnávat lidi a s tím souvisí posléze také spokojenost právě těch zaměstnaných lidí? A mimo jiné potom také sociální pomoc těm, kteří to potřebují? Je naprostý nesmysl snažit se zajistit bezstarostnou budoucnost všem a hned, ze zvýšených daní těch, kteří jsou schopni se o budoucnost postarat sami, protože mnozí z nich to prostě neutáhnou. A ještě je lynčovat za to, že to nezvládli a hledali cesty, jak z průseru ven. Protože pak už nebudou prachy na nic a bude úplně jedno, kdo koho vydíral...
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(standa01, 4.3.2010 7:18:00)
Odpovědět
Přesně tak. Ať mají na drahách platy jaké chtějí, ať dostávají k dispozici auta, telefony, oblečení od Armaniho, ať mají toto všechno. Pod jednou podmínkou. Musí si na to napřed vydělat.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Martin B., 4.3.2010 7:44:07)
Odpovědět
:-))
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Davidan, 4.3.2010 13:57:41)
Odpovědět
Myslíš takhle?

Soukromá tkáňová banka, veřejná starost

3. 3. 2010, 9 reakcí

Každý, kdo brání veřejný zájem a společný, tj. státní majetek, potkal rychlou ruku trhu, která se po volbách navíc stala prakticky neviditelnou. Co rozchvátí, to svobodně nevydá. Nezbytná podmínka skutečné občanské svobody je existence demokracie. Ta stojí a padá s ochotou respektovat morální i právní kontext, který umožnil získání politické moci. Demokracie může dlouhodobě fungovat jen tehdy, když je jasně vidět spojení mezi určitými idejemi a určitými lidmi, kteří je prosazují. Pak i normální občan si má koho vybrat. Daná garnitura politiků s idejemi ovlivňuje prostřednictvím zákonů a nařízení chod státu a společnosti na dlouhá léta. Občana proto zajímají koncepty, ze kterých vycházejí vládní priority. Mrkněme se na historii posledních tří let. Parlamentní volby roku 2006 dopadly takto:
ODS 81 křesel +KDU-ČSL 13 křesel+SZ 6 křesel = 100 křesel
ČSSD 74 křesel + KSČM 26 křesel = 100 křesel
Za této patové situace dal Václav Klaus národu lekci v matematice a v praktické politologii:

"Nemyslím si ale, že to je zcela rovnocenný pat. Sto na straně jedné není rovnocenné se stovkou na straně druhé, protože tu druhou stovku vidím jako 74:26 a v tom okamžiku to považuji za jinou stovku než tu první..."

Vládu sestavila česká „konzervativní pravice“ podpořená dvěma konstruktivními poslanci. Ta větší polovina poslanecké sněmovny dala důvěru vládě s programovým pohlášením, které obsahovalo i toto sdělení občanům: "Vláda podpoří motivaci občanů k zodpovědnému využívání zdravotní péče - mj. zavedením regulačních poplatků za recept, za den hospitalizace, za návštěvu pohotovosti nebo ambulantního specialisty." Reformní tlak vlády byl tak silný, že na odborné komise nikdy nebyl čas. Dílčí a velmi chytře cílené akce měnily společnost tak rychle, že si občan ani nestačil protírat oči. Většině se zdálo že špatně vidí i slyší. Bylo to poprvé, co stát uložil zákonem platit daň (tj. regulační poplatek) přímo do kapsy podnikatele, v tomto případě majitele lékárny. Občan volič na toto reagoval se zpožděním až v komunálních volbách 2008 a sociálním demokratům stačilo jedno téma na kampaň: „Neplaťme poplatky u lékaře“ . Toto referendum mělo jasného vítěze. Úsilí o prosazení programového prohlášení vlády i po tomto debaklu vytrvale pokračovalo. Česká „konzervativní pravice“ ukončila s občany svou oficiální smlouvu o vládě na 53. schůzi poslanecké sněmovny dne 23. března 2009. Z vůle lidu, reprezentované jeho zvolenými poslanci, bylo hlasováno o návrhu na vyslovení nedůvěry vládě České republiky. Byl oznámen výsledek a z přítomných 197 poslankyň a poslanců se pro návrh vyslovilo 101, proti 96 poslankyň a poslanců. Předseda sněmovny šel novinu ohlásit „Hradu“ tj. prezidentovi republiky. Předseda vlády v demisi všechny ubezpečil, že bere toto hlasování na vědomí a že se bude chovat přesně podle ústavy.

Koncept drsné transformace spočívající v privatizaci státem garantovaných a provozovaných služeb do rukou privátních společností byl většinou poslanců zavržen. Vláda má ovšem rozsáhlé pravomoci i v demisi. Ministři vlády a mohutný štáb externích poradců dobře ví, že čas, kdy je ještě zhasnuto, se strašně krátí. Neviditelná ruka trhu musí zajistit obživu vyvoleným i po dalších, nejspíše prohraných volbách. Proto se narychlo přijímají sporná usnesení vlády a ministerstev, která mají finančně zajistit právě ty z nás, kteří slouží blahu lidu do posledního dechu. Tu prostým pronájmem lázeňských objektů v pravomoci ministra vnitra, tam rychlým prodejem, onde výběrovým řízením ušitým na míru přátelům nejvěrnějším na dodávku nezbytného. Vše za cenu těžko uvěřitelnou. Historii jednoho hodně sprostého vládního zaopatření máme na stole právě tento týden.

Úderníci-stachanovci na Ministerstvu zdravotnictví jsou nejlépe připraveni na případný odchod do nedobrovolné zálohy, pokud pomineme Lesy České republiky a jiné, méně významné instituce s pouhým několika miliardovým obratem. Topolánkova vláda byla již v demisi, a přesto stačila na 17. schůzi konané 4. května 2009 schválit usnesení č. 617 (č.j. 652/09) o nabytí cenných papírů státem, a to cenných papírů společnosti Národní Tkáňové Centrum a.s. a společnosti Centrum buněčné terapie a diagnostiky a.s. Ze 14 přítomných členů vlády hlasovalo pro 14. Řečeno mluvou titulních stránek novin Ministerstvo zdravotnictví v tichosti privatizuje prestižní část Fakultní nemocnice Brno - tkáňovou banku. O jak specifické a citlivé podnikání tady jde objasní nedávná kriminální historie o prodeji lidské kůže. Lékaři tkáňové banky Fakultní nemocnice Brno odebírali kožní štěpy z mrtvých dárců. Ty se v tuzemsku příliš nevyužívají, v zahraničí ale ano, a to při transplantacích. Zdravotníci štěpy posílali nizozemské Euroskinbank. Ta je dále dodávala hlavně pacientům s popáleninami. A peníze posílala vedení tkáňové banky. Na účet nemocnice ale už nedorazily. O rozdělení peněz rozhodoval šéf tkáňové banky, za část plateb pořídil vybavení, část šla na soukromé účty zdravotníků. Krajský soud v Brně už v odvolacím řízení rozhodl a při projednávání zazněla i tato slova: "Hanebně si nechali platit za části lidského těla. Lidské tělo ale nesmí být předmětem obchodu," uvedl v odůvodnění rozsudku soudce Aleš Dufek. Vyjádření obžalovaných, že peníze od Euroskinbank dostávali na odbornou literaturu, označil za trapné výmluvy. Toto „podnikání“ produkující tkáňové transplantáty a léčivé přípravky bylo pro zahraničního odběratele tak lukrativní, že si našel cestu do fakultní nemocnice. Umožnil skromný vedlejší kšeftík těm lidem, kteří odložili své svědomí do chladícího boxu s nápisem "Na prodej". Marně si lámu hlavu, proč se vláda rozhodla privatizovat i tuto citlivou oblast. Zřejmě to byl právě ten mimořádný zájem zahraničních partnerů o obchodní spolupráci. Neviditelná ruka trhu se změnila na viditelnou a dala se do práce. Viditelná ruka zastoupená obchodní společností PrimeCell a.s., se sídlem Koněvova 2660/141, Praha 3, PSČ: 130 83, IČ: 276 60 320 a Ministerstvem zdravotnictví uzavřeli společnou, zatím utajovanou obchodní dohodu. Týká se vzniku společností Národní Tkáňové Centrum a.s. se sídlem v Brně a tkáňové zařízení reprezentované společností Centrum buněčné terapie a diagnostiky a.s., se sídlem v Ostravě. Podíly státu jako akcionáře společných podniků dle ustanovení § 14 zákona o majetku státu nejsou zatím veřejně známy a totéž platí i okolnostech vzniku těchto společností.

Důvodovou zprávu k projednávanému bodu č.j. 652/09 ( usnesení č. 617) o nabytí cenných papírů státem společnosti Národní Tkáňové Centrum a.s. a společnosti Centrum buněčné terapie a diagnostiky a.s. nelze dohledat na veřejně přístupném webu vlády. Co je tak tajného na důvodové zprávě, která vedla k jednohlasnému rozhodnutí členů vlády založit společný podnik státu a obchodní společností PrimeCell a.s. ???? Právě tato skutečnost utajeného a extrémně rychlého provedení uvedla mnohé pátrací týmy do stavu svěží a čilé pracovní aktivity.

"Firma PrimeCell se představuje jako firma věnující se biotechnologickému výzkumu, v tuzemsku je na ni napojena polovina firem působících v tomto oboru. Její představenstvo vede náměstek ministra zdravotnictví Jana Stráského z druhé poloviny 90. let Josef Heller. Ten včera LN sdělil, že se k věci vyjádří až během tohoto týdne. Podle informací ČTK firmu řídí společnost Prime Rate, jejíž stoprocentní majitel má sídlo na Kypru. Podle vládních materiálů, které mají LN k dispozici, si stát koupil v nově vytvořené akciové společnosti Národní Tkáňové Centrum celkem 24 procent akcií v hodnotě 3,3 milionu korun, u ostravské 20 procent za 2,4 milionu. Na jejich základě může do šestičlenného představenstva i dozorčí rady nominovat po dvou členech. V představenstvech zasedají zástupci nemocnic, v dozorčí radě je propojující osobou například bývalá ministryně informatiky Dana Bérová." (LN 26. 2. 2010)
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Stallker, 4.3.2010 17:53:59)
Odpovědět
Ne, nemyslím takhle. Dovolil bych si zopakovat druhou větu svého předchozího příspěvku. Neberme v potaz zkorumpované ksindly a tuneláře. Ale jinak velmi zajímavý článek, stojí za to, sledovat dále. Jo, jo, tohle je jiná liga....
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mm, 4.3.2010 18:39:08)
Odpovědět
Není v tom zákoně náhodou zmínka, že oprávněná stávka je proti zaměstnavateli? Pokud vím, tak ajznbon má svého zaměstnavatele ČD a ne vládu ČR.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mm, 3.3.2010 20:39:01)
Odpovědět
Myslí,že už pochopili a proto stávku odpískali. Od Mirka Topolánka to byl dobrý tah, že se sešel s odbory. Alespoň je přiměl k zamyšlení a přineslo to ovoce. Když si vzali veřejné mínění a uvědomili si, že je lidé považují za rudé odbory, prodlouženou to ruku Lihového domu a pokus o nový vítězný únor, tak to raději odpískali, aby z nich nezůstali užiteční idioti oranžové mafie.Ještě trochu budou dělat bu.bu,bu a pak do vyšumí do ztrcena
Jjá jen pro doplnění.
(Daniel Makay, 4.3.2010 16:03:02)
Odpovědět
Zahraniční zadluženost státu vzrostla
Autor: ČTK
31.03. 10:05 Aktualizováno: 31.03. 10:42

Zahraniční dluh České republiky se meziročně zvýšil. Podle údajů České národní banky stoupl o 181,2 miliardy korun na 4,556 bilionu Kč.

Suma závazků se stanovenou lhůtou splatnosti v roce 2008 představovala 42 procent hrubého domácího produktu (HDP). Na konci loňského třetího čtvrtletí činil dluh podle zpřesněných údajů 1,548 bilionu Kč.

Ve struktuře dluhu se projevilo vysoké zastoupení půjček a snížený podíl dluhopisů a směnek. Poměr mezi výší dlouhodobých zahraničních závazků veřejného sektoru a dlouhodobých závazků soukromého sektoru se ve čtvrtém kvartále změnil ve prospěch vyššího zastoupení soukromého sektoru. Jeho podíl na celkovém dluhu vzrostl na 59,4 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Zahraniční dluh Česka stoupl na 1,24 bilionu korun

Stav depozit, která přijaly obchodní banky od zahraničních subjektů, poklesl. Závazky bankovního sektoru včetně ČNB tvoří 31,1 procenta celkové dlužné částky. Vládní sektor se na celkovém stavu dluhu podílí devatenácti procenty. Meziročně se zahraniční zadluženost vlády snížila, zásluhu na tom má především úbytek vládních cenných papírů v portfoliu mezinárodních investorů.

„Podle stavu ke konci minulého roku je převážná část dlouhodobých závazků splatná po roce 2012 v časovém horizontu až do roku 2036," uvedla ČNB.
Re: Jjá jen pro doplnění.
(Davidan, 5.3.2010 15:14:24)
Odpovědět
Koukni semhle, tady je to jinak.
http://www.cnb.cz/cs/statistika/platebni_bilance_stat/zahranicni_zadluzenost/zz_czk.htm
Skutečný dluh 4,5bilionu
(Daniel Makay, 4.3.2010 16:08:52)
Odpovědět
Nesplatitený dluh 4,5 biliona. Nepomůže jakkoliv štřit, dluh 4,5 bilionu je pro ČR nesplatitelný! Politici vědí, že tento dluh 4,5 bilionu je skutečným dluhem, přesto pořád mlží a vykládají o dlůžku 1,5 bilionu.Nesplatitelný dluh 4,5 bilionu je jasný bankrot, který jen oddalují a lžou protože neexistuje krom bankrotu žádné řešení.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(TiM, 4.3.2010 16:35:23)
Odpovědět
Vaše články zavánějí modrým fanatismem. Takové články tu byly dříve, ale v rudé barvě. Dříve za všechno mohli kapitalisti, nyní za vše mohou komunisti. 20 let je dost dlouhá doba na to abychom udělali uzávěrku našeho hospodaření. Za socializnu jsme předběhli SSSR a ostatní satelitní státy a budovali rozvinutý (nenažraný) socialismus. Jak to dopadlo víme všichni. V současné době chce být vládnoucí (modrá)garnitura "kapitalističtější" než západní státy. A tak tu máme nenažraný kapitalismus. Finance se dostávají do rukou úzké skupiny nenažraných kapitalistů a drobky uždibuji na ně nalepení řiťolezci. Co udělá podnikatel, když se mu nedaří?? Propustí dělníka, sníží mzdy, sebere benefity, ošidí výrobek na kvalitě, najde levnější pracovní sílu v Číně, hledá daňový ráj atd. ale sobě opasek neutáhne!! Co to udělá se státem, kde většina pracujích má minimální plat, přebujelý státní aparát saje rozpočet, regimenty nezaměstnaných nezavadí o práci, protože se vše vyrábí v Číně. Vidíte nějakou světlou "kapitalistickou" budoucnost. Tu může vidět jenom id..t!! Nic není jenom modré a oranžové. Celosvětově jde kapitálistický (tržní) systém do vlastní záhuby svou nenažraností. "Krásná to vlastnost člověka". Na závěr bych chtěl citovat slova velkého podnikatele, který touto vlastností nebyl postižen - cituji: "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi, Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře,nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující." Tomáš Baťa
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Kaja, 5.3.2010 19:31:51)
Odpovědět
Naprosto souhlasím: 20 let do roku 89 jsem poslouchal nářky na to, že za nedostatky socialismu mohou přeřitky kapitalisnu a nyní už 20 let slyším, že za nedostatky našeho kapitalismu mohou bývalí komunisté... bojím se hádat, kdo budfe odpovědná za nedostatky za 20 let....
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Alberto Kvěch, 8.3.2010 8:18:06)
Odpovědět
A devastátoři státu Paroubek-socani a Topolánek- ODS se mohou přetrhnout, aby se udrželi.Slibují,kamuflují,blábolí,rozdávají finance z prázdného pytle a hledají hloupé voliče, kteří jim opět naletí.Nevídaná drzost ze strany socanů a ODS.Ať jsou všihni staří papaláši rádi, že je zatím nikdo nezavřel.Oni zadlužili,oni zavedli bordel,lhali a podváděli,neřešili korupci, tunelování,zavinili rozklad zdravotnitví,policie,ochraňují zločince, pronásledují a pod hlavičkou zákona okrádají a dále více chtějí okrádat slušné občany.Zavedli politikaření a kocourkov, který jim vyhovuje.Mají strah z EU kontrol, ze změn, které mohou přinést nové, dnes ještě malé strany atd.Snad už občan pohopil a volit je nebude.Je dost nových stran ze kterých si můžeme vybrat.Socany a ODS už nevolme.Nenechme se nachytat falešnou zhoubnou soiální solidaritou Paroubkovců.Dvěstě sociálně slabším dá a z druhé kapsy 5 tisíc vytáhne.Připravované okrádání živnostníků a podnikatelů hlásá (populisticky směrované k zaměstnancům) veřejně a ani se nestydí.To už ale nehlásá, kolik živnostníků zlikviduje a kolik lidí připraví o práci.Když už bych si měl vybrat menší zlo, pak ODS, ale bez současných lídrů.Topolánek,Nečas a Langr už udělali tolik chyb, že by měli hodně ryhle vypadnout a dále nelikvidovat pravici.Sám, ale volím novou stranu VV Věci veřejné - Radek John,volím potřebnou a reálnou změnu !!!
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Láda, 5.3.2010 8:39:05)
Odpovědět
Chápete vůbec Vy, o čm píšete???
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Roman 2318, 6.3.2010 1:44:35)
Odpovědět
No nazdar tenhle portál je žumpa ODS .Já vůl zvonil klíčema kvůli týhle modrý partičce a jsem jí kdysi i volil .No ted už chápu Gottwalda tehdy v prvorepublikovém parlamentu , když těm lumpům s obstrukcemi řekl že do Moskvy se jezdí učit jak jim zakroutit krkem.No doba se blíží.Pohled na přidušenýho Langera , Bursíka a Julínka , no to bych šel do první řady .
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Hugo, 6.3.2010 14:22:57)
Odpovědět
Odbory držím Vám palce stávkujte a požádejte další skupiny a občany o podporu.
Snad se ten marast vyčistí.Vy stávkujete pro pár korun. CO PROTI tomu udělali modří,oranžový zelení černíprdelníci.a červení NIC samy mají daleko větší prebendy, Vzdali se jich snad???? Nééééé.
Považuji za vhodné protestovat proti neodvolatelnosti poslanců a státních úředníků.Proti přeběhlíkům ale i proti platúm rúzných polostátních a státních firem kde mají platy (Měsíční)Jako dělník za celý rok.
Kam jsme to dopracovali Hanba Havlovi a Klausovi se Zemanem
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Alberto Kvěch, 8.3.2010 8:24:17)
Odpovědět
Hugo kde žijete.Za roční plat dělníka by ráno nevylezli ani z postele.To by se jim nevyplatilo.
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují? Jistě, DEJTE..
(kdojeplatí, 6.3.2010 16:00:02)
Odpovědět
NEDANIT, ZRUŠIT! Jakékoliv prebendy komukoliv! Dyť jim to platíme MY!
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(rch, 7.3.2010 8:14:02)
Odpovědět
PROLETÁŘI VŠECH ZEMÍ SPOJTE SE!
Pravda o benefitech
(Šoumen, 7.3.2010 9:10:53)
Odpovědět
Opět se opět přemílá oblíbený mediální nesmysl, že jádrem současného sporu je jakési zachování "neoprávněných" výhod ve státních firmách, respektive snaha jakýchsi zlých odborářů zabránit "spravedlivému" zdanění benefitů.

Zkusme to vzít popořádku:
Na základě doporučení Rady EU (směrnice 2006/112/ES) byla 4. 11. 2009 přijata novela zákona o DPH, která (mimo jiné) výpočet daně ze zboží a služeb u některých subjektů odvozuje nikoliv z ceny reálně fakturované, ale z ceny "obvyklé". Smyslem doporučení bylo zabránit vzájemně výhodnému přelévání zboží a služeb mezi "spřátelenými" subjekty s cílem minimalizovat daňovou povinnost.
Naši přičinliví zákonodárci do těchto "spřátelených" subjektů zahrnuli nejen například kapitálově propojené firmy a firmy rodinných příslušníků, ale také (v rozporu s praxí ve většině států EU) toky zboží a služeb mezi firmami a jejich vlastními zaměstnanci.
Zákon tedy nově stanoví, že zaměstnanec je povinen odvádět DPH ze svých zaměstnaneckých benefitů nikoliv podle ceny určené zaměstnavatelem, ale podle "ceny obvyklé" - tedy ceny určené státem. Tak praví novela 489/2009 Sb. z 10. 12. 2009, přičemž všem, kdo pro ni tehdy 4. 11. 2009 hlasovali, přísluší facka za zatemnění mysli - je to plných 142 z tehdy přítomných 154 poslanců, tedy prakticky všechny poslanecké kluby.
Ano, přátelé, vůbec nejde o nějaké blbé režijky. Jde o to, že stát nově hodlá nařizovat zaměstnavatelům cenu zaměstnaneckých benefitů. Přesněji řečeno, hodlá vybírat daň z benefitů podle "ceny obvyklé", přestože zaměstnavatel si tento benefit zpravidla cení cenou nižší.
Režijní jízdenky všechny dráždí, protože jde o "státní firmu". Jenže zvýšení DPH se týká i spousty soukromých firem, například:
*Zaměstnanecké stravování a ubytování: Jestliže až dosud majitel hotelu účtoval své pokojské za ubytování a stravu třeba 50 Kč denně, nově bude muset (majitel nebo ta pokojská, to je jedno) odvádět navíc DPH z ceny ubytování a stravování, jakou hoteliér "obvykle" účtuje svým hostům. V případě luxusního hotelu s vysokými "obvyklými cenami" půjde o dosti tučný odvod. (Že pokojská nežere denně chateaubriand s chřestem a spí na lehátku vedle kotelny, nikoho nezajímá.)
*Benzín a hovorné z mobilních telefonů: Firma obvykle využívá množstevní slevy (v případě hovorného z mobilů dosti výrazné), zaměstnanec však bude platit DPH z cen pro "obyčejné" zákazníky, tedy vyšších.
*Rekreace, kultura, vzdělávání: Nikoho nezajímá, že firma uspořádá zájezd pro zaměstnance doslova "za hubičku" - zaměstnanec prostě zaplatí DPH, jako by si zájezd objednal u "běžné" cestovky. Totéž platí v případě vzdělávacích kursů, letních táborů pro děti, podnikových školek, firemního fitka ap.
Skutečně vám připadá, že jde o pouhé řvaní jakýchsi "odborových bossů" kvůli neoprávněným výhodám? Opravdu vám nevadí, že stát chce sám určovat, za jakou cenu budou zaměstnavatelé svým zaměstnancům poskytovat benefity? Nepřijde vám absurdní, že tentokrát levice stojí na straně svobodného rozhodnutí zaměstnavatelů, zatímco "pravice" hlásá nesvéprávnost zaměstnavatelů ve jménu vyššího výběru daní?
Mimochodem, komentář vlády k současně předložené novele je zde: www.vlada.cz/cz/media-centrum/na-pravou-miru/myty-a-fakta-kolem-dph- u-zamestnaneckych-vyhod-68905/
Re: Pravda o benefitech
(Davidan, 7.3.2010 19:58:07)
Odpovědět
Perfektní, Šoumene!
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(Beroun, 8.3.2010 14:07:40)
Odpovědět
Odborari stavkuji proto, aby se jim zilo hur a jejich oranzovym kmotrum lepe. Proste a pravdive. :-)
Re: Chápou vůbec odboráři proč stávkují?
(mirek, 16.4.2010 12:41:01)
Odpovědět
ja myslím že chapou ale jsou sami zaměstnanci a musej se podřídit nebo jsou bez prace. Všude ve světě jsou statní odbory ktere se drží zakona a tudíž si mužeš stěžovat na bez praví sveho zaměstnavatele