BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama




Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
BulletDoporučujeme
www.rssmonitor.cz

Mladá pravice

Revue politika

Virtually.cz

Vše o protiraketové obraně

Globalpress

aTeo.cz

Desatero Mladé pravice

Václav Klaus

Oranžáda.cz
BulletAnketa
Znáte nesympatičtějšího člověka ve svém okolí než je David Rath? Jsme zvědavi na Vaše odpovědi
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletReklama
Trika euportal
BulletReklama
BulletDoporučujeme
prave-spektrum.sk

Black Company

Skycorps

aTeo.cz

fragmenty.cz
Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 2.3.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Někteří zavilí diskutéři mi včera spočítali, kolik blogů už jsem věnoval panu Jiřímu, osobě pověřené vyšší bytostí aby nám vládla s Marťany. S ohledem na skutečnost, že téměř denně udělá či řekne nějakou ptákovinu, nemám o náměty nouzi. Ale díky neúnavnému kritikovi I.Perekovi, zjevně placenému obhájci oranžových volovin jsem šel do sebe a dnes jsem si výjímečně vybral jiného šibala z oranžové líhně.

Kolegu Škromacha. Píši kolegu nikoliv pro nějaké ideologické spříznění, ale proto, že jsme blahé paměti spolu pracovali v jednom podniku. To byl ale ještě normální, i když byl profesionálním odborářem. Ale sranda s ním zůstala stejná. Jinak by nemohl vypustit tak veselé nápady jak zakoupit další voliče. Jeho vějičkou je  průměrný důchod 15 tisíc. Tuhle srandovinku dnes vyklopil Zdenda na semináři ČSSD k důchodům. Nyní průměrný důchod činí asi 10.000 korun.

Důchodový systém podle ČSSD nepotřebuje "revoluci", pouze menší a postupné úpravy. Škromach chce navíc speciálními pravidly zvýhodnit hutníky a horníky.
Podle Škromacha penzijní systém může po dalších 20 až 30 let zajistit důchody ve výši asi 60 procent čisté mzdy lidem s nízkými a středními příjmy. Neuvěřitelná porce populismu.

A tak se ptám, proč Jen patnáct? Proč ne  20 000. Jasně, jako důchodce to uvítám ale až  bude rozpočet přebytkový a státní dluh splacen.

Podle Petra Nečase je však neochota ČSSD reformovat důchodový systém horší než  populismus. "Prohlášení, že Česko nepotřebuje zásadní reformu, jsou nejenom populistickými výkřiky, ale zároveň reálně ohrožují životní úroveň dnešních třicátníků a čtyřicátníků," sdělil ČTK Nečas.

Česko totiž patří k zemím, kde populace stárne nejrychleji. Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) loni vyplatila na důchody a dávky nemocenského pojištění o 33,1 miliardy korun více, než vybrala na pojistném.
 
"Zdroje samozřejmě jsou ve státním rozpočtu," konstatoval Škromach. No prosím. Nová varianta pověstné Špidlovy věty, že zdroje jsou. Ale jak Špidla tak další předvolební rozdavači nám zapomněli říci kde jsou. Kdybych to napsal, admin mi to nepustí. A tak jsem vymyslel opisný výraz. V zadeli jsou.

Sociální demokraté  odmítají  privatizaci penzijního systému, ve kterém ekonomicky aktivní lidé přispívají na důchodce a očekávají, že ve stáří dostanou podporu také oni. Možnost vyčlenit část peněz z povinného systému do soukromých rukou vylučují; plánují však zavedení dalších zdrojů získávání peněz na důchody.

"Přesun části sociálního pojištění do penzijních fondů navrhujeme jako možnost, nikoliv jako povinnost," uvedl Nečas. "Chceme dát lidem na výběr, zda budou spořit jenom se státním důchodovým systémem, který se dnes podobá hře 'letadlo', nebo své úspory částečně zhodnotí v kapitálovém pilíři," uvedl Nečas.

A proč horníci a hutníci? To mi připomíná komunistické "Já jsem havyř, kdo je víc" či "Gdyš šlo o uhlí, nigdy jsme neuhli". Podle Škromacha jim připatí na ty důchody uhlobaroni. Ti napřed a pak už je jen krůček, jak oholit všechny podnikatele. Až skončí s podnikáním a do zadele půjdou všichni.

Není to tak dávno, co jsem napsal něco o důchodech. Je vidět, že to musím opakovat.

skromach_dabel.jpg

Pokud se budou generace dnešních čtyřicátníků a mladších spoléhat jen na státní důchodový systém, budou v seniorském věku odsouzeni k životu v chudobě.
Odmítání jeho reformy a plošného navyšování penzí povede ke kolapsu celého důchodového systému.

To, že je nutné zvedat věk odchodu do důchodu, je jasné dávno. Myslíte, že dojde ke shodě  v tom, že je třeba rozšířit spoření na penzi, ale bez toho, že by takové spoření bylo povinné?

Podle Petra Nečase má být cílem systém nazývaný „opt-out“. Tedy zavedení možnosti část svého důchodového pojištění dávat místo státu na průběžnou výplatu důchodů do privátního penzijního fondu a tam si spořit. Z takto naspořených peněz je pak ve stáří vyplácena renta a od státu takový člověk dostává jen nějaký základní nízký důchod.

Což s tím konečně začít?Nakonec peníze budou potřeba na každou penzijní reformu, ať už ji bude dělat ODS, či ČSSD. Bez rozumné reformy totiž budou dnešní třicátníci na stará, rozvrzaná kolena smutně vzpomínat, jak se jejich babička měla se sedmitisícovou penzí skvěle.

Celý tento nový výkřik je veden pod heslem: Nikdo vám nemůže dát víc než co vám socani můžou slíbit .

Jediná rada je, nevolit je !

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

4792 čtenářů | 46 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Kam nás zavedl Topolánek ....
(JUDr.Zdeněk K., 2.3.2010 0:32:34)
Odpovědět
Vládnoucí kapitalismus je založený na zákonu džungle. Pokládám ho za nelidský až antilidský společenský systém, pro naprostou většinu lidí škodlivý a nebezpečný. Prolhaný a dokonce i neefektivní. Dvacet let jednostranné propagandy předkládající od rána do večera pouze zločiny a hrůzy komunismu (rozuměj „období vlády KSČ“) mně donutily abych se pokusil o (subjektivní) věcná srovnání a jakousi generalizaci na bázi dostupných faktů. Hlavním vodítkem přitom pro mě je zhodnocení, jak oba tyto režimy založily a ovlivnily kvalitu života většiny lidí.
Sleduji přitom čtyři zásadní okruhy podmínek našeho žití a to úroveň společenských zločinů, ekonomickou efektivnost, míru skutečné demokracie a konečně materiální životní úroveň populace.
V tomto textu se chci pokusit o porovnání naší současné demokracie s „vládou lidu“ za komunismu. Její úroveň určující míru lidských práv a svobod totiž je či má být údajně hlavní předností naší kapitalistické doby. Protože samozřejmě pro lidi nejsou důležité jen hodnoty materiální. Stejně důležité pro dobrou kvalitu života mají také tyto hodnoty mimoekonomické. To nikdo nepopírá. Otázkou je co je v dané situaci to primární, nebo co je nadmíru preferováno nebo naopak opomíjeno.
Plně uznávám její význam a potřebu, její nezastupitelnost. Pro sebe si ponechávám možná zjednodušené pojetí, podle něhož demokracie je „vládou lidu a pro lid“. Tak to zpravidla bývá zapsáno i v ústavách dnešních států („moc vychází z lidu“). Slovo „lid“ je na jedné straně vznešené až nadnesené, na druhé straně zavrhované jako příliš plebejské a zastaralé. Myslím si ale, že na tom není potřeba a ani není možné nic měnit. Lid přece není dav. Lidem jsou občané daného státu, jeho voliči a současně jeho daňoví poplatníci. V tomto směru mají (mít) před právem stejné postavení. Zdůrazňuji to proto, že existují a jsou podstrkovány teorie a názory, podle nichž by v demokracii měli mít v rozhodování větší váhu tzv. společenské elity.
To ovšem není demokracie ale oligarchie, nikoliv vláda lidu ale vláda vybrané společenské skupiny (dnes kapitalistů) nad tímto lidem.
Lid by tedy měl podle ústavního práva v demokracii pokud možno spolehlivě politicky rozhodovat o tom, kdo mu bude vládnout a to ve volbách, nebo o zásadních otázkách společenského života v referendech – místních, krajských i celostátních. To by však byla jen půlka demokracie. Pokud nemá být tento rozhodovací proces lidu v praxi skrytě nebo i otevřeně negován platí, že vládnoucí systém musí působit v zájmu lidu, v jeho prospěch. Musí jít zkrátka také o vládu „pro lid“, pro růst kvality jeho života, pro růst kvality života většiny občanů. Neboť ani demokracie není sama o sobě cílem, ale jen prostředkem k jejímu zajištění a zlepšování.
V obou těchto směrech je a bude její rozhodující věcný význam, její věcný obsah, neboť demokracie nesmí být jen pro vyvolené.
Máme tedy v kapitalismu „volené“ politiky, kteří o ničem podstatném nejen nerozhodují ale naopak zavlékají svoje voliče do dalších a dalších problémů. Navíc to dělají strašně neefektivně, za mimořádně vysoké náklady placené daňovými poplatníky. Máme tedy mimořádně drahou lidosprávu a stát, který navíc vystupuje jako „příručí, který za nic neručí“. Všechno podstatné se snaží svalovat na neviditelnou ruku trhu, nedostatky v hospodaření druhých a podobné bláboly. Když ale pro lidi nic nemůže a nechce udělat, proč ho vlastně mají vydržovat a platit?
Stát zaměstnává (deseti)tisíce ekonomů, právníků anebo i programátorů, aby kdykoliv se má něco legislativního vypracovat nebo obhajovat před soudem, provést určitá ekonomická analýza či expertiza, nebo se má tak zvaně účinně využít nová moderní výpočetní technika, tak si na to najímá ty nejdražší privátní firmy. Bere se to jako samozřejmost. Ale za „starých“ časů to všechno uměli a dokázali vlastní úředníci jako běžnou součást vlastní práce aniž by byli za to placeni navíc. Nikdy s tím nebyl problém. Bylo to mnohem rychlejší, spolehlivější a také mnohem levnější. Kromě toho tu nebyl prostor pro velkou korupci, jaký v současném systému vznikl dnes. Navíc až dosud stát skoro všechno za drahé peníze stejně jen prohrával.
Všichni víme jak nám roste veřejnoprávní dluh. Vnucuje se nám názor, že hlavní vinu nesou tzv. mandatorní (povinné ze zákona) sociální výdaje, v tom hlavně výdaje na sociální důchody. To je naprostá lež, samozřejmě záměrná, protože odvádí pozornost od mimořádného všestranného růstu zmíněných správních výdajů, a politiků jako hlavních viníků tohoto bezútěšného stavu. Ale právě ten je zdrojem napájejícím naše zadlužování. Pro důchodce s trochou ironie připomínám, že pokud by výdaje na důchody rostly stejným tempem jako tyto správní výdaje, pohybovala by se dnešní průměrná starobní penze okolo 35 až 40 tis. Kč měsíčně. Takže víme, kde se ten náš blahobyt ztrácí, že to rozhodně není v mandatorních sociálních výdajích.Hlavním cílem uspořádání sociálních poměrů bylo, je a bude zabezpečení, nebo alespoň maximální přiblížení se k požadavkům společenské rovnosti všech lidí. Nejen právní ale i pokud jde o jejich sociální postavení. V evropských poměrech je tento požadavek obecně požadován už od dob Velké francouzské revoluce, a ve 20. století byl zakotven i normativně v příslušné Chartě a navazujících dokumentech OSN.
Lidé potřebují ke svému životu, práci i výchově dětí co nejvíce klidu a jistoty. To je nejen otázkou sociální, ale i předpokladem uchování osobního zdraví. Člověk vždy potřebuje určité perspektivy vlastní budoucnosti i svých rodin. Konkretně řečeno rozhodující hmotné i nemateriální sociální jistoty.Kapitalistický režim všechny tyto sociální jistoty smetl a naopak nastolil pro většinu lidí, občanů – voličů období všeobecné sociální nejistoty, strachu a stresů. Především pro ně nemá práci (dokonce ani to proslulé mytí oken nebo v kotelnách) a někdy se za ni ani neplatí, stát necítí odpovědnost za zajištění jejich bydlení, dokonce ani pokud jde o rodiny s malými dětmi nebo matky samoživitelky. Vůbec nebrání nehoráznému zvyšování cen základních životních potřeb spojených s bydlením (nájmů, elektřiny, plynu, vody) ani služeb sociálních zařízení pro děti.

Důsledky toho všeho jsou pro lidi katastrofické. Znovu se blížíme půl milionu nezaměstnaných, tisíce lidí nedostávají navíc po řadu měsíců za svoji řádnou práci výplatu, často se jí už nedočkají vůbec.
Lidé chtěli demokracii a suverenitu, a místo toho dostali onen zlodějský kapitalismus a daleko hrubší domácí i cizí poddanství, než bylo to komunistické. Takže můžeme jen volat - zvítězili jsme, (a v duchu) porazili jsme se! Co na to všechno lze vůbec říct, když pouhé bědování nemá cenu. Co na to mají říkat naši utrápení a utlačovaní obyčejní a slušní pracující, oni občané a voliči. Kteří musí často žít jako štvaná zvěř. Bohužel ti jsou přitlačeni k zemi a bojí se každého dne, zda jim nepřinese vyhazov z práce. Protože jsou nuceni žít masově ve strachu a obavách z budoucnosti, jsou pod tlakem doby ochotni se podrobit mnohdy čemukoliv a komukoliv.
Kromě toho mají odůvodněný stres z narůstajících dluhů, exekucí až bezdomovectví. Ze znehodnocování a ztráty svých těžce nahospodařených celoživotních úspor. Samozřejmě z toho i z případných nemocí nejen fyzických ale zejména duševních. Jak víme, ty už dokonce čím dále víc postihují i dobře placené manažery, kteří se bojí o ztrátu svých dobře placených sinekur. Jsem po těchto zkušenostech čím dál víc přesvědčen, že režim, který se takto vůči vlastním občanům chová, který jim není schopen zajistit a to za drahé peníze ani to nejzákladnější, to je OSN zaručené právo na práci, nemá právo na existenci. Že to není možné? Jak to, když to tady už oněch 40 let bylo a fungovalo…
Zatím nikam, protože socani lžou...
(Stallker, 2.3.2010 0:55:03)
Odpovědět
Vážení a milí socialisté, opakujete se...
Nemáte něco, co by stálo za to číst?
Všichni dobře víme,jak k tomu přišli naší zbohatlíci ...
(Fousek,stavební mistr, 2.3.2010 23:29:57)
Odpovědět
Víme přece všichni, že současní zbohatlíci nemají své peníze z poctivé práce, ale z vychytralých podvodů-obchodů a jiných rádoby podfuků a podrazů. Tudíž si koledují...koledují si o to, že se narodí nový Gottwald a přinese opět únor 1948 ...
Re: Všichni dobře víme,jak k tomu přišli naší zbohatlíci ...
(Stallker, 3.3.2010 8:09:05)
Odpovědět
A víte také o tom, že velmi velká část těch zbohatlíků byla v minulosti nějakým způsobem spojena s tehdejší KSČ? Papalášismus té doby už ale nestačil, chtěli víc. Kdo myslíte, že měl možnost dostat se k tomu nejlepšímu, co tady bylo? Takže hezky znárodníme, chvilku počkáme, aby to tak nevypadalo a pak si z toho vybereme to nejlepší pro sebe...
Holt, krade se u nás různě a už dlouho...
Re: Všichni dobře víme,jak k tomu přišli naší zbohatlíci ...
(Volf T., 3.3.2010 21:05:46)
Odpovědět
Stallker,takže podle vás Topolánkova vláda snižovala daně komoušům.Takže platí "vrána k vráně ...".Podle mne,nikdy od konce války,u nás nevládla taková sebranka,jako do loňského roku.
Nejsem levicový volič,ale od určitého dne,se pravičáka přímo štítím.
Re: Všichni dobře víme,jak k tomu přišli naší zbohatlíci ...
(Stallker, 3.3.2010 22:56:34)
Odpovědět
Ale úplně jinak. V naší úžasné společnosti je i po těch letech spousta těch, kteří byli s bývalým režimem a jejím exekutivním aparátem úzce spojeni a po revoluci se z nich stali úspěšní podnikatelé... Jakpak k tomu asi přišli? Bylo jen potřeba zprivatizovat, tak trochu se schovat z veřejného života, neprovokovat a tunelovat. A samozřejmě podporovat "kamarády" politicky aktivní, jedno které barvy. Občas se přátelé můžou hodit. A můj osobní názor: ti nejúspěšnější podporují vesele všechny strany současně, vždyť nikdo neví, kdo příště vyhraje ve volbách že? A z názorů obyčejných lidí si nedělají nic. Proč taky.
Re: Všichni dobře víme,jak k tomu přišli naší zbohatlíci ...
(Fiala,VŠE, 4.3.2010 22:21:47)
Odpovědět
Stallker,ten váš příspěvek je naprosto debilní.
Vyjadřujete se úplně k něčemu jinému a ještě dost
hloupě.Pravdou je,že ti naší zbohatlíci přišli
ke svému bohatství bez poctivé práce a většina zásluhou tehdejšího předsedy ODS,který neznal špinavé peníze a obklopoval se těmi největšími gaunery,jako Kožený,Salzmann,Kočárník a další.
Právě Klaus dal podnět ke vzniku státního dluhu,už tenkráte se rozkradlo přes 900 miliard korun.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Honický, 2.3.2010 1:19:12)
Odpovědět
Je to velmi zajímavý příspěvek.Člověk si ho potřebuje přečíst několikráte,aby si uvědomil tu hloubku myšlenek.Zítra určitě bude předmětem
diskuzí v různých vědeckých kabinetech.Doporučuji
ho přečíst studentům a mladší generaci.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(mm, 2.3.2010 8:14:00)
Odpovědět
Filosofování důchodový účet nenaplní. Ve financích platí jednoduchá pravidla. Pokud vydání převyšují příjem, vzniká dluh a ten musí někdo zaplatit. To vaše filosofování to nebude. Buď budeme žít za peníze, které mám a nebo si půjčíme a pak jednoho krásného dne zbankrotujeme. Ti schopní se uživí, nefachčenci budou bez práce a nejvíc na to doplatí důchodci, protože nebude stát nebude na jejich penze a tak jim sníží důchody, zrovna jako mateřské,přídavky na děti a zdravotnictví. Líbí se vám takový scénář? Je velmi blízko. Toto je tvrdá ealita, kde neplatí žádné filosofování, ale tvrdá čísla.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(mjr.Antonín L., 2.3.2010 22:55:49)
Odpovědět
A kdo se diví, vždyť panďury zařizoval Barták s Tuplblbem, jako všechno předtím, tak muselo být nějaké všimné, z čehoby Tuplblb platil vyrovnání se ženou, které činé 70 tis. měsíčně a 15-30 mil odstupné, když bere měsíčně jen 60 tis., Jo, být to tak u Paroubka, tak se novinářská žumpa MF a Lidovek v tom bude hrabat měsíce, ale u jejich kmotra je to normální, nad tím se nikdo nepozastaví, svůj k svému, stejný hnůj a svoloč!
To víte,výlety do Toskánska stojí dost peněz
a ještě víc tamní děvenky ....
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Stallker, 3.3.2010 8:10:30)
Odpovědět
Ale pane majore, podle posledních zpráv lítal v Pandurech někdo úplně jiný....
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(standa01, 3.3.2010 13:58:34)
Odpovědět
Jemu řekli, že to není pravda, že to jsou lži opilých, popřípadě podplacených pisálků. A komu má on chudák věřit, když ne příteli Pandourkovi...Sobě?!?! To po něm nechtějte...
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(marko, 3.3.2010 8:26:42)
Odpovědět
mjr. Antonín opět lže, jako když tiskne,buďte
tak laskav a přestaňte už s tou oranžovou oblbovačkou. To jste tak houpý, nebo neumíte číst? Číst možná jo, ale sám myslet, to je už
horší, že? Je lepší opakovat donekonečna ty Paroubkovy výmysly, že?
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Vašek, 4.3.2010 12:46:08)
Odpovědět
Čo bolo, to bolo. Terazky som majorom!
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Fiter, 5.3.2010 21:58:59)
Odpovědět
Ty jeden vole,víš vůbec ty rudej splašku kdy byl podepsán kontrakt?Za vlády socanů.A víš vůbec ty zdegenerovanej analfabete kdo spěchal na podepsání tohoto kontraktu sám velký Jiří Paroubek.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(jorkšír, 2.3.2010 8:28:07)
Odpovědět
Nelíbí se ti pitomče tenhle kapitalistický systém instalovaný do česka bývalými komunisty? No to aby ses odstěhoval třeba do Severní Koreje,co povíš,tam mají chleba na stírací losy. Nebo to střihni na Kubu,tam je taky ještě správně po komunisticku veselo,i když tam kdysi všemocný Fidel už jen kdesi v luxusním stranickém starobinci tiše sere pod sebe a čeká na zubatou.
Přeji šťastnou cestu,soudruhu.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Don, 2.3.2010 9:01:33)
Odpovědět
Nestudoval jsi náhodou práva v Plzni? Plagiátore.
http://www.zvedavec.org/komentare/2010/03/3555-demokracie-nebo-demokratura-cast-1.htm
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Sunny, 2.3.2010 11:31:34)
Odpovědět
To, co tady tapetujete, není kapitalismus. To je kapitalismus počesku neboli pobolševicku. Takhle si totiž kapitalismus vysnil komouš a takhle jej uvádí do praxe. Až tedy zase budete kritizovat tento nedokonalý, přesto dosud nejlepší společenský a politický systém, jděte i trošku do hloubky a podívejte se na lidi u kormidel. Kapitalistu tam nenajdete, zato soudruhy (bývalými i současnými) se to jen hemží.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(zeman, 2.3.2010 21:13:49)
Odpovědět
Doktore vzpamatuj se. Ten VUML ti naprosto vymyl mozek.Jak to tak čtu je to na dlouhodobou internaci na některém z nevyužitých detenčních ústavů
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(ordoš, 3.3.2010 7:48:41)
Odpovědět
Vážený pane doktore,krásně a pregnantně to vše popisujete.Má to však ,několik nedostatků,předně vaše slova,že to tady 40let fungovalo.Jsem starší muž,který celou tuto dobu prožil.Znárodnění podniků,menších firem,kolektivizaci na venkově odkud pocházím.Vytrhujete věci z kontextu,jakoby před komunisty,myšleno před r.48 nic nebylo.Vaším největším omylem je ,že může existovat systém,kde všichni budou mít stejně.To mě učila jedna paní učitelka v 6 třídě r.54 že lidé budou,tak uvědomělí,příjdou do obchodu a vezmou si zadarmo jeden chleba ,poněvadž víc nepotřebují.Nezbláznil jsem se to mně ve škole učili.Váš příspěvek je v tomto duchu psán.Je to utopie.To neznamená,že se mě tento současný stav líbí.Asi jste nepostřehl,že tento český tzv kapitalizmus je v provenienci bývalých komunistů.Náš stát po r.89žadné kapitalisty neměl a kapitalizmus znal z vyprávění.Neexistovaly soukromé firmy atd.Tudíž proběhla pochybná privatizace-odnárodnění,které se stalo prostředníkem kupčení a ano i rozkrádání,ale to nezavinil kapitalizmus to je práce lidí minulé doby.Těch 40úspěšných let,které uvádíte se položilo proč,něvědělo kudy kam,předně v Sovětském svazu.Kdyby neklekl blahobyt komunismu v SSSR,tak jste dnes neměl o čem psát.Bylo by to dlouhé povídání s ideály,které vy nastíňujete je těžké diskutovat,obzvláště,když z toho čiší KSČ ideologie.Ta je nezničitelná a víte proč?Zakládá se na závistivosti a rovnořstářství.Představte si to Vám píše už starší důchodce,který však alespoň doufám neztratil paměť.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Stallker, 3.3.2010 23:01:47)
Odpovědět
Kéž bychom měli více důchodců, jako vy. Kteří neztratili paměť.
Re: Kam nás zavedl Topolánek ....
(Fiter, 5.3.2010 22:12:24)
Odpovědět
Vážený pane napsal jste to moc hezky.Bohužel,levičáky nepřesvědčíte i kdyby jste jim předložil spoustu důkazů.Ona totiž tato sorta lidí nikdy moc pracovitá nebyla, (byly vyjímky)ale co se týče přetvářek,lhaní,podvodů,tak v tom byli nepřekonatelní.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Martin T., 2.3.2010 6:14:21)
Odpovědět
Pro JUDr. Zdeňka K.
Vámi popsaný stav našeho kapitalismu je také
důsledkem předchozího soc.zřízení a jeho morálního dopadu na lid.Co jste Vy sám udělal,co
by příslušník justice pro zlepšení? S vaším platem určitě nestrádáte a s přezaměstnaností
a hlavně nevýkonností našeho soudnictví se také řadíte ke státním zaměstancům kteří naši ekonomiku vyčerpávají.
Lidi mají to, co si svými hlasy ve volbách a pasivitou po nich, zaslouží.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Fiter, 2.3.2010 7:20:57)
Odpovědět
Taková blbost s 15tisícovými důchody se mohla vylíhnout v hlavě,která se léčí z kocoviny po vypití 1l rumu.Však oni těm svým voličům ještě ukáží zač je v Pardubicích perník.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(carda, 2.3.2010 9:07:47)
Odpovědět
i ty budes jednou tim zatracovanym duchodcem dozijes-li se.Dnes bohuzel se zapomina kdo za to muze a pry jen ta oranzova strana,ale je to skutecne tak?Kolik mame tzv.zakonodarcu,kteri jsou u koryta od zacatku 90tych let?-bez ohledu na stranickou prislusnost staci si projit internetem stranky PS.Jsou mezi nimi i taci kteri ani netrefi k recnickemu pultiku,ale ve vyplatni den je jejich dlan natazena spise predpazena, jsou to vsak jen hlasovaci roboti jednotlivych stran a obycejnym obcanum podlezaji pred volbami.Po zvoleni uz zapomneli.Prece si kapri sami nevypusti rybnik kde je hojnost potravy.co s tim?ja nevim.carda
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(ewe, 2.3.2010 9:41:06)
Odpovědět
Je velice smutné, že lidi slyší na tu vábničku socanů, a pařád jim ty jejich kecy baští. Když vidím ty jejich vypasený panděra a jak se pořád ohání imaginárnímy sliby, tak je mě na zvracení.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Šoumen, 2.3.2010 17:58:23)
Odpovědět
RUCE PRYČ OD DŮCHODCŮ! NA SVÉ STÁŘÍ SI POCTIVĚ VYDĚLALI.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stát prý musí sehnat 33 miliard na vyplacení důchodů. Ještě před dvěma lety bylo v sociálním fondu na důchody 70 miliard. Kam se ty peníze poděly? Dnešní důchodci si na svůj důchod vydělali poctivou prací a neexistovalo, aby se někdo vyhnul placení, protože všichni pracovali a tudíž všichni si na důchod platili.
Tón médií směrem k tomuto problému je šokující. Doslova se roztrhl pytel s názory, že dnešní důchodci si vlastně mohou za svízelnou situaci sami. Že sklízejí plody svého přitakávání minulému režimu. A že by důchody měly být vlastně sníženy na polovinu. Že nikdo vlastně za minulého režimu pořádně nepracoval, a že si tedy důchod nezaslouží.
To jsou naprosto nehorázné názory. Důchodový systém byl ve chvíli převratu 1989-1990 naprosto přebytkový, a to natolik, že až do minulého roku na něm bylo dle zdroje z Rady seniorů ČR-časopis doba seniorů 70 miliard Kč. Podle téhož zdroje si v minulém roce Topolánkova vláda z tohoto fondu půjčila 23 miliard a slíbila, že je do konce roku vrátí.
Nevrátila nic. Pokud ano, nikde o tom nebyla ani zmínka. Současná úřednická vláda by měla v rámci své detektivní práce při odhalování černých děr, kudy mizí peníze ze státní kasy,
zaměřit svůj zrak i na to, kam zmizely peníze ze sociálního fondu na důchody. Kdyby se totiž peníze, právem náležející důchodcům současným i budoucím, nerozkradly a nepoužily na různá porcování medvědů, mohlo být v systému při stávajícím stavu důchodců, i každoročním nárůstu, peněz dost až do roku 2040 i při pravidelném valorizování.
Od sametového převratu slibovaly všechny vlády, že oddělí sociální fond od státního rozpočtu. Dodnes tak žádná z nich neučinila. Nebylo by totiž dostatek peněz na různé „kamarádičky“, zlaté padáky a další nekonečný odtok peněz z hromady, na kterou si dnešní a částečně i budoucí důchodci poctivě vydělali.
Je třeba, aby někdo řekl pravdu a přestal mladé lidi štvát proti důchodcům. Ti si totiž na svůj důchod vydělali. Ono to ani jinak nešlo. Protože pracovat bylo povinností, takže pracovat musel každý, a tudíž dostával mzdu, ze které musel odvádět na důchodové zabezpečení určitou částku podle výše svých příjmů. Takže dnešní přemoudřelí a přemoudřelí mladí diskutéři, včetně těch nejuvědomělejších šplhající se na Top – ruce pryč od důchodců! Za současný stav na důchodovém účtu rozhodně nemohou oni.
Jana Bobošíková
Předsedkyně strany Suverenita
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Stallker, 2.3.2010 19:31:01)
Odpovědět
Pozor pane Šoumene, Vaše čísla asi nebudou tak úplně přesná. Příjmy a výdaje sociálního na důchody jsou docela důsledně hlídány. Nejde jen tak "půjčit" a nevrátit. Ale pomluvat a špinit někoho jiného, to jde až příliš jednoduše. Ověřte si prosím své "jedna paní povídala", než to pošlete dál do světa. Na důchody nikdo nikomu nesahá. A jako obvykle, lidská paměť je velmi krátká, vzpomeňte jen, kdo Vám poslední valorizoval důchody, krize, nekrize. Pro ty, kdo už zapomněli, byli to v prvním pololetí r. 2009 Kalousek s Topolánkem. Ale to jsou přece ti zlí, že?
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Dark, 3.3.2010 4:41:42)
Odpovědět
Ty jsi hrozný manipulátor a lhář. Valorizovali jen to, co nezbytně ze zákona museli.
Že je důchodový účet sledován, je pravda, ale jeho přebytky vždy končily ve státním rozpočtu. Takže si lži doma babičce.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Stallker, 3.3.2010 8:20:19)
Odpovědět
Za prvé: valorizovali to co ze zákona museli, protože si ten zákon sami schválili.
Za druhé: A kde by podle Vás měly přebytky končit. Pokud bude na sociálním málo, budou to zase naopak muset zatáhnout z rozpočtu. Něco jiného ale je přebytek, který skončí v rozpočtu a něco jiného je vzít a nevrátit. A mimochodem, před rokem 2006 byli u koryta socani, kdepak asi končily přebytky důchodového za osm let jejich vlád? Nechcete mi namluvit, že to všechno rozdali důchodcům?
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Dark, 3.3.2010 13:57:44)
Odpovědět
Kdo tady psal něco o socanech a o těch ostatních? Co to sem pleteš? Ano všechny přebytky skončily ve státním rozpočtu, ale dnes se mluví jen o tom, že dnes schází. Takže vlastně neschází, protože to důchodcům stát dluží.
Neargumentuj hloupostmi, to jen ukazuje, že mám pravdu.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Stallker, 3.3.2010 23:07:19)
Odpovědět
Ano, omlouvám se. V tomto konkrétním příspěvku asi skutešně nejde o "socany" a ty ostatní. Dělají to jménem státu všichni a přestože to možná ještě nechybí, určitě to chybět bude... Možná by nebylo od věci zamyslet se, je-li v této zemi někdo, kdo s tím bude schopen něco udělat.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Zdeněk, 2.3.2010 9:36:18)
Odpovědět
Nejde o spoření na stáří, jak se někteří lidé domnívají, ale o investici, která může, ale také nemusí vyjít. V hospodářské krizi se ukázalo, že výnosy správcovských společností jsou minimální a seniorům důstojné stáří nezajistí, snažíme se situaci řešit, protože reklamě těchto společností podlehlo mnoho občanek a občanů a nemůžeme je nyní nechat na holičkách, státní rozpočet to bude stát desítky miliard korun. Tato měna je vám jistě bližší a vytvoříte si lepší představu, o co se hraje. Celkový objem prostředků pak bude přes bilion korun a to už podnikatelsky zainteresovaným subjektům stojí za reklamu v médiích a různé provizehttp://www.halonoviny.cz/index.php?id=92722
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(whaler, 2.3.2010 10:04:27)
Odpovědět
Nevýhodou kapitalismu je nerovnoměrně rozdělené bohatství. Výhodou socialismu je oproti tomu rovnoměrně rozdělená bída. Jak je to možné, soudruhu doktore, že jeden z nejhrůznějších experimentů v dějinách lidstva, komunismus a jeho prvotní fáze socialismus, celosvětově nezvítězil a kde náhodou zvítězil, tak se neudržel? Kde jsou výplody opilce Marxe, že dělnická revoluce zvítězí v nejrozvinutějších státech světa, ano v těch státech, kde vládne ten vámi zatracovaný kapitalismus? Kde jsou bláboly syfilitika Lenina a inženýra lidských duší Stalina o světové revoluci a vítězství socialismu na celém světě? Proč ještě ty zbídačelé masy pracujících na západě dávno nesvrhli ten prohnilý řád a nenastolili diktaturu proletriátu? Proč v posledních výspách socialismu, v Severní Koreji a na Kubě, nevědí lidi co do huby? Proč, soudruhu doktore, proč?
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Sunny, 2.3.2010 11:36:54)
Odpovědět
S logikou proti ideologii???? Pane, vy jste snílek:-)
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(děd, 2.3.2010 11:51:12)
Odpovědět
Ne všichni v Severní Koreji a na Kubě nemají co jíst, zrovna tak jako v USA a ostatních kapitalistických státech všichni mají co jíst. Západ nejsou pouze třpytivá velká města.
Proč každý pokus jednotlivých států o změnu je potlačen pod jakoukoliv záminkou zbraněmi, embargy a pod.? A kým asi ?
Ovšem stále více se otavírající nůžky mezi chudobou (a počtem chudých) a bohatstvím je nesmyslné. A je to nutné ? Na odpověď v dnešní době nepotřebují lidé ani Marxe, Englse nebo Lenina.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Davidan, 2.3.2010 15:29:59)
Odpovědět
Ptáš se hezky, ale nemáš v tom logiku. On nějaký socialismus někdy existoval?
Tyhle tvé demagogické výlevy vypadají hezky, ale jsou to s prominutím hrozné bláboly.
Čína je příkladem socialismu s tržní ekonomikou ...
(Petržílek,Plzeň, 2.3.2010 23:11:25)
Odpovědět
whalere,proč lžete?Čína dnes ukazuje celému světu,jak lze oběma společenským systémum ku prospěchu vyhovět.Čína se dostává na čelo všech světových ekonomik a dokonce svými úvěry drží USA
"nad vodou".Pochopitelně ztoho maji největší prospěch občané a je to vidět na každém kroku.Navštivil jsem Čínu už třikrát a v loni naposled a ten rozmach je obrovský.Takže není pravda,že socialismus nikde neuspěl.
Re: Čína je příkladem socialismu s tržní ekonomikou ...
(Stallker, 3.3.2010 8:37:54)
Odpovědět
Ano, Čína. Stamiliony lidí otročí v nelidských podmínkách za cca 50 dolarů měsíčně, střední vrstva, to jsou ti vyvolení, kteří mohou pracovat pro nadnárodní společnosti (ti se mají opravdu mnohem lépe) a k tomu úzká elita, která se neštítí jménem zisku čehokoliv, co jim státní zřízení dovolí a to ani proti vlastním lidem. A stát toho dovolí dost. No, můj vzor to rozhodně není...
Re: Čína je příkladem socialismu s tržní ekonomikou ...
(Jindřich M.,Praha, 4.3.2010 22:36:36)
Odpovědět
Stalker,vy jste profesionální lhář a dovolím si i tvrdit,že podvodník.Cožpak můžete něco takového
tvrdit,co vůbec není pravda.Zřejmě se řídíte Topolánkovým "tisíckráte opakovaná lež,se stává pravdou ...".Já jsem byl v Číně jako stavební poradce skoro 3 roky,ale to co tvrdíte vy,jsem nikde neviděl.Je pravdou,že ještě existuje rozdíl mezi venkovem a městem,ale i to dostává světové rozměry.Průměrný Čínan už dnes dosahuje úrovně českého dělníka.Životní úroveň se ze dne na den zvyšuje a hlavně kvalifikace lidí je dosti vysoká.
Re: Čína je příkladem socialismu s tržní ekonomikou ...
(Stallker, 5.3.2010 16:56:27)
Odpovědět
Asi jsme byli každý v jiné Číně. Já tam tedy byl jen jednou, ale měl jsem možnost dostat se i do míst, kam se běžný cizinec nikdy nepodívá. Ne jen na novostavby nebo do exkluzivních center velkoměst. Ty jsou mimochobem opravdu velkolepé. Klidně bych Vám poslal i fotky, ale zůstaly v počítači u mého předchozího zaměstnavatele. Věřte, že nemám nejmenší důvod lhát.
Re: Čína je příkladem socialismu s tržní ekonomikou ...
(Soukeník, 5.3.2010 23:27:46)
Odpovědět
Stallkere,kdypak jste byl v Číně? Já jsem se odtud vrátil v prosinci minulého roku a dosud mám v paměti její velkolepý rozmach.Předně Číňané
jsou přátelští a hlavně hrdí na svůj stát.To je cítit ze všech lidí.To co oni dokázali,to se dosud asi nikomu nepovedlo.Uvědomte si,že Čínanů je přes jednu miliardu a v celku za krátkou dobu dokázali se postavit mezi ekonomickou špičku světa.Na rozdíl od Severní Koreje,dokázali plně využít předností socialistického systému.Velmi vhodně ho doplnili tržní ekonomikou.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(winter, 2.3.2010 10:58:58)
Odpovědět
Co udělal Nečas pro současné důchodce ? Nic, absolutně nic. Navíc kvůli jeho nesmyslným vyhláškám a změnám přišli zdravotně postižení lidé o finanční prostředky. Prý se tak stalo v rámci úspor.
Právě on je ten, kdo nejvíce bojuje proti důchodcům a zdravotně postiženým a vytváří neustále napětí ve společnosti. Pamatuji si moc dobře, když Klaus slíboval před volbami v roce 1998 platy 20000 Kč a důchody 10000 Kč. ...
Naše žoldácká armáda, která je k ničemu, každý rok spolyká neuvěřitelné finance, takže je to jen o prioritách, kde se ubere a kde se přidá. Je mi jasné, že modroptákům jde spíše o to, aby se finanční prostředky nedostali k důchodcům, ale aby je mohly použít na různé Opencardy či dovolené v Toskánsku.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(vvv, 4.3.2010 13:37:36)
Odpovědět
Winter, obehraná písnička, něco nového prosím. Je vidět, že zavilí oranžoví pisatelé neumí mlet nic jiného, než Opencard a Toskánsko atd....
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Denis, 2.3.2010 15:25:27)
Odpovědět
Jestliže existují tzv."zavilí" diskutéři, musí existovat i nějaký "zavilý" připivatel, ne pane Paulczynski?
Že nevidíte i ty své modré, v tak kritickém světle.
Re: Už scházel jen Škromach aneb oranžová slibotechna
(Silberstein, 3.3.2010 14:38:56)
Odpovědět
Pane Paulczinski, poněkud se mírněte, vyjadřujete - li se o bossech socanů a jmenovitě o Paroubkovi. Vždyť právě oni jsou Vaší existenční základnou a já už si nedovedu představit, čím byste se živil, jestliže by tu socani (a levice) nebyli. Vy jste se vlastním přičiněním dostal do posice tak úzkého specialisty na jednu problematiku, že mi (obrazně řečeno) připomínáte málo inteligentního čtenáře, který neustále a opakovaně čte jednu a tu samou knihu a stále o ní přemýšlí, mluví a píše na ni jedny a tytéž recenze. Takže piškvorkáři pozor dej ... Byť socany a bolševiky nemám rád, Vaše tlachy se mi nelíbí, ony pravici jen škodí a levici posilují, to by si měl mimo Vás uvědomit zejména Váš plátce a zaměstnavatel. Podívejte se na preference levice a zkuste se zamyslet nad tím, že vede běžně o pět až deset procent. Umím psát lépe, vtipněji, rychleji než Vy a to z jedné vody načisto a literárními paskvily (viz většinu Vašich článků) se naštěstí neživím.