BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama




Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
BulletDoporučujeme
www.rssmonitor.cz

Mladá pravice

Revue politika

Virtually.cz

Vše o protiraketové obraně

Globalpress

aTeo.cz

Desatero Mladé pravice

Václav Klaus

Oranžáda.cz
BulletAnketa
Znáte nesympatičtějšího člověka ve svém okolí než je David Rath? Jsme zvědavi na Vaše odpovědi
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletReklama
Trika euportal
BulletReklama
BulletDoporučujeme
prave-spektrum.sk

Black Company

Skycorps

aTeo.cz

fragmenty.cz
Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
Autor: Karel Kříž | Publikováno: 4.2.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Býti podnikatelem je stav ducha. Není to o penězích, o golfu či o nejnovějším BMW. Je to o postoji k životu. Máte spostu možností jak se živit naprosto jiným, nekonfliktním a pohodovým způsobem, ale přesto se pustíte do absolutního rizika likvidace vlastní osobnosti, včetně blízké rodiny, a jednoho dne, místo abyste si našli klidné zaměstnání, vyřídili si invalidní důchod či se přihlásili na úřadu práce, založíte firmu.

Okolí reaguje různě. Pro spoustu lidí se okamžitě stáváte přinejmenším zbohatlickým podvodníkem, co nemá nic jiného na práci než vymýšlet finty na berní úřad a vidlema přehrabovat tisícikoruny, pro jiné jste infantilní snílek, který pozbyl soudnosti, neboť poctivě podnikat se u nás prostě nedá a jen malá skupinka lidí to cítí stejně a snad vám i drží palce.

V České republice se díky mediální masáži vžilo slovo podnikatel i pro skupiny lidí, jejichž činnost nemá s tímto pojmem pranic společného. Kudla se mi otevírá v kapse, když vidím televizní reporáže o “podnikatelích” co za grant z EU provozují školy pro studenty, kteří tam ani nechodí, co vyhrávají státní zakázky i přes neuvěřitelně nevýhodnou cenovou nabídku, co naslibují tutové zisky, zprostředkování půjčky či několikanásobné zhodnocení celoživotních úspor za desetitisícové poplatky předem, co umí vydělat milióny na překupu bezcenných akcií, co prý manažersky řídí polostátní dotované akciovky, co poskytují draze placené rady bezradným, avšak již tak draze placeným úředníkům či dokonce samotným poslancům.

Označení pro tyto “vyjímečné” osobnosti, v nemalé míře dokonce považované za kapitány ekonomiky, je daleko (s)prostější. Nechť si laskavý čtenář dosadí dle libosti. Podnikatelé to však nejsou ani za mák. Zkuste se tedy se mnou ponořit do hlubin duše podnikatele v pravém slova smyslu.

 

 

Spousta lidí, kteří to v životě nezkusili, považuje soukromé podnikání za procházku růžovou zahradou, kde dotyčný jen občas zvedne telefon, sem tam obskočí úřady, dělá machra na zaměstnance a potom už jen plánuje golfové turnaje, vybírá extotické dovolené, stále mladší milenky a nejfajnovější auťáky na leasing. Realita je však poněkud jinde.

Malý příklad: Firma má obrat 1 000 000,- Kč měsíčně. Už v tomto bodě dochází u některých jedinců k prvnímu nepochopení (opravdu jsem se s takovými lidmi setkal), neboť mají dojem, že co tržba, to zisk - to peníze na soukromé radosti živnostníka a nechápou, proč si ten “zloděj” stěžuje. Neumí totiž dopočítat následující:

 

  • náklady na materiál (zboží) cca ... 600 000,- Kč

  • náklady na mzdy – 10 zaměstnanců – čistá mzda ... 192 950,- Kč

  • odvody na sociální zabezpečení ... 78 750,- Kč

  • odvody na zdravotní zabezpečení ... 33 750,- Kč

  • daně z mezd ... 29 550,- Kč

  • provozní režie ... 80 000,- Kč

  • nájemné, leasing (auta, stroje ap.), úvěry ... 100 000,- Kč

  • DPH ... 80 000,- Kč

 

Celkem tedy musí firma vydat měsíčně na nákladech, odvodech a DPH 1 195 000,- Kč. Hrůza?! Chybí zhruba 220 000,- Kč k tomu, aby pan “vykořisťovatel” měl po zdanění alespoň takový měsíční výdělek jako jeho zaměstnanec. (Mimochodem takřka přesně to, o co obere firmu náš všeobjímající sociální stát). Nehledejte v tomto propočtu nějaké účetní zákonitosti, jde jen kvantum peněz, které prostě musí firma měsíčně na svůj provoz získat. Co s tím?

Někomu se nebude pozdávat výše marže. Věřte, že u obchodníků je poměrně běžná, ne-li často i nižší, u výrobců možná o málo větší, ale zase s obrovským rizikem nezaplaceného zboží na faktury.

Vysoký počet zaměstnanců? Ano možná, ale nikoliv příliš nadnesený. I ostatní částky – provozní režie, nájemné ap. oscilují kolem reálného průměru na výrobní či obchodní firmu. Co dál?

Snížit počet zaměstnanců, popřípadě přijmout za svůj, například poslanci hojně využívaný, Schwarz systém, který však pro obyčejného smrtelníka může skončit několikaletým kriminálem, což bývá spolu s další hrozbou snížení kvality produkce či služeb osudové. Těžké rozhodnutí.

Zvýšit marži. Hrozí ztráta konkurenceschopnosti, což je hlavně v kontextu se soupeřením s firmami čerpajícími různé státní investiční pobídky takřka fatální. Kdo jednou ztratí na trhu svoje místo, zpět jej, obzvláště v době krize, s pravděpodobností hraničící s jistotou, nezíská. Ještě těžší rozhodnutí.

Neinvestovat do vybavení, modernizace vozového parku či výrobních prostor. Cesta do pekel taktéž. Firma musí mít vizi a nabídku svojí produkce neustále vylepšovat, neboť platící zákazník je zhýčkaný a velmi náročný pán.

Neplatit odvody státu, zaměstnancům naoko snížit mzdy a dávat jim doplatek “bokem”, nevystavovat daňové doklady, neplatit dodavatelům, “optimalizovat” daňové přiznání – kriminální pojmy, které se však v době nejvyšší nouze zcela jistě honí hlavou nejednoho soukromého vlastníka firmy, neboť neví kudy kam. Když potom do toho příjde pár nezaplacených pohledávek, povinnost vyplatit odstupné odcházejícím zaměstnancům, pokles poptávky z důvodu všeobecné krize na trhu a obálka s předpisem penále z finančního úřadu za pozdní úhradu těžce doplacených daní, přichází na řadu Sofiina volba.

Jistě, jen v přeneseném slova smyslu, neboť život je přeci o něčem jiném, než o jednom pokusu o soukromé podnikání. Přesto tuším, že v letošním roce bude hodně majitelů živností či firem stát na osudové křižovatce, a proto si na závěr dovolím pár dobře míněných rad:

Vážení podnikatelé v pravém slova smyslu, vy kteří jste šli do toho obrovského rizika bez berliček různých státních dotací, přítelíčků rozdávajících státní zakázky, bez ochrané ruky polostátního molochu, vy kteří nemáte svůj “byznysplán” založený na podvodech a praní přerozdělovaných peněz, vězte: Nehodíte se do této doby. Celá vládnoucí garnitura, zákonodárství, média i ti, co by to ani za nic na světě nikdy nezkusili mají zcela jiný morální kodex. Zlomte v sobě svoji hrdost, schopnost odvážně zariskovat, umlčte svědomí i touhu po svobodném životě. Stav ducha, který se dnes nosí je socka.

Socka ve smyslu duchovním, nikoliv materiálním. Staňte se zaměstnancem, pozor, nikoliv však opravdu pracujícím zaměstnancem!, bez soudržnosti a vztahu k chlebodárci, bez zbytečných útrap a starostí. Požadujte všechny výhody Zákoníku práce, požadujte velký plat a málo povinností, zaměstnanecké benefity, příplatky, doplatky, delší dovolené, firemní auta, telefony, ošatné, asistnety, poradce, požadujte jídlo za pakatel, pití zdarma, nekontrolovatelné surfování po internetu na firemním počítači, placenou přestávku na svačinu, oběd či večeři. Nedovolte šéfovi kontrolu vaší práce, nedovolte sexuální harašení, bossing, založte odbory. Když vás potom neuživí, požadujte odstupné ve výši troj, čtyř, pěti, co klidně i desetinásobku vaší hrubé mzdy. Pak se zase chvíli válejte doma na podpoře a znovu do toho kolotoče.

Staňte se kamarádem vlivného papaláše, popřípadě vlivným papalášem. Vynikající cesta, pokud si na podnikatele chcete alespoň hrát. Založíte akciovku s akciemi na majitele a už se kačky valí. Tam státní zakázka, tam čerpání dotace, onde přidělený grant z EU. Narvali jste státu do chřtánu dost peněz, tak co si jich pár nevzít zpátky. Uplácejte, lobbujte, noste nadité igelitky. Nakupujte akcie, šetřete do prasátka z náhrad, nechte si draze radit od manželky, milenky či strýce z Horní Dolní. Usmívejte se do televizních kamer a nic si nepamatujte, mluvte o boji proti korupci, proti krizi, o zářivých hvězdách a ještě lepších vizích. Večer se z toho opíjejte a pozvracejte. Nový den bude zase váš.

Staňte se zdravým invalidním důchodcem nebo se přihlašte k menšinové národnosti. Denně choďte vyřvávat na úřednice ze sociálky. Vydupejte si dávku na bydlení, na auto, na telefon, na děti, na oblečení, na jídlo, na pití, na pastelky, na počítač, na školu, na zubní pastu, na kočárek, na hrací automaty, na chlast, na cigára, na všechno. Pokud to nedostanete, povolejte média, ukažte jim neobyvatelný byt, bosé plačící děti, nemohoucího otce pod dekou na divanu. Ukažte jim bonzující sousedy z vedlejší ulice, kterým prý vadí vaše noční dýchánky. Ukažte jim tu nespravedlnost jak si oni bydlí s vodou, elektřinou i plynem a za vás to nikdo nechce zaplatit.

Co dodat? Snad jen, že je asi něco špatně. Tuto republiku táhne 2 000 000 lidí, kteří svou prací vytvářejí hodnoty. Buď jako živnostníci, vlastníci firem nebo jejich zaměstnanci, kteří dokáží společně vykouzlit nějaký ten zisk. Tato drtivá menšina obyvatel naší vlasti musí uživit celý zbytek populace. Jednak nepostradatelné, ale již státem placené profese jako učitel, záchranář, policista, soudce ap., stále se zvětšující množinu důchodců, dětskou budoucnost a zdravotně postižené. Už to je dost síla.

Jenomže ve výčtu bohužel nesmí chybět ještě ono závaží, které táhne naši společnost ke dnu. Je to extrémně bobtnající skupina sociálních parazitů a pijavic přisátých na státním přerozdělovacím penězovodu. Éterem létají oranžovorudé fráze, že budoucnost je v dalším zdanění schopných (oni raději říkají bohatých, aby se to závistivcům lépe dostalo pod kůži), neboť tam jsou ty bájné zdroje. Jen ať si někdo dovolí vydělat peníze. Nic nebude. Všechno zabavit a rozdělit “potřebným”. Tedy hlavně těm parazitům a pijavicím. Tyto si politická věrchuška vyrábí jak na běžícím pásu, neboť jí zaručují volební vítězství. To je program, který by si každý rozumný člověk měl vyčíst mezi řádky oranžových knih či rudých plakátů. Samostatné jedince zlikvidovat, ovcím trochu žrádla do žlabu a sami mlaskat. Kde je přirozená pravicová hráz této demagogii? Její nepatrné náznaky se samy bortí pod tíhou korupčních balvanů a děr ze státních zakázek.

Smutný pohled. Dostali společnost přesně tam, kam potřebovali. Podnikatel je nadávka, socka stavem mysli má na povel vzbuzovat lítost, pochopení a otevírat peněženky ku pomoci. Nasrat! Masochisticky si přeju letošní vítězství ve volbách pro všechny ty populistické tlachaly, kteří tady vykřikují o větších daňových výnosech při dalším zvýšení daní a odvodů, o třináctých důchodech, o sociálně spravedlivé progresivní dani, o zářivých hvězdách vycházejících při uchopení moci sociálněbolševickou klikou, o cestách z krize pod vedením ekonomických rádobyexpertů, popírajících obyčejný selský rozum i jasná fakta. Přeji si slyšet ty následné výmluvy na (ne)reálné rámce, neočekávaně malou daňovou výtěžnost, neočekávaně velkou nezaměstnanost, další neoočekávaný další úder krize či amerického brouka. Pak snad pochopí i jednodušší volič.

Zřejmě ten očistec potřebujeme jako sůl. Snad si jím projdeme a poté už se nebude multipapaláš, vedlejším povoláním také specialista na prodej inzerce do zbytečných tiskovin za státní peníze, usvědčený v přímém televizním přenosu ze lži smát jako nesvéprávný idiot (pro strážce čistoty textu - míněno jako medicínská klasifikace) a urážet všechny okolo, ale dostane, co mu patří. Jednu do rypáku a tepláky (pro strážce čistoty textu - míněno tak jak je napsáno). Pak se snad poměr mezi chápáním slov podnikatel a socka otočí. Dříve asi ne.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

9646 čtenářů | 66 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(kicmiz, 4.2.2010 7:52:43)
Odpovědět
Souhlasím s článkem,šel by doplnit o spoustu dalších bodů , ale je to zbytečné. Po 18 letech podnikání/někdy i řehole/jsem se rozhodl, že skončím/přesto že ekonomicky nejsem nucen/.Ztratil jsem důvěru v tento stát a jeho politiky,nevidím budoucnost pro stát v němž jsou skutečně pracující znevýhodňováni a pijavicím,lobbistům se tleská. Bohužel jsme se nedočkali nápravy chodu státu a nepořádky budou pokračovat,takže se skutečné plnohodnotné demokracie a chodu státu nedočkají ani naše nejenom děti ,ale ani vnoučata. Nemíním svojí prací ,placením daní a dalších dávek podporovat bordel ,který zde je a bude narůstat/zvýhodněné skupiny jako lobbisté,politické strany,nadnárodní kolosy,polostátní firmy, menšiny..../,výše uvedené může být zlikvidováno jen ekonomicky . O financích v této republice si myslím že jsou před devalvací,jelikož zadlužení roste rychle,ekonomika pokulhává a zahraniční investoři pomalu stahují své prostředky formou dividend mimo území republiky a je jen otázkou času než silné finanční skupiny zaútočí na měnu... přeji všem střádalům hezký den...Věřím ve skutečné družstevní vlastnictví /na základě dobrovolnosti/, které si v budoucnu najde opět cestu na výsluní......
Tvrdá ale smutná realita:

Pepíček se ptá Mařenky: "Mařenko, chceš si hrát na doktora?"
Mařenka: "Chci."
Pepíček: "Tak mi dej třicet korun."
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Jana, 4.2.2010 9:02:14)
Odpovědět
I já vážně přemýšlím zda dále podnikat. Kromě všeho co bylo v článku jmenované je zde otázka zdrví, které při podnikání a všech nervových zátěží bere za své. Já třeba mám vředy. Nej horší období pro nás bylo podnikání s řetězci.
Stav maloobchodu je taky žalostný. Jasko velkoobchod jsme měli pžes 1000 zákazníků. Nyní je stav na 20 %.
Jsme na trhu už od r. 1991, ale i když zatím jsme v plusu je to otázka času. Navýšení daní
asi nepřežijeme.
Jestliže vyhraje hloupost ČSSD , místo racionální politiky bude to začátek konce.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Brabec, 4.2.2010 13:31:54)
Odpovědět
Jano, nebudu volit ČSSD ani ODS. Kašlu na keci, že můj hlas propadne. Kdybych volil ty dvě strany - tak to je propad mého hlasu. Volím Bobošíkovou. Vy se rozhodněte - ale hlavně nenaleťte na vějičky slibů
Bobošíková se chce spojit s KSČM
(Lenerová, 5.2.2010 0:49:13)
Odpovědět
Na jednom shromáždění strany Suverenita,Bobošíková prohlásila,že v případě potřeby,je ochotna se spojit i s komunisty.Takže
KSČM má ve Sněmovně partnera,stranu Suverenita,kterou vede Bobošíková.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(glum, 7.2.2010 9:12:38)
Odpovědět
bobošíková je bolševik tak jako její táta který zlikvidoval souseda v paneláku že nemohl dělat svojí profesi.jsou to bezcharakterní prasata.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Dáša, 7.2.2010 18:04:12)
Odpovědět
Jano,kdo nám sem ty řetězce dotáhl?Nastolený kapitalismus po sametce.Já třeba jsem i ráda,že tady jsou ,protože tam nakoupím mnohem levněji,než u nás na vesnici.Musím počítat každou korunu a rozdíly jsou velké:jogurt u nás za 10,-K v supermarketu 6,50 K.atd.Vyplatí se zajet do města nakoupit si na týden i 14 dní.Vím,že se Vám těžko žije v podnikání maloobchodu,ale my jsme to nezavinili.Je to dan za demokracii.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(dita, 4.2.2010 9:46:54)
Odpovědět
Pane Kříž, nelze než souhlasit se vším, co jste napsal !!!!
Tvrdá ale smutná realita ...
(Vomáčková Jiřina, 4.2.2010 21:13:55)
Odpovědět
Tvrdá ale smutná realita:

Pepíček se ptá Mařenky: "Mařenko, chceš si hrát na doktora?"
Mařenka: "Chci."
Pepíček: "Tak mi dej třicet korun."
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Hardy, 4.2.2010 9:58:58)
Odpovědět
Re: autor. Pane Kříž, máte bohužel naprostou pravdu. Sám podnikám "s odřenýma ušima" a jak se říká "taktak, že nekradu". Je to dneska moc těžký, a když poplatíte všechny poplatky co poplatit musíte, zbyde Vám tak na holý živobytí. Někdy mi připadá, že jako zaměstnanec bych to měl lepší, aleč už jsem v letech a na vesnici a ani bych už zaměstnání nesehnal, a tak jsem k podnikání vlastně odsouzen. Ale jinak už si nestěžuji. Na vítězství "socanů" se tedy "těším".
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(podnikatel v.v., 4.2.2010 10:47:01)
Odpovědět
Z části s Vámi souhlasím. Ale kdo má velkou vinu na špatné pověsti podnikatelů, když za jedny z prvních také podnikatelů byly prohlášeny i prostitutky, byli a jsou jimi tuneláři, podvodníci, jejichž činnost je trpěna jako "neetická", fušéři všeho druhu, firmy typu H systém, a různí také podnikatelé vláčení v různých reportážích a dokumentech? Hlavně TI a systém umožňující tyto nešvary, vytvářejí špatný pohled na podnikatele. Bohužel jsou pak dáváni všichni do 1 pytle. Víc podnikatelů zničila platební neukázněnost a korupce než daně. Hlavně ty malé, kterým velké firmy platí s ohromným zpožděním protože si nejdříve musí koupit drahá auta a vybavení. O tom všem jste zapoměl napsat když jste tak zasvěcený do podnikání. Není a nebude veškeré podnikání poctivé v tomto prostředí, za které mohou i ti jichž se tak rád zastáváte. A proč ? Protože JIM to vyhovuje. Jinak přeji tomu málu poctivých podnikatelů pevné nervy, úspěch a trpělivost, že snad jednou....
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(YZXP, 4.2.2010 11:12:20)
Odpovědět
Zřejmě jste z velké firmy,která má dostatek státních zakázek
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Ferda, 4.2.2010 12:47:53)
Odpovědět
Jen připomínám, jste to právě Vy, ve většině případů, podnikatelé, kteří uplácíte uředníky, za účelem dosáhnout na zakázku....
myslím si, že pokud je na tučný úplatek, má být i na slušný plat pro ty, kteří na této zakázce pracují.Jen zkuste pochopit termín " více práce "
tam se dá toho tolik schovat, slušný nevyhraje, podvodník a úplatkář ano, protože dá nížší cenu a ví, že na VC:-) se zahojí.....:-))
každý státní zaměstnanec, či volený představitel, by měl dát informace, jak je na tom s majetkem před zvolením, či uvedením do funkce, ....pokud to nechce udělat, ať jde pást krávy, jen se divím, že to nejde uvést do praxe, stejně tak majetek na deset milionů, říkám si, kdo má čisté svědomí, rád to podstoupí, kdo ne, bude to napadat a ohánět se nesmyslnými důvody o ochraně osobních svobod.
Jo,jo, kapříci si rybník nevypustí....
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(zub, 4.2.2010 13:05:19)
Odpovědět
Ferdo, kolik jste již učinil oznámení když jste tak dobře informovaný?
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(berg, 6.2.2010 1:45:01)
Odpovědět
je to pepek vyskoč, vůbec nechápe, kde vznikl problém
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Lucka, 4.2.2010 20:45:20)
Odpovědět
Á jé, zase "chytrý ferda", tak ten nám to vysvětlí, že si jako podnikatelé můžeme za všechno sami:-))
Ježtěže jsem stihla včas zanechat zaměstnávání a podnikání, teď jen přesně podle rady p. Kříže z poklidného venkova /kde si zemědělčím na svém za svoje/ sleduji, až se to po.ere a naivové to konečně pochopí. Pozdě, ale přece, doufám. Hlavně v tom nebudou už lítat tolik ty moje prašule, abych financovala ty trouby.
Mimochodem, přesný a trefný článek, do puntíku bych to podepsala. Invektivy si rovnou nechte, nereaguji - nemám to zapotřebí.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Lucka, 4.2.2010 20:48:43)
Odpovědět
...ještěže...opravuji, píšu poslepu, máme tu na venkově jen svíčky :-))
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(poi, 7.2.2010 18:08:13)
Odpovědět
Ferdo,uplácí velcí,bohatí podnikatelé.Malí na to nemají a také jeden po druhém krachují.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(standa01, 8.2.2010 20:32:05)
Odpovědět
cituji: "myslím, že pokud je na tučný úplatek, má být dosti peněz i pro ty atd.". Jestli jsem to správně pochopil, úplatky Ti nevadí. Jenom musí být dost velké, aby zbylo na i na plebs?
Já říkám něco jiného. Žádné úplatky, žádná korupce.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(zub, 4.2.2010 13:00:18)
Odpovědět
Pane Kříži, naprosto s Vámi souhlasím. Bylo by možné uvést ještě mnoho dalšího. Na jednu velice podstatnou oblast jste zapoměl. Vše uvedené se "odehrává" za veliké podpory velké části novinářů a médií. Bez jejich podpory by nebyl stav tak hrozný. Většinou nadáváme na politiky, ale já jsem přesvědčený, že většina novinářů je ještě horších.Další oblastí jsou průzkumy. Téměř nikdy se nedozvíme, jak byla položená otázka. Jak by dopadl průzku při otázce "Jste pro zvýšení mateřská na úkor zadlužení svých dětí?". Zdravím a přeji nám všem hodně pevných nervů.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(spasitel, 4.2.2010 14:28:58)
Odpovědět
To je ono. Bez médií, bez novinářů, bez policie, bez soudů, klást svoje otázky a sám si odpovídat, to by se to politikařilo a podnikalo !
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Jo, 4.2.2010 15:17:49)
Odpovědět
Jsem na tom podobně. Tržby na minimum. Pořád jen platím. Podnikat jsme začala jen protože jsem nesehnala práci. Pokud zvýší odvody, půjdu na pracák. Aspoň na 2 roky. Už jsme se doma domluvili, podnikat a pracovat bude jen manžel. Já budu pracovat zadarmo. Náklady na provoz jsou veliké. Zaměstnanci jsou na tom lépe než já.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(poi, 4.2.2010 15:42:22)
Odpovědět
Pane Kříži,poprve s Vámi plně souhlasím.Napsal jste to popravdě.Jenže kdo tento systém umožnuje?Co dělala vláda na podporu podnikatelů?Jak je podpořila,aby mohli zaměstnat víc lidí a ubylo nezaměstnaných?Jedině zákony,vyhlášky a j.nařízení mohou podnikatelům pomoci.Jsem už v důchodu,podniká syn.Zatím vychází,ale vím,že je lepší nepodnikat.Vidím,jak je ustaraný.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Krištov, 4.2.2010 19:12:21)
Odpovědět
Pane Kříž a kdo nastavil tyto podmínky od Velkého sametu, všichni odborníci v parlamentu, ve vládě senátu, v růžové, modré, červené, svaté a biomasové barvě, je zde plno nářku, ale jmenujte konkétně účedníky, kteří přivedli společnost tam kde je, a jak si žijí v přepychu.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(skeptik, 4.2.2010 20:53:24)
Odpovědět
Nebyl a nejsem podnikatel,ale znám dost těch,kteří byli podnikateli,ale v tomto systému jím profesní a řemeslná dovednost nestačila a na všimné a obálkové výběrovky neměli "našetřené" finance.Když vidím na vesnicích v Beskydech ty sídla a haciendy s bazény a terenními auty neuvěřitelně prosperujících podnikavců,říkám si,že právě tito rozhodují nejen o zakázkách,ale i zákonech a vhodných realizátorech-politicích,které sponzorují.A kruh je uzavřen,pomůže ho vyřešit čekání,je na to vůbec čas? Jinak máte ovšem úplnou pravdu.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Lanny, 4.2.2010 21:23:03)
Odpovědět
Základ problému vidím v takzvaných demokratických volbách.Která strana nabídne lepší život za méně práce vítězí a je u koryta u přerozdělování peněz a oto jde.Když sledujete nárůst mandatorních vídajů zaposledních 12 let vídaje státu uzákoněné parlamentem kde převážná část jde na platy st.zaměstnanců,zdravotnictví(vše zadarmo)a sociální vydaje(důchodci,barevní,nepracující,invalidi a jinné sociální skpiny)to vše spolu s hasiči,policajty,učitely,zemědělci,železničáři to jsou ti co do rozpočtu nedávají peníze ale vyhrožují a stávkují že mají málo že chtějí víc.A tahle celá soc.skupina takzvaná"socky"bojuje ve volbách o svoje beznamáhové spokojené žití a to spolu s pár dělnickými voliči kteří si myslí že za to že na ně málo zbývá může ODS je tak silná volební skupina,že těch cca.2000000 prvovyrobců nepřerozdělených peněz nemá ve volbách modrou šanci a zvítězí ti co nevytvářejí a za málo už 12let úspěšně dojí státní rozpočet přes rudooranžovou koalici(schodky st.rozpočtu).A proto jsem pro změnu volebního systému.Dnešní hospodářká světová krize je jenom o tom že abych byl zvolen rozdávám "soockám"ze st.rozpočtu tuneluji stát za státní peníze demokraticky nakoupím voliče nikdo mě nezavře a za stání prachy jsem u moci a zaplatili mi to sami voliči přez prožraný st.roypočet,ale rudooranžoví to neplatí platí to opět prvoplátci menšina.Kdo neplatí daně,žije ze sociálních dávek a pobírá různé soc.podpory nesmí volit to není volič to je parazit který zničí takzvané zapadní demokracie to je dnešní kryze.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Hardy, 4.2.2010 22:56:34)
Odpovědět
Re: Lenny Smutná, leč naprostá pravda.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Šoumen, 8.2.2010 15:46:21)
Odpovědět
Krize se píše z "i", a prosímvás, kde jste viděl důchodce stávkovat za zvýšení důchodů.
Ti jsou asi na tom podstatně hůře pokud platí všechny ty poplatky ve zdravotnictví, ale nikdy jsem je neviděl stávkovat, proč asi? S čím by asi na stát vyrukovali, jsou jenom rádi že mají alespoň těch 40% důchodu stanoveného podle průměrného platu. A to se jim ani nezvýší důchody když ten plat poroste, pouze tehdy, když je větší inflace, tak stát valorizuje tak dvěma stovkami. pochybuji o tom, že když by byl prům. plat 40 000,- že by měli 16 000,- důchodu. A to jim už EU několik let vyhrožuje sankcemi za to že je to těch 40%. Snad jen to, že se ozývají hlasy, že by se důchodcům měly snížit důchody jako v Maďarsku. Ale tam to bylo o tom, že důchody byly 72% a snížili jim to na 60%, takže jsou na tom ještě lépe než naši důchodci. Pokud snížíte důchody pod 40%, tak se půjdou důchodci pást, protože pak už nebudou mít na všechny ty poplatky, co po nich stát chce.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Alf, 5.2.2010 10:02:29)
Odpovědět
Jinak řečeno, socani horší než fašisti.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Elf, 7.2.2010 18:11:30)
Odpovědět
Alf,ty jsi ale magor !!!!!!
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Slunce, 9.2.2010 14:39:52)
Odpovědět
Alf,představ si,že CSSD si přeje větší polovina lidí.Mají velký náskok před ODS.Dnes je to na Netu,podívej se.Kdybys měl pravdu,nebylo by to tak.Jsi jen vulgární hulvát.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Sunny, 10.2.2010 13:36:06)
Odpovědět
Alf má naprostou pravdu. Socani si stvořili armádu chudáků, která je za všech okolností bude volit za pouhý příslib pochybných výhod. Ve skutečnosti se budou mít pořád hůř, ale pořád si budou myslet, že za to můžou ti "zlí" boháči. Uvědomte si konečně, že vám nikdo nic nedá. Ani rudej, oranžovej, modrej, puntíkatej...nikdo!!! A volte toho, kdo vám zaručí, že se budete smět postarat sami o sebe jak nejlépe umíte a nebude vám hrozit, že vás nějakej ksindl stáhne z kůže.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(matina, 5.2.2010 16:01:16)
Odpovědět
Bilboard socanů:Bojujeme za vaše důchody.
Ač důchodkyně, nepotřebuji tento boj, na důchod jsem pracovala 43 let. Nechte si 2400,-Kč jako "13 důchod". Díky Vaší politice za pár let místo důchodu dostaneme možná poukázky na jídlo. Přeji socanům volební vítězství a po státním bankrotu za pár let jejich vlády tomuto národu konečně zdravý rozum.
A ještě rada pro podnikatele - nejlepší džob
je zaměstnat se ve státním úřadě.Po dosažení důchodového věku Vás bez problémů nechají pracovat za nejvyšší dosažený plat dle tabulek, Vaše výkonnost a schopnosti nikoho nebudou zajímat takže bez velké námahy budete mít dva příjmy i v 80 letech.
a
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(PC, 7.2.2010 18:15:42)
Odpovědět
Zajímavý příspěvek Matino,jsi asi jedna z těch co jim vrátili majetky,máš dost peněz,velký důchod a jsi zaopatřená.Máš strach,že ti levice zase majetek zabaví?Neboj se a když sama nestojíš o to,aby CSSD bojovala za důchodce ,tak to aspon nekaz těm potřebným.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(PC, 7.2.2010 18:15:45)
Odpovědět
Zajímavý příspěvek Matino,jsi asi jedna z těch co jim vrátili majetky,máš dost peněz,velký důchod a jsi zaopatřená.Máš strach,že ti levice zase majetek zabaví?Neboj se a když sama nestojíš o to,aby CSSD bojovala za důchodce ,tak to aspon nekaz těm potřebným.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(josef2, 8.2.2010 7:13:18)
Odpovědět
To sem si početl, neznám chudobného důchodce,každý ze svého důchodu ušetří vnoučatům na dárky. A že platí hodně za nájem ? Stačí se přestěhovat když je sám do 1+1 a nemusí mít 4+1 ještě pro psa a kočku. 13 důchod je jenom populismus, stejně tak jako to že jsme si všichni rovni. Co ta zajebaná imunita politiků?
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Šoumen, 8.2.2010 16:05:25)
Odpovědět
To jsem si také početl, zkuste pane žít za 9 000,- měsíčně. Když i nájem z 1+1 je cca 3500,- a počítejte že za zdravotní péči dáte také alespoň 2 500,- zbydou vám 3 000,- což je stovka na den, za obědy pro důchodce dáte 50,- denně, zbyde vám 50,- na snídani a večeři, a toť vše. Pokud důchodce ušetří, má buď vyšší důchod, a nebo si odpustí ty večeře, nebo přestane chodit k lékaři, aby dříve umřel a nemusel se na ten svrab a neštovice v tomhle státě dívat a tak ušetří na dárky vnoučatům.Sice dárky malé, ale potěší. Mám to v rodině, tak o tom můžu psát. Ale zapomněl jste na to, že byste se měl o své rodiče postarat, dle zákona. Takže doufám, že jim přispíváte na nájem, nebo na poplatky k lékařům a lékárníkům. No ale nepočítejte s tím, že vám koupí třeba Opela, jako dárek, když jsou podle vás tak bohatí.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Bába, 8.2.2010 17:22:37)
Odpovědět
Josef2:ono je rozdíl důchod a důchod,za druhé u nás jsou malé byty dražší než velké,je prý to všude/lidé šetří energie/a nekoupit dáreček vnoučkovi není správné.Kdo se bude o staré starat,když jim nekoupíme ani čokoládu.Oni totiž mají rodiče nezaměstnané a každá malá pomoc od důchodců je vítáná.Jsou však důchodci s hodně nízkými důchody a nemocní,takže musí nosit peníze zdravotníkům do kapes a na vnoučky jim už nezbude.To je realita.
Z tvého příspěvku usuzuji že nevytáhneš paty z baráku hnuse.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Šoumen, 8.2.2010 15:53:46)
Odpovědět
Je vidět, že to máte zažitý. Nechali vás tam za nejvyšší tabulkový plat alespoň do 75 let, že?. No to se to pak žije, když jste celý život dělala hov.., a jen rozhodovala od psacího stolu. Asi vás pak vymetli, protože jste nestačila na práci v PC. Takže i důchod musíte mít dost velký.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Bába, 9.2.2010 14:45:26)
Odpovědět
Šoumen,vy jste mě špatně pochopil.Já jsem při Vás.Důchod mám malý a v kanceláři jsem nepracovala.Příspěvek jsem původně psala tomu nad Vámi,ale ve vašem tonu.Ještě si to jednou přečtěte.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(matina, 17.2.2010 19:51:46)
Odpovědět
Vaše dedukce je mimo mísu, důchod mám průměrný
a možnosti pracovat i v důchodu jsem nevyužila.
Na PC jsem pracovala 20 let jako účetní.
Doporučení pro podnikatele bylo míněno jako
upozornění na možnosti, které skýtá stát důchodcům pracujícím ve státních úřadech.
Věkový průměr na ministerstvech musí být
z tohoto důvodu dosti vysoký.
Pokud skáčete na otřesný populismus ČSSD
a domníváte se, že stát bude mít stále z čeho dávat, dočkáte se důchodu (možná) ve výši životního minima.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(slakolemS, 5.2.2010 17:33:40)
Odpovědět
...hmm..dobrý RE..
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Jirka, 5.2.2010 17:59:50)
Odpovědět
Článek je od shora dolů lež.Straní "lidem", stvůrám,kteří odirají a vykořistújí a okrádají normální lidi.Kdo o ně stojí?Tak at´přestanou podnikat když je to tak špatné!Bez podnikatelů to také šlo.Nemluvě o tom jak kvalitní práci odvádějí.Za co si tedy kupují ta astronomicky drahá auta,sídla a dovolené.Tak to asi tak špatné není.Ano,zavidíme lidem kteří nemusí platit daně,nic dělat a žijí si jako králové,ale pro dělníky nemají na výplaty.Kdo kdy pracoval u soukromníka tak mi dá za pravdu.Boží mlýny ale na štěstí melou...
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Hardy, 5.2.2010 18:18:07)
Odpovědět
Ty seš blb-j jak ru-ký malovaný sáně. Běž se podívat jak to funguje v severní komunistický Korei zcela bez podnikatelů /rakety a hladomory občas/ a jižní kapitaliský Korei, která se vyspělostí začíná přibližovat Japonsku.
bože bože
(ahoj komisaři, 5.2.2010 20:00:52)
Odpovědět
jsou dvě skupiny lidí, ti schopní a pak ti, co se je snaží obrat, že? A těm se říká levice.
Re: bože bože
(Jiji, 7.2.2010 18:18:49)
Odpovědět
komisaři,Bém a spolek na radnici v Praze je levice?To se mi nezdá.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Martin B., 5.2.2010 21:30:38)
Odpovědět
Opravdu super příspěvek hodný fundovaného člověka. Víš vůbec kolik zbyde živnostníkovi, (nemyslím tím upřímného Standu a jemu podobné svině)?? Opravdu chi od tebe odpověď, kolik zbyde z fakturované stokoruny, bez zohlednění energií, nájmů, leasingů a úvěrý ty chytrolíne!!!
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(blb, 9.2.2010 14:10:20)
Odpovědět
Idiote v životě jsi neodpracoval tolik hodin co podnikatel. Kdyš chceš něco ty filcko kritizovat,tak si založ firmu...na takové hňupy platíme daně a dřeme se? Asi žiješ ze státního co?
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Václav B., 9.2.2010 14:50:03)
Odpovědět
Jirko,nemusím hájit podnikatele,jsem už v důchodu,ale kdo by dal lidem práci.Fóristé a ODS ještě za Klauze zlikvidovali a zbavili se skoro všech velkých podniků a lidi nemají práci.Je to zoufalé.Jsem rád,že nejsem mlád.Nezávidím mladým rodinám,kteří jsou bez práce.
tak stížnosti padly. Ale, co teď s tím stavem?? Tento národ je přiblbý, většina chce vše zadarmiko i když jaksi netuší, že si to zaplatí. Jak je možné, že st. podnik ČD z daní občanů dává pracovníkům slevy? Jak to, že je FKSP pro st. zaměstnance?? Jak to, že v některých školách je pobyt zadarmo? ect ect A lid ostatní je pěkně zticha a čeká, co z levého stolu spoadne. Pracice naše také nic moc. Je tady v české sociální oranžovorudé republice přesolidarizované. Kvanta měla kdysik prd a teď se to snaží za každou cenu jakýmkoliv způsobem dohonit. Jiní zase natahují ruky a dejte dejte. Těch pár poctivých to prostě neutáhne. Že je a bude! nezaměstnanost je jasné, to věděli i klasici. S postupující automatizací, lepší technikou je to přece jasné (viz počet pracovníků v zemědělství kdysik a dnes, v podnicích). Takže to co zbude musí uživit ten zbytek.A "stát" tedy vládnoucí lid klidně rozhazuje. Tak co dál???
Re: No joo, fajn,
(zeman, 6.2.2010 23:06:15)
Odpovědět
A teď se ještě můžeme těšit na stávku ČD, když se rýsuje snaha vzít jim jejich socialistické výdobytky v podobě nezdaněných režijních jízdenek. Samozřejmě z našich daní.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Jirka, 6.2.2010 11:17:45)
Odpovědět
My jsme tady měli za socializmu hladomory? Co mě po nějakých Korejcích. A to jsem komunistům nemohl přijít na jméno! Dnes, nezaměstnanost, pro mladé nedostupnost bydlení a vzdělání, hroutící se zdravotnicví, hypotéky, kde si lidé půjčí 2,2 mil a musí vrátit 4 mil. Bezva, To je tedy blahobyt. Nikoho chudého jsem před 89 neznal.Ted´už jo. Šílené osudy zadlužených lidí.Dříve chaty, chalupy byty zadarmo. Jediné co mě zajímalo mít narvanou ledničku a sehnat bony.Svobody a demokracie jsem dost a doma vše. Nemusel jsem mít výběr 50 druhů TV. Jiné starosti jsem neměl. U mě pracovalo v bytě několik soukromých firem.Hrůza. Nepodnikejte když je to taková řehole a hotovo.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Hardy, 6.2.2010 12:53:05)
Odpovědět
Jiří, severní a jižní Korea je pro přirovnání, kam to úplně stejnej národ, akorát rozdělenej na dva systémy /komunistickej a kapitalistickej tržní/ během dvou generací dotáhl. Je to hezký, že si neznal před 89 nikoho chudýho a že tě zajímala jen lednička a bony, ale tenhle socialisticko-komunistickej skanzen musel jednou skončit, protože nebyl ekonomicky konkurenceschopnej, to můžeš nostalgicky vzdychat po starej dobách jak chceš, bude ti to stejně houbec platný.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(zeman, 6.2.2010 23:16:09)
Odpovědět
finanční negramotnost je nemoc podobná těm, na které umírali indiáni v jižní Americre po invazi bělochů. A za tento stav s můžou dílem sami finančně negramotní a dílem socialistický stát a dílem současná džungle. A kdo by tvou ledničku zaplnil, nebýt podnikatelů. Zkus myslet něčím jiným než dosud.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Honza, 6.2.2010 11:35:00)
Odpovědět
Autor je borec, nádherně to popsal, nemá to chybu, plně souhlasím, těším se na další články
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(slakolemS, 7.2.2010 9:30:14)
Odpovědět
...ale pane Honzo,na potlesk to není,ale za tu dřinu,dát dohromady spisky pět-šest let staré...sorry, neprobudil jste se..?:)
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(jirka, 7.2.2010 11:58:47)
Odpovědět
Já nevzdychám po starých časech. Hodně věcí bylo na "na hlavu", ale co lidi chtěli to mají.Já se mám mnohem lépe,po ekonomické stránce než před 89,ale vadí mi že někdo kdo chce pracovat ani nesežene práci,že normální lidé nemohou poslat děti na hory,dokonce nemají na zaplacení školky.Jsou "lidé" kteří tohle nevidí a je jim to jedno,mě ne.Staří Řekové říkali,že te jejich systém je nejdokonalejší,no a nebyl.I tenhle se zhroutí, problém je v setrvačnosti.Kapitalismus je v pernametní krizi,jen vyrábí a vyrábí a těžko prodává. Nedokáže si poradit s nezaměstnaností a s dalšími problémy. V TV to je každý večer. Jak může mít někdo plat několik milónů,když za ty peníze není ani možné odevzdat odpovídající práci.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(fffff, 7.2.2010 18:23:35)
Odpovědět
Jirko,souhlas.Hlavně poslední věta.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Hardy, 7.2.2010 19:45:13)
Odpovědět
Jiří, s něčím se dá i souhlasit co říkáš, ale uvědom si, že lidstvo nic vlastně lepšího nevymyslelo. Jak se říká, že všech těch blbejch systémů, co lidi vyzkoušeli, je demokracie a tržní ekonomika asi ten nejmíň blbej systém. Mě osobně je také těch lidí líto co naběhli. A lituji i těch co nesehnali práci a pracovat by chtěli. Je to těžký, jsme si bohužel někdy jeden druhému vlkem, jak říkal K.H. Borovský.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Šoumen, 8.2.2010 16:21:01)
Odpovědět
Víte, když padnul socializmus, tak se vytvořila krize kapitalizmu, protože už nebylo možné říkat, tam se mají hůř, važte si toho. Prostě jak to říká tržní hospodářství, zmizela pro ně konkurence. A ta Korea? Ještě 20 let a jsme tam při našem hospodářství a direktivám EU. Socializmus padl, tak k němu teď EU míří mílovými kroky. Protože zjistili, že kapitalizmus je před pádem. Bude sice nějaká svoboda, nějaká jakoby demokracie, ale za chvíli budeme ESU - Evropská socialistická unie. Bude to jak za komunistů, jen nebudou zadrátované hranice a zboží v supermarketech. Jenom někteří budou moci cestovat, a nakupovat, a to ti, co na to budou mít.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Karol Jebavý, 8.2.2010 18:09:44)
Odpovědět
...jo šoumen má pravdu,tak nějak krásně se to v EU rozjede ..... /E. Nadnárodní Rep. virtuálniho kapitálu / ..... Česká oligarchie vydělávajici 1 000 000 kaček za hodinu "zatím" odrbáva jenom nás ...... zato Řecká oligarchie odrbáva celou EU ..... tak na to RVHP se už těším........... jo a pán Kříž skončí v náručí sociálních parazitů a pijavíc přisátých na globálním medialním bavičském penězovodu ....
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(simir7, 9.2.2010 17:59:46)
Odpovědět
Dobrý večer.Já jsem zaměstnanec a jsem jako vy,chtěl bych od státu za své daně služby.Zloději jsou v celé společnosti at je to podnikatel nebo zaměstnanec nebo obyčejný člověk.Běžte se podívat do německa,našeho zaměstnance,podnikatele tam nikdo nechce to bysme jim tam ten sociální systém rozvrátili.Já nechápu jak se mohl schválit zákon že budu nezaměstnaný a mám zájem pracovat že mi třeba město nemusí aspon zajistit práci at dostanu životní minimum.Klidně vás nechají chcípnout.Ano v naší společnosti je něco nezdravého,jednou přijde někdo kdo tenhle systém svrhne.Simir.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(vlasta, 17.2.2010 20:14:15)
Odpovědět
Souhlasím! Zákon o státní soc. podpoře je pouze
pro těžké soc. případy, kdy nepracuje ani jeden rodič a děti mají nejméně tři.(dosaď si)
Osamělý žadatel musí nechat lustrovat příjmy
toho u koho bydlí a pokud jsou shledány vyšší než životní minimum, nedostane žádnou dávku.
Z toho vyplývá vyživovací povinnost rodičů
k dětem i v dospělosti.Na druhé straně před
volbami 2006 v zájmu získat hlasy postižených
vytvořili socani zákon o příspěvku na péči
pro tyto lidi ve výši od 2000,- do 11000,-
měsíčně. (11000,- zvýšeno v 8/2009 na 12000,-).Roční náklady původně 17mld samozřejmě nestačily, takže tato suma je nyní ročně přes 20mld. Slibované rušení ústavů a 13000 prac. míst pro pečující se neprojevilo.
Kontrola využívání tohoto příspěvku je nedostatečná. Socanské sliby jsou účelové
a lidi musí asi padnout na dno aby to pochopili.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(Sidony, 9.2.2010 21:06:14)
Odpovědět
Když jsem se vrátil z Koňského póla ze zamrzlého Štrbského Plesa, kde jsem si užíval s Dalíkem a Kočkou ml. a přečetl jsem si tento ufňukaný článek, chtělo se mi zvracet. Bylo mi stejně špatně jako po těch litrech whisky prokládaných borovičkou.
Re: Socka vs. podnikatel: reálný příběh současnosti
(r.m., 10.3.2010 9:35:59)
Odpovědět
Miliónový obrat s 10 zaměstanci? kříži, kříži, ty zmodralé svazácké lejno, tohle se dělá max s pěti lidmi, kteří si za milostivou mzdupána toho koupí méně než v 90. letech.
Už vám Karel vyprávěl, jak ho doma žena poslouchá na slovo, protože je chlap? Dejte mu pár paňáků, začne vykřikovat)))