BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama




Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
BulletDoporučujeme
www.rssmonitor.cz

Mladá pravice

Revue politika

Virtually.cz

Vše o protiraketové obraně

Globalpress

aTeo.cz

Desatero Mladé pravice

Václav Klaus

Oranžáda.cz
BulletAnketa
Znáte nesympatičtějšího člověka ve svém okolí než je David Rath? Jsme zvědavi na Vaše odpovědi
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletReklama
Trika euportal
BulletReklama
BulletDoporučujeme
prave-spektrum.sk

Black Company

Skycorps

aTeo.cz

fragmenty.cz
Nechci být otrokem “sociálního” státu
Autor: Karel Kříž | Publikováno: 22.1.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Nechci se již více podílet na absurdní frašce, kterou s námi hraje politická vrchnost. Nemám již sílu ani nervy na každodenní boj s populisticko demagogickými bláboly zkorumpovaných parazitů, kteří pomocí peněz, které mohly být použity na rozvoj firem či osobností tvrdě pracujících, živí bandu přisluhovačů, kteří tahají za lana jejich soukromých výtahů k moci spojených s ničím zaslouženými zisky a výhodami.

Koncepce sociálního státu je největší Potěmkinovská vesnice v historii lidstva. Původně snad slušná myšlenka pomoci slabším a handicapovaným vzala dávno za své. V současné době je to jen pláštík pro legální ožebračování produktivního obyvatelstva a přesunů nakradených majetků do soukromých kapes vládnoucích elit.

Partaje všehoschopných farizejů mají pré. Díky zákonem stanovené beztrestnosti si mohou s majetky a životy svých poddaných dělat naprosto co chtějí. Časovou smyčkou jakobychom se vrátili do otrokářských dob, kdy se hledělo jen na počet kusů zapojených do pracovního procesu a jejich výkon. Stejně tak se dnes hledí na daňového poplatníka. Nikoho nezajímá jak, ale hlavně ať platí. Jediným pokrokem je, že v případě nesplnění daného úkolu (včasného zaplacení stanovené daně) není jedinec ubičován k smrti, ale “pouze” kriminalizován a zneuctěn jako zloděj či podvodník.

Nechci být součástí tohoto systému. Chci být svobodným občanem se všemi výhodami i nevýhodami tohoto stavu. Nechci sociální dávky, nechci státní důchod, kterého bych se stejně asi nedožil, nechci podplácet úředníka, aby mi přiklepl lukrativní státní zakázku či grant z EU, nechci investiční pobídky pro svoji firmu, nechci podporovat statisíce zbytečných panáků, kteří se živí přerozdělováním mnou vydělaných peněz.

Chci jednoduché zákony, které vytvoří rovné podmínky pro všechny a zamezí tisícům jejich různých výkladů dle momentální nálady soudce či šikovnosti advokáta. Chci jednoduše spočítatelnou daň bez hromady různých vyjímek, doplňků, přílepků a dalších zhovadilostí, které mají jen za cíl udělat z celého systému nepřehlednou džungli, kterou ovládají berní úředníci, jako prodloužená ruka vládnoucích papalášů, na jejichž “útlocitu” pak jen záleží, zda zlikvidují existenci toho či onoho jedince.

Ona jednoduchá daň nechť poté slouží pouze a jedině k zajištění bezpečnosti a obrany státu, či pomoci zdravotně postiženým. Za všechny ostatní služby státu chci platit jednotlivě. Zaplatím klidně mýtné na silnici nebo školné, rád půjdu i do rizika vlastního zdravotního účtu. Jenom proto, aby všechny mé platby se staly cíleně adresnými a já platil jen skutečně spotřebovanou službu, nikoliv nadstřelené mzdy zbytečnému úřednickému aparátu, který je na přerozdělování daňového výpalného v současné době nasazen.

Platba státu ať má v ideálním případě podobu rovné daně. Třeba ve výši 5 000,- Kč měsíčně na produktivního jedince. Kdo je ve věku mezi 18-65 lety a zdravý, neměl by mít problém tuto částku zaplatit. Dnes odvádí státu větší peníze každý, kdo má byť jen minimální mzdu. Ačkoliv se to tak na první pohled nezdá. Dopočtěme však všechny poplatky, které státu odvádíme. Nejedná se jen o daň z příjmu, máme také DPH, spotřební daně, odvody, darovací daň, daň z převodu nemovitostí ap. Toto všechno by nám zůstávalo v peněžence. Na ruku by jste dostávali dnešní superhrubou mzdu, firmám by zůstával celý čistý zisk. O svých penězích bychom si konečně rozhodovali sami. Nebylo by to krásné?

Státní správa by se najednou ponížila o desetitisíce neproduktivních razítkovačů lejster, celoživotní sociální paraziti by se museli zvednout z otomanů, každý dospělý jedinec by najednou získat zpět svoji hrdost a čest, neboť by se nemohl vymlouvat na zkorumpovanou vládnoucí vrchnost. Ta by totiž ztratila moc nad životy a majetky občanů, neboť by najednou nebyly žádné peníze na uplácení volebních vítězství. Politika by se stala jen pokornou službou a nikoliv prostředkem k vlastnímu obohacení. Jistě by se tím i několikanásobně zvýšila morální kvalita partajních předáků a jejich spolupracovníků.

Zdá se vám to jako utopistický blábol či jako návrat k prvobytněpospolné společnosti? Nikoliv, pokud domyslíte veškeré aspekty současného vývoje, nemůže být jiná cesta jak z tohoto zmaru ven. Po kolapsu veřejných financí příjdou na řadu první kroky, které kormidlo vývoje společnosti musí nutně otočit tímto směrem. Pokud se poučíme, je šance na přežití. V opačném případě je budoucnost velmi nejistá.

Dávno jsme ji prožrali.

7579 čtenářů | 101 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Bc.Tuňáková,Plzeň, 22.1.2010 0:20:16)
Odpovědět
Vzdělaná, a se situací podrobně seznámená dáma, se nechala slyšet, že podle ní už v Plzni šlo o prorůstání mafie do správy státu. Možná necituji přesně, ale obsah takový byl. To je informace pro fungující demokracii zničující. Buď ta dáma vynáší poplašné informace (a já tomu nevěřím), nebo se už chapadla mafie pevně zasekla a bobtnají. Každý si může sám posoudit, co je blíž pravdě. Brání se naše dvacetiletá demokracie nařčení, že je prorostlá zločinem? Nebo už to obecné mínění vnímá jako fakt, se kterým se nadá nic dělat? Plzeňští „právníci“ si zvolna privatizují státní správu, někteří zvláště schopní už pronikli i do samosprávy, patrně i parlamentu, nevím. Tenhle Augiášův chlév nám určitě nevymetou Herkulové jménem Langer,Topolánek nebo Kalousek.
Kladu si otázky, neznám odpovědi. Neměli by ale „hlídací psi demokracie“ křičet víc? Ptát se, ptát se opakovaně, chtít odpovědi? Věřme, že práva v Plzni se odborně lepší, přejme to tamním studentům, městu i republice. Jak je to ale s chapadly toho monstra, chapadly, jejíž jména někde známe, jinde tušíme. Kde všude sedí přátelé přátel, které výběrové řízení už zmanipulovali a které teprve manipulují? Zaznělo tady nahlas a zřetelně, že je podezření o systémovém prorůstání mafie do státní správy. I v mafiánské Itali by patrně zvonily na poplach zvony na všech kostelech. U nás? Jeden ložený mafián nedávno povýšil v mocenské struktuře jedné zaručeně demokratické strany, jiný si dál řídí vlivnou advokátní kancelář a rozhoduje spory v řádech miliard. A pohrobci kmotra Mrázka možná přenášejí v igelitových taškách miliony na účet akciových společností, přesněji jejich majitelů, kteří jsou ovšem nedohledatelní.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(lunochod, 22.1.2010 3:47:38)
Odpovědět
VUML v Plzni. Lépe to napsat nešlo
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009101105
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Fiter, 22.1.2010 7:45:08)
Odpovědět
Zřejmě ten Augiášův chlév vymetou herkulové typu:
Paroubek,Pecina,Filip.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Edita S., 22.1.2010 10:11:23)
Odpovědět
Já zase nechci žít v kapitalistickém státě!Sociální stát je lepší,vyhovuje většině lidem,je humanitnější.Sociální neznamená chudší a rovnostátský.To si pravice vymýšlí.Kapitalismus je jen pro bohaté,vykořistuje pracující bez vzdělání a bez majetku.Nezabezpečuje životní úrovn všem i méně nadaným a nemocnym atd.Morálka v kapitalismu neexistuje,není životní jistota aspon na nižží úrovni.Neuznávám,aby měli všichni stejně.Každému podle svých zásluh,ale nemocným,postiženým a j.je třeba pomoci.Ochranná sít pro tyto lidi je jen v sociálním státě.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 10:52:28)
Odpovědět
Nevíte o čem mluvíte.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(děd, 22.1.2010 11:51:09)
Odpovědět
Je mi Vás líto, že VY jste nepochopil o čem Edita mluví. Protože kdybyste pochopil, nepsal byste svůj příspěvek v 10.54.05.
Moje 12 letá dcera po přečtení pochopila. Přeji Vám brzské dospění.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(berg, 22.1.2010 12:26:41)
Odpovědět
jistě, je po tobě, chápe stejně, bohužel je to špatná zpráva o tobě :-)
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(whaler, 22.1.2010 13:43:14)
Odpovědět
Vy a Edita jste zřejmě nepochopili o co jde. Největším vykořisťovatelem je právě stát a nejvíce stát tzv. sociální. Já vůči státu plním všechny své závazky. Pracuji, platím daně (spíše berně), takzvané zdravotní a sociální pojištění, povinné odvody a poplatky, vše, co po mně stát žádá. A co plní stát vůči mně. Nic. Dře mě bez nože. Většinou se stát o mě nestará a když už se mě stará, tak jen proto, aby mi uškodil. S názorem autora článku se tak můžu jedině ztotožnit.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Edita, 22.1.2010 18:46:03)
Odpovědět
whaler,souhlasím,stěžuješ si na stát nynější,dobře to popisuješ,ale uvědom si na jaký stát nadáváš.Na ten kapitalistický.Vždyt v něm žijeme již 21 let a pěkně to pocitujem,hlavně v poslední době.Není k tomu co dodat.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(berg, 24.1.2010 10:10:20)
Odpovědět
jaký kapitalistický, socani jsou kapitalisté? no to je mi novinka, proč je potom volíte? vy ale vlastně toužíte po tom ráji před 21 lety a funkci domovní důvěrnice
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Svojsík A.,Praha, 22.1.2010 23:39:31)
Odpovědět
Volební průzkumy ukazují, že hnus pražského magistrátu představovaný superzloději a Opencardovým Bémem už i Pražanům začal vadit. Podle průzkumu agentury STEM/MARK ale i Factum Invenio, Bém nakonec ODS v Praze odsoudí k porážce. A je nejvyšší čas, aby pražská ODS začala o takovém vývoji přemýšlet. Pokud totiž ČSSD najde sympatickou tvář do komunálních voleb, může ODS skončit v opozici.

V Praze tradičně volebně slabší sociální demokraté se o hlasy podle průzkumu zatím přetahují se stranou Věci veřejné vedenou Radkem Johnem. Neoficiálně členové pražské ODS připouštějí, že pokles preferencí v Praze je děsí. "Je to vztyčený prst. Kdysi se říkalo, že v Praze vyhraje volby ODS i při zemětřeseních a povodních, ale už to není pravda," řekl jeden z nich.

ODS tvrdí, že má strana vlastní průzkum, který také ukázal, že se TOP 09 občanským demokratům v Praze výrazně přibližuje a je reálnou konkurencí. Interní průzkumy ODS podle něj tento trend naznačují už delší dobu a ve straně kvůli tomu hodně stoupá napětí, mimo jiné mezi místopředsedou strany Ivanem Langrem a pražskými poslanci ODS. Langer totiž tuší, že právě porážka pražské ODS duem Bém - Jančík by mohla být na celostátní úrovní rozhodujícím hřebem do politické rakve. Pokud Pražané pochopili, že je nutné takový hřebík zatlouci, pak zvolejme: Hurááá.

Zloděje a podvodníky volí jen naprostý idot a blbec. Doufejme, že Pražané tam konečně přestanou patřit. Horší lekci než Bém už dostat nemohou.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(p.povolná, 23.1.2010 21:51:52)
Odpovědět
Pražáci po volbách dopadnou jako v Brně. ODS tam taky tvrdošíjně cpala na kandidátky profáklé kreatury, počítajíc s blbostí a nezájmem voličů až se socani zaradovali a vyhráli a to díky tomu, že většině voličů ODS
už se zajídalo volit nabízené kandidáty a raděj nevolili.
ODS a jeho modré straky
(Hašek L., 24.1.2010 22:35:12)
Odpovědět
ODS se za doby svojí vlády, zase na nějakou dobu zcela znemožnila .Ten propad popularity je tak velký,že i ti nejprimitivnější z těch primitivních voličů ODS nevědí,jestli tuhle stranu organizovaného zločinu budou volit.Jen doufám,že tenhle propad povede tuhle zločinou modrou partu do propadliště dějin.Soudný člověk mi dá za pravdu,že lidi,kteří mají být uvězněni na desítky let za podvody vládnout národu nemůžou.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 15:40:37)
Odpovědět
Vaše 12-ti letá dcera je chytřejší než devadesát procent levicových profesorů na VŠ, neb i oni nad podobnými úvahami tráví celé životy... Kolik už má doktorátů?
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Edita, 22.1.2010 18:50:04)
Odpovědět
Cis,není ti to hloupé napadat 12 letou holku,která má víc rozumu než ty.Pochopila správně.Ty ses ukázal !Každý má právo vyjádřit co se líbí víc,jestli kapitalismus,nebo sociální stát.Ty nemáš právo urážet.Nic jiného neumíš.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 22:43:56)
Odpovědět
Editko, kapitalismus a sociální stát jsou pojmové znaky moderního státu. Jsou to dvě stránky téhož. Chápu, že tomu nerozumíš, protože je to složité, ale pak o tom prostě nemluv.

Sociální stát bez kapitalismu není možný. Jeho ekvivalenty se ukázaly neživotaschopné, nicméně, teoreticky existují. Nemůžeš v diskuzi vedené na úrovni říkat, že si můžeš vybrat mezi sociálním státem a kapitalismem, protože pak celý národ vypadá jako banda hlupáků. Nemáš představu, o čem mluvíš.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Edita, 23.1.2010 11:03:38)
Odpovědět
Cis,hlavně ,že ty víš o čem mluvíš.Srovnej si v hlavě program levice a pravice.Pravice chce vycucat peníze od těch nejchudších,kteří nezavinili dluhy státu.Chtějí zvýšit daně DPH,což se dotkne potravin,léků a j.důležitých komponentů pro lidi.Socialisté chtějí šetřit na chodu státu/snížení počtu úředníků,platů poslanců,ministrů,manažerů atd.,protože jejich platy jsou hanebně vysoké/Já bych zrušila i senát,ten nás vyžírá zbytečně.Dále socialisté chtěji zvýšit daně jedině tomu,kdo přizná výdělek na osobu milion dvěstětisíc.Což také schvaluji.Jsou to ti,co nás zadlužili.Tak at splácí dluh je jejich.Ne důchodcům a dělníkům atd.Nejsem dělnice,mám střední školu,ale mám hlavně sociální cítění a to nemají kapitalisté,proto je neuznávám.Nic proti poctivým podnikatelů,kteří dávají lidem práci a slušně je odměnují.Nejsem ani pro nějaké znárodnování.Je třeba nastolit spravedlnost v tomto státě a pořádek.Ten goliášův chlív tady udělala topolánkova vláda.To už dnes ví jeho bývalí stoupenci.Zdraví Tě Edita.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 13:07:21)
Odpovědět
Hmm, hezké, ale nijak nesouvisející s tím, o čem jsme spolu mluvili.

Mimochodem, jak nás ti s příjmy nad 100.000 zadlužili? Jak nás zadlužili programátoři, architekti, inženýři, advokáti, ředitelé společností typu ČEZ, ale třeba i dnes tolik diskutovaní piloti, špičkoví lékaři, umělci, sportovci a podnikatelé, zahraniční odborníci? Nemáme právě z nich naopak nejvyšší příjmy, nedrží nás nad vodou? Ti, kteří nás skutečně zadlužili jsou buď v politice nebo je stejně nikdy daně platit nenapadne... Takže je to jen populismus.
Druhá věc je ta, že takových lidí je málo. Sociálnědemokratický návrh je jen trestem za úspěch, já se domnívám, že daňový výběr od těchto lidí nejen, že nevzroste, spíše klesne.
Chtějí uspořit na řízení státu. Ale sociální stát potřebuje obrovský aparát, kontrola investic potřebuje obrovský aparát...kde ušetří? S tímto programem nastupovala každá vláda od roku 1998 a nezměnilo se vůbec nic. Ne to není pravda, počty úředníků stouply se vznikem krajů, nových ministerstev, odborů evropské spolupráce a dalších evropských institucí...

Upozorňuji, že za mimochodem, už se to týká Vašeho článku. Rozdíly mezi sociálním státem a kapitalismem jste stále nevysvětlila (tedy pokud jste můj názor plně neakceptovala posledními dvěma větami, které přesně zapadají do toho, o čem tady už několik dní mluvíme).
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(berg, 24.1.2010 10:19:42)
Odpovědět
vaše trpělivost je obdivuhodná, já vím, boj s blbosí je marný, ale nesmí se vzdát, ovšem v tomto případě....
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Svoboda M., 24.1.2010 15:58:33)
Odpovědět
Cis,jak nás zadlužili?Třeba jenom neúměrnými platy,které si někteří sami navrhují.To je jen jedna z věcí,ale netýká se to všech z těchto profesí,někteří jsou slušní.Vem si jenom plat učitele v dnešní době ,který studuje nejméně 5 let vysokou a srovnej ho s platem programátora a j.kteří také studovali 5 let vysokou.I ucitelé se musí neustále školit a doplnovat si vzdělání.Nemusím se zastávat učitelů,nemáme je v rodině,ale je to nespravedlivé,když to chceš vědět.Totéž platí o poslancích ,ministrech aj.kteří si platy navrhují sami a běda,kdyby si je měli zkrátit i 1 procento.To by neprošlo.Ale důchody nevarizovali a závidí i 2300,-Kč,které navrhnul Paroubek a kterým říkají 13.důchod.To je pěkná volovina.13. důchod by musel být takovy,jaký ho každý důchodce má.Třeba 12 000,-Kč.Hlavně,že oni chudáci si dají 13.platy.To je spravedlnost a demokracie?Fuj!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Fiter, 23.1.2010 16:27:04)
Odpovědět
Tak podívejte se Vy maturantko.Když už,tak Augiášův chlév a nikoliv goliášův.Možná že je to z vaší strany překlep i tomu moc nevěřím.Po přečtení vašeho příspěvku jsem se rozhodl na něj neodpovídat.Myslím,že ve vašem případě je to marné.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Lucka, 23.1.2010 18:29:48)
Odpovědět
Cis náhodou velmi dobře ví, o čem mluví, a má to jeho mluvení hlavu i patu, a hlavně - logiku. O vašem vzdělání lze s úspěchem pochybovat, o zdravé úvaze též. Nekomentujte něco, čemu za mák nerozumíte a naučte se pracovat s pojmy - viz Váš "Goliášův chlív" a ještě s malým :-))) To je právě ukázka toho, že některým lidem je i vzdělání na nic a když se dostanou pak ještě na špatné místo, tak nám všem ostatním budou kázat o "sociálním státě". děkuji, nechci, radši si svoje peníze s rozumem utratím sama, než by je někdo šlohnul s argumentem, že ostatním se hoděj víc.... a ti je pak stejně nikdy neviděli, že.
Článek p. Kříže je velmi trefný!!!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(poi, 23.1.2010 20:14:31)
Odpovědět
Lucko,chval Cis.Je tak chytrý,že sežral přinejmenším z blázna mozek.Takové chytráky tady nejvíc potřebujem.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 20:19:52)
Odpovědět
Máš pravdu, stát "dělníků a rolníků" se bez vzdělání obejde...
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Lucka, 23.1.2010 18:29:49)
Odpovědět
Cis náhodou velmi dobře ví, o čem mluví, a má to jeho mluvení hlavu i patu, a hlavně - logiku. O vašem vzdělání lze s úspěchem pochybovat, o zdravé úvaze též. Nekomentujte něco, čemu za mák nerozumíte a naučte se pracovat s pojmy - viz Váš "Goliášův chlív" a ještě s malým :-))) To je právě ukázka toho, že některým lidem je i vzdělání na nic a když se dostanou pak ještě na špatné místo, tak nám všem ostatním budou kázat o "sociálním státě". děkuji, nechci, radši si svoje peníze s rozumem utratím sama, než by je někdo šlohnul s argumentem, že ostatním se hoděj víc.... a ti je pak stejně nikdy neviděli, že.
Článek p. Kříže je velmi trefný!!!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Lucka, 23.1.2010 18:31:08)
Odpovědět
Omluva, zlobí mě klávesnice, kliklo to dvakrát- snad to bude mít aspoň dvojitý účinek :-))
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Sunny, 26.1.2010 14:33:05)
Odpovědět
Edito, blábolíte nesmysly. Socialisté chtějí udělat chudáky a nesvéprávné pitomce z nás všech a potom nám pohodlně vládnout. Jak tak koukám, u vás už uspěli.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(whaler, 22.1.2010 11:52:36)
Odpovědět
Nevýhodou kapitalismu je nerovnoměrně rozdělené bohatství. Naproti tomu skutečně obrovskou výhodou socialismu je rovnoměrně rozdělená bída.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(asav, 22.1.2010 12:15:46)
Odpovědět
ty debile a proč to tak dlouho pořád funguje v USA a jsou pořád na čele
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Ferda, 22.1.2010 23:06:21)
Odpovědět
proč? protože USA vysává "porobené" země a ráda by celý svět, je to na delší popsání celé situace, ale pro tebe to nemá mnoho význam, .....

hmmm, země, lépe řečeno národ,který má ruce od krve, který vyrostl na genocidě původního obyvatelstva, národ, který ještě v 60 tých létech měl rasovou segregaci/třeba autobusy jen pro bílé,obchody atd./je národ "HOVADO!"
JE-LI VŘED NA ZEMĚKOULI, PAK JE TO AMERIKA....
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 23:15:02)
Odpovědět
Jakým způsobem vysává porobené země se zřejmě nedozvíme, takže tuhle otázku nechám jen tak na začátek.

Ovšem hned je tu druhá otázka. Rasová segregace prudce zpomaluje ekonomický růst, je antikapitalistická a mimojiné byla poražena argumenty M.Friedmana - znamená to podle Vás, že USA se v rámci - byť pochybné - morálky dobrovolně vzdávala obrovských částek, které by vydělala jako rasově nesegregovaná? To je ovšem velmi neamerické - přicházet o kšefty.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(ferda, 22.1.2010 23:29:43)
Odpovědět
rád se tady utkám s kýmkoli na dané téma,je pátek a já mám i jinou, přiznám se příjemnější,představu jak strávím víkend....
takže se tu vrátím.brzy....
ps. ale pokud jste tady napsal,takový argument,oproti tomu, co jsem uvedl výše, pak se obávám, že diskuze bude jalová.....
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 0:01:18)
Odpovědět
To jsem přirozeně reagoval jen na Vaši jedovatou slinu.

Čekám na osvětlení, jak USA vysává jiné země.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Lucka, 24.1.2010 1:18:33)
Odpovědět
Jo, milý Cis, koukám tak na některé diskutující, je to tu asi ztráta času, ti nechápou ani leccos jiného kolem sebe. Je ale strašné, že takových naivků a žvanilů jsou kolem mraky, je zajímavé, že oni všichni chtějí "spravedlnost", tj, ať jim sousedi dají ze svého. Je nekompatibilní, že oni by chtěli mermomocí dávat naopak sami ze svého. A o tom celá ta diskuse tady zřejmě je, takže je zbytečné jim něco chtít vysvětlit, oni o to nestojí, neb především vůbec nechápou :-)) Dobrou noc, nabijte se optimismem do budoucna..
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(poi, 23.1.2010 11:09:05)
Odpovědět
Cis, Amerika odjakživa jen vyvážela válku a žila z chudých otroků a z kolonií.Sama si válku nikdy neprožila.Tak to tam funguje.Koukejme na sebe a ne do ciziny.Všude jsou rozdílné podmínky.Amerika není náš vzor.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 13:17:16)
Odpovědět
S Amerikou začali jiní příteli, já jen odpověvěděl. Obrať se na jiné...

USA prošly dvěma válkami na svém území. Ve druhé světové měly jedny z nejvyšších ztrát (po poražených a SSSR a narozdíl od nás). Za posledních padesát let ztratily ve válkách nejvíce lidí ze všech západních zemí (opět vyjma SSSR/RF).

Amerika nemůže být naším vzorem, má 30x více obyvatel, je 90x bohatší, je 130x větší, má ohromnou politickou, vojenskou a ekonomickou sílu. Jak jsem USA poznal, je to velmi odlišná země s mnoha specifiky, které jsou v Evropě nenavoditelné. Srovnávat je lze s ČLR, RF, Indií, Brazílií a Indonézií. V Evropě nemá obdobu. Tady máme příliš málo prostoru...
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(berg, 24.1.2010 10:15:48)
Odpovědět
antiradarový pomatenec :-(
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(bus, 22.1.2010 12:19:22)
Odpovědět
A já zase nechci na nikoho platit, každý pěkně v maximální míře za své! Hrazení neléčebné péče jiným je okrádání občanů a ti v nemocnicích aj. mají z toho prospěch, šetří doma.
Pokud chcete, klidně posílejte někomu prachy adresně!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(no koment, 23.1.2010 14:00:54)
Odpovědět
Peníze v rukou státu: jak vláda zničila naše peníze
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Doležal,projektant, 24.1.2010 20:19:16)
Odpovědět
Edita má plnou pravdu.Kapitalismus není rozhodně to,co by si přála většina lidí.Nakonec mnozí to po roce 1989 poznali i u nás.Typickými jevy kapitalismu je zločinost,korupce a podvody všeho druhu.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Sunny, 26.1.2010 14:45:51)
Odpovědět
Pane, buď jste politicky korektní nebo ...neinformovaný. U nás není kapitalismus, jen bordel. A ten zde organizují bývalí a současní soudruzi. Celé se to ještě nezhroutilo jen proto, že ta socialistická nenažraná pakáž ždímá slušné pracující lidi. Až to tady OSVČ a podnikatelé zabalí, můžete si dosyta užít svůj sociální stát:-)))
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Jurkemik V., 22.1.2010 23:04:13)
Odpovědět
Ti, kteří nás okradli, nás přesvědčují, jak se máme dobře. Ti, kteří už mají všechno, nás přesvědčují, že bychom se s nimi měli dělit o to, co nám zbylo. Ti, kteří už nemusí pracovat, nás přesvědčují, že musíme pracovat mnohem efektivněji a více, abychom se měli dobře jako oni. Ti, kteří se už vylhali i ze své podoby, nás přesvědčují, abychom jim svěřili správu svých věcí. Ti, co nás okradli, nás přesvědčují, že to udělali pro naše blaho. Ti, kteří si přivlastnili i naši svobodu, nás přesvědčují o nádherné výsadě být svobodný. Ti, co zašantročili naši zemi, nás přesvědčují, že nic lepšího si už přát nemůžeme. A kdo jim neuvěří, na toho ukáží palcem dolů. Svrhnou ho do kobky zatracení. Dříve to byli Topolánkové,dnes Kalouskové.Stejní lidé,jiné jména.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(unkas, 23.1.2010 11:21:54)
Odpovědět
Jurkemik,není co dodat,dík!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(poi, 23.1.2010 10:50:36)
Odpovědět
Fiter,to Topolánkovo a Kalouskovo zadlužování musí skončit !!!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(XYZ, 22.1.2010 10:13:55)
Odpovědět
Bc.Tunáková,to se právě může dít jen v kapitalistickém státě.Souhlasím s Vámi.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 10:54:05)
Odpovědět
Co je to kapitalistický stát? Definice a tři konkrétní příklady budou stačit.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(student ze z Plzně, 22.1.2010 14:54:19)
Odpovědět
Vy jste se to ve Zvláštní škole neučili ?
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 15:38:24)
Odpovědět
Chytře se ptáš... Ne, neučili, mám se školou za ta léta hodně zkušeností neb jsem i učil občanskou nauku na střední škole, ale nikdy jsem se to neučil a dokonce jsem to ani neučil já sám nikoho dalšího.

Kapitalismus je prostě z větší části socialistická pověra. To, co skutečně existuje je přirozený stav společnosti oproti abnormálním levičáckým rájům, které přináší chudobu, smrt a nesvobodu.

Mimochodem, co jsem učil je, že "sociální stát" je pojmovým znakem moderního tržního hospodářství...narozdíl od socialismu, kde sociální stát údajně (a v případě zemí na východ od ČSSR i zcela reálně) neexistoval. Mimochodem, nejlevicovější autoři, třeba Chomski, sociální stát považují za ryze kapitalistický fenomén (aniž by přirozeně říkal, co znamená kapitalismus).
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(lkj, 22.1.2010 18:53:47)
Odpovědět
Cis,ty chytráku,předělej dějiny,pojmy i domy.Jsi novodobý Palacký??????Co je to kapitatalismus ví každý vůl.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 22:53:31)
Odpovědět
Každý vůl si myslí, že to ví, o tom napochybuji.

Víte jaký je pojmový rozdíl mezi marxismem a neomarxismem? V podání toho, co je to kapitalismus. Kapitalismus zcela jinak definuje ekonomie mainstreamu, zcela jinak ekonomie jiných škol. Zcela jinak je definován anarchistickým hnutím. Eurokomunisté mají svou definici. A samozřejmě existuje jakési plebejské povědomí, které zřejmě znáte Vy a každý vůl.

A je tu jistá Edita, která rozděluje kapitalismus a sociální stát, což je nesmysl zcela neuvěřitelný. Vyvrácený neomarxisty už před padesáti lety...

Jak říkám napište definici, co si myslíte, že je kapitalismus a já Vám vysvětlím, proč je chybná. A nebuďte hrubý.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Nezávislý, 23.1.2010 11:16:38)
Odpovědět
Cis, filosofuješ o ničem.Ríkej si tomu jak chceš,ale já to vidím takhle:Pravice= kapitalismus,levice= socialismus,lépe řečeno sociální stát,protože k socialismu jsme se ještě nedopracovali.Ted nás zdržela sametová revoluce a 20 let.Jednou to bude,ale za dlouho,protože je zde mnoho lidí,kteří to brzdí.Hlavně ti,kteří byli v 48.roce připraveni o majetky.Tak to je a jinak se na to nedá dívat.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 13:21:01)
Odpovědět
Na nevzdělané plebejce opravdu nemám čas. Lidi, kteří to vidí jako Vy, si postaví koncentráky, ve kterých pak sami zemřou a ještě nad tím budou jásat. Proč myslíte, že každá diktatura nejdříve zlikviduje ty, kteří "marně filozofují"?
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(lkj, 23.1.2010 20:22:52)
Odpovědět
cis,nevzdělaný plebejec jsi tady ty,Nejhorší je na tom,že si myslíš,že jsi nejchytřejší.Ale to tak bývá u lidí ze zvlástní školy.Oni za to nemohou.Blahoslavení chudí duchem,nebot......
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 23.1.2010 20:26:18)
Odpovědět
To víš, že jo... Já už se musím smát, s kým se tady bavím:-) Prosimtě, když ti to udělá dobře, tak klidně nadávej.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(ferda, 22.1.2010 23:19:55)
Odpovědět
Cis ! nebudu Tě urážet, nestojíš za to, protože si myslím, že jsi sám pro sebe urážející...

píšeš tzv. "levicové ráje"=bída, smrta a chudoba...

Hmmm, pak nevím, proč ted jako národ vymíráme, a vzpomínáme na tzv. Husákovi děti, proč se asi rodilo tolik dětí??? to jako komunisti nutili šukat národ??? hnupe... Proč byl až do roku 93 přebytkový rozpočet?? Hnupe,podruhé, to jsou ty dluhy z minula? pokud ano, začíná mi být trochu smutno!
ps. pokud by jsi neučil, byl by jsi mi lhostejný, ale jak může takový prznitel,a doufám že jen dějinných událostí,zastávat takové povolání, mi lhostejno není!!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(Cis, 22.1.2010 23:58:59)
Odpovědět
Máš štěstí, neboť už neučím. I když jsem učil celá léta a je to skvělé zaměstnání. Vychoval mnoho dobrých lidí. Domnívám se, že jsem měl jako učitel - mladý muž uprostřed postarších kolegyň - velký vliv...

Podle mého názoru bylo ČSSR podobným vředem jako USA - prostě stálo na vrcholu celého systému RVHP. Češi stáli na banány, Poláci na maso a Rusové na "jídlo" (případně ho kupovali na černém trhu). ČSSR je nesmysl srovnávat se západními státy obecně. Bylo zdaleka nejbohatším státem celého tábora míru.
Husákovy děti jsou multifaktorální fenomén. Mimo jiné související i s tím, že jinak nebylo moc do čeho píchnout. Ovšem zásadní námitka proti sociální politice Husákova režimu stojí jinak. Proč tento efekt nepokračoval? Na začátku sedmdesátých let se rodilo mnoho dětí (ani tak to nebyla žádná populační exploze), ovšem na jejich konci a plně v osmdesátých letech už to zase bylo slabé. Jak to?
Klienti na východě zkolabovali nebo odešli k západní konkurenci. Hospodářství ČSSR nebylo konkurenceschopné a proto došlo k prudkému ekonomickému poklesu a nutnosti se zadlužit. Dluhy se nám střádaly čtyřicet let...a jako nejbohatší stát RVHP jsme je prostě nemusely splácet (jako nemusí USA).

Jen tak mimochodem, abych nějak zdokladoval své tvrzení o RVHP. Polsko za posledních dvacet zvýšilo svůj HDP na osobu ve stejném rozsahu jako opěvovaná ČLR...to je pořádný vzestup, že? Před těmi dvěma jsou už jen země, kde vybudování elektrárny znamená ztrojnásobení HDP, například Rovníková Guinea.
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(unkas, 23.1.2010 11:24:04)
Odpovědět
apitalistický stát?V Česku bordel a mafiánský hnus!!!!!
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(no koment, 23.1.2010 14:02:08)
Odpovědět
Peníze v rukou státu: jak vláda zničila naše peníze
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(kp, 23.1.2010 13:19:40)
Odpovědět
Pěkná diskuze zde,přidám taky větu.Všechno co je s koncovkovkou - ismus,je jen ideologie vize, stejně jako,že existuje Bůh.Nikdo ho neviděl a věří mu.A tak je to i s kapitalismem,socialismem,a ještě by se tam hodí demokratismus,který se čte demokracie.Všechno stojí za h.o.v.n.o.Jde jen o peníze a moc.Proto je na světě takový bordel.A je jedno,zda je to levice nebo pravice,v globále jsou všichni darmožrouti a zbytečně královsky placené stádo hyen.Svět potřebuje nový finanční systém,neboť ten americký s tištěnými hajzlpaírovými dolary je je jen dobrý pro americké korporace.Je nutné USA odebrat právo na tlačení rezervní měny,FED ať si zruší sami, a zrušit tím podody na burze i s vymyšleným koeficientem na hodnoty akcií a měn.Až to všechno dokážeme,celému světu se uleví.Jinými slovy,Amerika od roku 1913 drží svět v hrsti pomocí financí---Duch doby a podvody centrální banky FED
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(kp, 23.1.2010 13:35:09)
Odpovědět
Federální bankovní systém je špatný, neboť:

* od jeho zavedení, vláda peníze, které Fed tiskne, nezískává přímo, ale ve skutečnosti si je půjčuje s úrokem
* na pokrytí úroku z emise peněz do oběhu je použita daň z příjmu. Ta ho pokrývá asi z 35 % a tyto prostředky jdou do Federálního rezervního systému a nevracejí se do veřejného sektoru (do stavby komunikací, zdravotnictví, školství apod.) a svým způsobem brzdí rozvoj infrastruktury země.
* Federální bankovní systém je (navzdory svému názvu) skupinou několika soukromých bank a není veřejně známo (a ani stát nemá kontrolu nad tím), jak a k jakým účelům jsou vybrané peníze z daní z příjmu (v řádu bilionů dolarů ročně[1]) investovány
* ze svého principu je strůjcem národního dluhu (Spojených států amerických), který stoupá do bezprecedentních rozměrů
* zrušení zlatého standardu z roku 1933, které je jeho součástí, znamenalo pozbytí skutečné hodnoty, kterou peníze byly kryty, a odstartovalo nadhodnocení skutečné ceny dolaru, která je podle autora na úrovni 4 centů (jiné zdroje[2] uvádějí 40 centů).
Re: Mafiáni ODS s tituly z Plzně ...
(kp, 23.1.2010 13:41:10)
Odpovědět
ekonomika
End the Fed

kniha obhajuje zrušení amerického Federálního rezervního systému (který ve Spojených státech vystupuje ve funkci centrální banky USA); a Paul v ní vysvětluje, že toto soukromé konsorcium bank nepracuje ve prospěch obyčejných Američanů a že by se to tudíž měli zbavit.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Kozí pysk, 22.1.2010 12:07:15)
Odpovědět
Pane Kříž, beru Vás za slovo. Já také nesouhlasím s převodem státu na sociální stát. Nicméně máme svobodu a demokracii,nechcete - li býti otrokem sociálního státu, tak se z něj vystěhujte. V tom nesociálním státě byste se bulvárem rozhodně neuživil, proto jste se odtud dosud nevystěhoval a také se nikdy nevystěhujete. Jinak řečeno, Vaše osobní problémy se sociálním státem jsou Vaše soukromá věc a v podstatě nikoho svobodomyslného nezajímají. Mladí, zdraví, inteligentní a pravovití lidé Vaše rady nepotřebují, jsou - li dobře znalí angličtiny slovem i písmem, je jim otevřen celý svět a ti se tady zdržovat nebudou. Těm ostatním není Vašich rad potřeba, oni na politice nic nezmění a mnoha z nich sociální stát vyhovuje. Takže nebrečte nad sociálním státem jako český Pinokio a přestaňte psát ty bláboly.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(berg, 22.1.2010 12:34:23)
Odpovědět
typické pro komanče typu kozí pysk, zakázat psát, držet hubu a krok, jinak se vystěhuj, naštěstí už jste v pérdeli a to je fajn
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(unkas, 23.1.2010 11:27:35)
Odpovědět
Neber si ,laskavě,komanče do úst,smrade!
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(berg, 26.1.2010 21:53:47)
Odpovědět
ano, je to fajn
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Kozí pysk, 23.1.2010 16:44:31)
Odpovědět
Pane Bergu, nikomu nic nezakazuji, nenakazuji a nikoho nevystěhovávám. Bohužel - ti, kdož se natrvalo vystěhovali z ČR anebo se od nás natrvalo vystěhují, (jsou jich desetitisíce a další časem přibudou), patří většinou k elitě našeho národa. Jejich odchodem vzniká ČR nenahraditelná škoda. Oni tady opravdu postrádají větší svobodu a větší demokracii, také daleko větší kulturu politiky a politické diskuse - jinak by odtud nešli. Ty bláboly autora a jeho přitakávačů jen a jen nahrávají socanům a komunistům. Paroubek s Filipem by oněm "pravicovým" debatníkům měli poděkovat, protože pravicové sprosťárny, hovadismy a blbiny zde produkované řadový občan rozhodně volit nebude.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(whaler, 22.1.2010 13:46:29)
Odpovědět
A nevadí Vám, Kozí tlamo, že mu upíráte jedno ze základních práv a to právo na svobodu slova?
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(ferda, 22.1.2010 23:35:53)
Odpovědět
wahlere, ale koza mu nabízí také jeden z atributů změn které nastaly a to, totiž svobodné cestování :-))) a to je přece ok,nee?
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Kozí pysk, 23.1.2010 16:52:49)
Odpovědět
Pane Whalere, já nikomu svobodu slova neupírám, na internetu ji ostatně ani upírat nelze, jak jistě uznáte.. Bohužel, slabinou demokracie je to, že kdo má díru do zadku, může mluvit do všeho i do toho, o čem nemá ani páru. Je dobré mluvit se znalostí věci a k věci, blábolisté a sprosťáci by si to sami měli uvědomit, zmlknout a neotravovat diskusi.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Strnad, 22.1.2010 15:22:17)
Odpovědět
Děkuji za Váš článek,s Vaším názorem se plně
ztotožňuji a lepe bych to nenapsal.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(nobody, 22.1.2010 14:52:31)
Odpovědět
Pánové, pánové, to jsme to za těch 20 let dopracovali zrovna tam, kde jsme začali. Nejvíc mně vadí arogance a lidská blbost. Věřím, že lidé nejsou úplně debilní a cestu si zvolí sami.
Musíme to respektovat a pro příště hlavně slušně a klídek.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(děd, 22.1.2010 15:09:52)
Odpovědět
Hrůza je v tom, že si tady každý myslí, že když někdo nemá stejný názor jako on, tak debilní je.
Nadávky a hulvátství ještě nikdy nikoho nepřesvědčily.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Cis, 22.1.2010 15:42:44)
Odpovědět
Děde, Vy nemáte nic společného s obhroublým drzým egoistou o několik řádek výše, že? Máte pozoruhodně stejný nick...
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Leo Jaroš, 22.1.2010 15:17:39)
Odpovědět
Naprosto přesné, jako ostatně všechny články Karla Kříže. Potíž je v tom, že v dohledné době není žádné reálné cesty, jak tyto bez jakýchkoli pochyb správné věci uskutečnit. Bezcharakterní hovado disponuje totiž před slušným člověkem v tomto směru obrovskou výhodou - nemá žádné pochybnosti (jako každý blb), žádné skrupule a jde tvrdě a bezohledně za svým. Otázka tedy zní: jak provést žádoucí změny a nestat se přitom stejně odpornou kreaturou? A další nesnáz, kterou vystihuje citát kreslené anekdoty Vladimíra Renčína: "Demokracie je vláda lidu. Většina lidí jsou pitomci. Děsím se, k jakým závěrům to vede..." Tohle je také v české kotlině očividné, a co tedy s tím? Lze českou "demokracii" zkvalitnit? Když jo, jak? Když ne, je možné ji něčím nahradit?
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(jANA, 22.1.2010 15:34:15)
Odpovědět
Každá vláda by měla mít vyrovnaný rozpočet.Vláda, která by měla nevyrovnaný rozpočet by měla odstoupit. Do tohoto rozpočtu bych nepočítala dluhy. Ty by se měli z rozpočtu odečíst a splácet odděleně.
Vést sociální stát na dluh není normální. Jestliže stát nemá prostředky na školství, zdravotnictví atd. není možné jen navyšovat daně. Je třeba zjistit kolik stát vlastně stojí a zda my daňový poplatnictví o takový stát stojíme. Jestliže pracuji půl roku na stát a druhý půl roku na sebe není možné, aby se tato rovnováha zvrhla na to, že budu pracovat více na stát než na sebe. A to je mezi námi tolik těch co vůbec nepracuje.
Já bych social. dávky dávala max. 2 roky. Pak bud práce nebo nic.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Nostrarámus, 22.1.2010 18:07:43)
Odpovědět
Celá tato diskuze je lichá, protože používané argumenty jsou pouze převzeté a lehce výrazově upravené "argumenty" politiků odpovědných za současný stav st. financí. Například: "nebude na důchody, jsme silný sociální stát vyplácíme příliš sociálních dávek, nebude na zdravotnictví, nemáme na silnice, " ap. Každý politik ukazuje svoji statistiku. Pro řešení nastalé situace včak chybí nepolitické, nezkreslené a neučelové analýzy a statistiky. Všechno se řeší jako hlavolam, systémem nápad-pokus-omyl a my o tom vážně diskutujeme. Prostě se smiřme s tím, že žádné řešení nevymyslí.Jediné co z nich vyleze je "nutno zvýšit daně a urychleně zjistit co jsme ještě nezdanili".
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(S.T.K., 22.1.2010 21:52:46)
Odpovědět
Prošel jsem několik diskuzí na téma levice - pravice, tedy "sociální stát" vs. anarchie.
Je to pořád stejné, jen argumenty jsou více nebo méně adresné a více nebo méně logické.
Můžeme to zjednodušit na poučku: Kdo má málo, chce, aby se s ním ti bohatší rozdělili o svůj majetek. Protože sami nechtějí, propaguje stát.

Ti kteří jsou majetnější, uvažují naprosto stejně, jen s opaačným znaménkem. Bohatí se nechtějí vzdávat svého majetku ve prospěch těch chudých. Stát je k tomu nutí (daněmi) a proto jej nechtějí.
(Pomiňme, jakým způsobem ti bohatí získali svůj majetek, pomiňme i to, proč jsou chudí chudými. Pomiňme dokonce i to, kolik z vybraných peněz zmizí do kapes těch, kteří spravedlivě nebo nespravedlivě - to záleží čistě na úhlu pohledu - takto získaný majetek přerozdělují.)

V největším zjednodušení jsou to dvě základní lidské vlastnosti. Egoismus a závist. Opravdu záleží jen na úhlu pohledu. Tyto dva úhly pohledu jsou elementární a zbytek - to je jen folklór.

Pozn.: Následně můžeme uvažovat, jak se změní nazírání na pravo-levou problematiku, když původně bohatý člověk zchudne a naopak.
Nebo o tom, zda je získaný majetek způsobem čestným nebo ne, nebo zda je chudoba jiných způsobena jejich leností, neschopností nebo prostou smůlou (např. nemocí).
Dá se konstatovat, že lidi se od tlupy opic liší jen tím, že základní postoje obalují do více či méně působivých teorií, vysvětlení alias pohádek.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Cis, 22.1.2010 23:09:32)
Odpovědět
Překvapuje mne, kolik lidí zcela špatně interpretuje pojem sociální stát (je pravda, že tento pojem není příliš přesný, bohužel se neujal pojem "stát sociálních služeb"). Možná je to tím, že jsem léta pobýval v Německu, kde nikdo nepochybuje, že mají kapitalismus i sociální stát pěkně spojený v jedno.

Skutečně tvrzení, že je veden spor mezi kapitalismem a sociálním státem by pravděpodobně v západní Evropě k velikému údivu. Možná by se mělo ve školách věnovat poněkud více prostoru otázce: "Co je to sociální stát?"
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Honza, 22.1.2010 23:56:00)
Odpovědět
Bezva článek, pochvala autorovi
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(unkas, 23.1.2010 11:13:46)
Odpovědět
A jak se,prosím,prožírá budoucnost?Nějak na to nemohu přijít.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Cis, 23.1.2010 13:24:31)
Odpovědět
Čtyřiceti lety komunismu.

Zkus si koupit dům a půjč si na to od banky, pak si půjč od lichváře na zaplacení úvěru bance, pak si půjč od kamaráda atd. A jednoho dne Tvoje děti zjistí, že jsi jim prožral budoucnost.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(fiala, 23.1.2010 19:11:59)
Odpovědět
ty jsi ale chytrej :-D za 1/-40let komunismu nebylo tak drastických jako těchto 20let rozkrádání a za 2/- chceš snsd říct,že v USA-kolébka gangsterkapitalismu,lidi nemají problémy s půjčkami,hypotékami a domy?????????? Kdyby jste nebyli všichni tak vys.ra.ní a snobští,tak by tady bylo dobře,i bez honosných domú,luxusních aut nebo supermarketů plných chumajovin na dluhy.Trochu skromnosti,pokory a rozumu a není co řešit,natož se blbě dohadovat o kravinách. Problém této doby je-PENÍZE a CHAMTIVOST,nic jiného v tom nehledejme.Oplitika je jen nástroj k moci a vládnutí druhým.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Edita, 23.1.2010 20:12:34)
Odpovědět
fiala,palec nahoru!OK!
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Cis, 23.1.2010 20:17:17)
Odpovědět
Překvapím tě nejdříve tím, že s tebou budu souhlasit. Skromnost je důležitá vlastnost a velmi nám chybí. Zadruhé pak tím, že osobní skromnost je pojmovým znakem kapitalismu volné soutěže.

K bodu jedna: Nikdy mne nepřestane udivovat jeden takový malý problém - kam ukradené hodnoty podle tebe zmizely? Kdyby jich bylo tolik, jistě by mezi světovými miliardáři figurovalo víc než jeden Čech. Ne, že by nebyly krádeže...spíše nebylo, co ukrást. Strojní výbava byla zastaralá, vynálezy se nedařilo zavést do praxe, investice byly minimální. ČSR byla jednou z nejbohatších zemí světa - v roce 1989, byla nejbohatší ve východním bloku, ale na světě je překonal kdekdo.
K bodu dva: Co stále máte s těmi Američany?
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(kp, 24.1.2010 8:51:47)
Odpovědět
Zastaralá výroba je otázkou financí,kdyby Husák tiskl prachy jak v USA-FED,byla by obnova výroby rychlejší a modernější.V tom případě by rostl státní dluh,a to by všichni tehdejší obdivovatelé západu vřeštěli.Dneska jim dluhy na obnovu výroby nevadí.A USA??? Vždyť si o tom štěbetají už i vrabci na střeše-jsou v h.a.j.z.l.u, i ta jejeich profláknutá demokracie s pozitivní psychologií.Tady jde o víc,o celý světový finanční systém,která ta vaše jedinečná Amerika totálně zdiskreditovala,jak komunisti 8.březen.Nejsem ani nalevo,ani napravo,ale nejsem slepý,hluchý ani blbý,jak by si-možná i Vy-,přáli.Jednoduše řečeno-SVĚT JE V HAJZLU ,a to především skrze USA a jejich chamtivou a mocenskou a vojenskou politiku.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Cis, 24.1.2010 12:43:16)
Odpovědět
Jste jeden z mále diskutujících, kteří mají aspoň trochu rozhledu a slušnosti reagovat na řečené, proto Vám rád odpovím.

Západoevropské země si peníze netiskly a přitom v dobách vázanosti na zlatý dolar prodělaly obrovský hospodářský vzestup. Podobně i státy východoasijské. K modernizaci a investicím nepotřebujete dolary, zvláště pokudje Vaše země k jejich emitentovi v nepřátelském stavu.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(UL, 24.1.2010 16:12:14)
Odpovědět
Cis,když se tady nekrade a není co krást,tak kde vzali takoví jednotlivci jako je Repíče a j.tolik peněz na vily v Toskánsku a jinde?Repíček si nakrad v souvislosti s letištěm,prodejem leteckého benzínu od jisté jeho společnosti,která mu dala tolik vydělat,že nemusí do smrti dělat.to je jen jeden příklad kapitalistických chytráků,kteří žijí na úkor jiných. Letiště jsme museli málem prodat,ale to se zamete pod koberec a je to.Jak je to možné?Ty to zase vysvětlíš po svém,to je mi jasné.Fenoméne.Protože je Repíček z ODS ,tak se o tom ani nepíše.To je normální.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Nostradamus, 23.1.2010 11:54:34)
Odpovědět
Byť má Kříž pravdu, pak jde o utopii, což nepochybně velmi dobře ví. Ten bezbřehý systém korupce a napakovaných podržtašek a podrždeštníků jako jsou Tvrdící,Dalící přes nositele naplněných igelitek jako jsou všelijak napakovaní "vládní představitelé" Gross a další dobytek, kteří v tichosti odešli a užívají milionů a jakoby pták Fénix zbohatli-to vše umocňuje beznaděj a nasranost obyvatelstva.
Větší neštěstí, než plně zlegalizované zlodějny je NÝMANDSTVÍ "vládnoucích". Absolutní beznaděj, kdo by se dal do státních služeb, než nýmand nebo prohnilá verbež, tady se rozhazuje, nabírají se dalšé nýmandi, nepotismus dostoupil vrcholu a tato banda pokud již nemůže tunelovat, tak hnije za slušné prachy v předimenzované státní správě. Tato pakáž v umělé zaměstnanosti hnije a hnije a hnije, je to ona která zadlužuje a zadlužuje stát a to nicneděláním, vypisováním lejster a když se dostane k nějaké "práci" jako schválení dálnice na ostravsko, tak pak se stornuje projekt a šup flastr 1 miliarda, tak by se dalo pokračovat donekonečna.
Jeden z dalších darmožroutů na této zemi je tzv. armáda. Vyžraná prasata generálů, včetně dalších různých hodností pro tuto společnost vlastně od doby existence ČSR nikdy nic pro nás neudělala. Avšak celé generace těm prasatům platí na jejich ošacení, cvičné střelby, luxusní platy a bujaré večírky a konečně do dnešní moderní doby se těm prasatům nakupují na dluh různé transportéry, letadla a zbraně všeho druhu.V době, kdy se má tzv. šetřit aspoň každým milionem se tady rozhazují pro armádu stovky miliard a nikoho to tady nesere. Kecy o spojeneckých závazcích ty si mohou nechat na ty své chlastací rauty. Když vidíme v TV jak vypasenou Parkanovou oblékli naši jenerálové do maskačů a vyslali ji vládním letadélkem si udělat výlet s prohlídkou "naši mise" nebo sem tam nějakého pitomečka v dočasné roli min.obrany posadí do "pinďoura" mladšího bratra Ótéčka nebo jej posadí do tryskáče, kde se ze starchu podělá a pak jej strčí před kameru, kde mele o užitečnosti těchto parazitů, tak se mi chce zvracet jak Satoránskému v Černých baronech.

Závěr: Nic s tím nelze udělat, chce to novou revoluci, je to dekadence, pro Boha, ale ne tu komunistickou sběř, vždyť to-co se zde děje je stejně pozůstatek její výchovy...
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Murray N. Rothbard, 23.1.2010 14:04:24)
Odpovědět
Vývoj peněz na svobodném trhu a jejich úplné ovládnutí státy, to je téma proslulé Rothbardovy knihy sepsané velmi působivě pro nejširší okruh čtenářů. Zneužívaní této ohromné moci nad penězi a celou ekonomikou je jen dalším logickým krokem. Profesor Rothbard popisuje mechanismus uchvácení peněz a popis ničivých vládních intervencí a zhoubné politiky centrálních bank do rozpadu brettonwoodského systému. Vývoj od 70. let až ke vzniku eura zachycuje a vysvětluje v obsáhlém doslovu Guido Huelsmann. Celá kniha prokazuje, že za inflaci a hospodářské krize jsou odpovědny centrální banky - nástroj, kterým stát ovládá peníze.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(USA a FED - viníci světové finanční krize, 23.1.2010 14:15:48)
Odpovědět
Hlavní motivace pro třetí centrální bankovní systém –FED-přišla z Panic 1907, který obnovil požadavky pro bankovnictví a měnovou reformu. Během posledního čtvrtststoletí 19. století a počátku 20. století ekonomika Spojených států procházela sérií finančních panik. Podle podpůrců Federalního rezervního systému a mnohých ekonomů, předchozí národní bankovní systém měl dvě hlavní slabosti: “nepružná” měna; a nedostatek likvidity. Následující rok Congress nařídil Aldrich-Vreeland akt, který se postaral o nouzovou měnu a založil National peněžní pověření k bankovnictví studia a měnové reformě. Americká veřejnost věřila, že Federalní rezervní systém zajistí finanční stabilitu, aby se panika jako v roce 1907 mohla už nikdy stát znovu; ale jen 22 roků pozdnější v 1929, kapitálový trh havaroval znovu a Spojené státy zadaly nejhorší depresi v jeho historii, Great deprese. Kritici Federal rezervvního systému, včetně Miltona Friedmana a Murray Rothbard vždy tvrdili,že stát a Federal rezervní systém pomáhal k příčině Great deprese.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(bORO, 23.1.2010 15:18:51)
Odpovědět
Tohle co prozivame neni v zadnem pripade socialismus ale vykoristujici kapitalismus.Kapitalismus byl a je zalozeny na vykoristovani a nejen tech slabsich.Je to cesta k zahube lidstva.Ti nejslabsi zacnou byt mimo misu a nastane boj mezi temi silnejsimi, bohuzel bez viteze.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(CheG, 23.1.2010 15:27:15)
Odpovědět
To co prožíváme je socialismus, založený na institucionalizovaném vykořisťování. Na prvém místě se musíme zbavit socialismu, nechceme-li vyhynout.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Kus, 23.1.2010 20:19:31)
Odpovědět
cheg.tak Topolánek nám tady vládl socialisticky?Nenech se vysmát.Blábolíš nesmysly.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Slavomír, 23.1.2010 17:16:30)
Odpovědět
Nechci být otrokem "nesociálního" státu !!
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Slávka, 23.1.2010 20:26:26)
Odpovědět
Slavomíre,já také ne.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(asociál, 23.1.2010 19:17:15)
Odpovědět
Pane Kříž,líbí se mi,jak nadaváte na dnešní politiky,kterým jste uvěřili a skočili na lep,jak naši dědové kdysi komunistům.Proto nenadávejte na komunisty,ale na sebe a vaši modrou fantazii v lepší zítřky.Bez naivních a hloupých lidí,by se k moci nedostali ani modří ani červení.Za blbost si může-me ,každý sám.Nyní to ale nebude sametové,ale už s vidlemi.20let si nechar srát na hlavu,snad už je dost.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Dr.Troškrt, 24.1.2010 7:42:40)
Odpovědět
Máte takový zavádějící nick... Vidím, že Jste především "sociál". Ale co by mne skutečně zajímalo: v jaké řadě při tom "pochodu s vidlemi" půjdete Vy? Můj tip je, že hodláte pracovat v týlovém zabezpečení...
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(asociál-kp, 24.1.2010 9:04:42)
Odpovědět
Jsem kp,a jsem malý stát a nepoltizivanou ekonomiku-hospodářství.Ekonomika je výraz socialistiko-kapitalistický.Ať se každý stará sám o sebe.A na koho bych šel s vidlema??? Na ty,co sedí v tomto demokratickém parlamentu,protože jsou blbější neš ti socialistický.Za 40let "mizerného a zločinného a zastaralé výroby",a kdo ví co ještě, bylo tady k žití.Ale za 20let DEMOKRATICKÝCH KAPITALISTŮ- jsme totálně v ř.i.t.i a před státním bankrotem.Pak je na čase pokorně přiznat a říct nahlas-ať byli komunisti takový nebo makový,rozhodně byli zodpovědnější k občanům a státu.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(lukana, 24.1.2010 11:49:51)
Odpovědět
Kapitalizmus mohl ve své pýše a lesku velmi hravě dominovat skromnému a chudému socialismu.Socialismus jsme zbourali,a kapitalismus nemůže bez něj žít a excelovat.Proto je na řadě něco úplně nového,neznámého.Jen doufejme,že to nebude NWO-a korporátní fašismus a jeho skrytá tvář vojenského systému.
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(Vzdoropapež XVI., 25.1.2010 11:39:14)
Odpovědět
Pochopme,že všechno je jen jako :
Jako demokracie,jako právní jistota,jako obrana,jako policie,jako doktorát z Plzně,jako banka,jako podnikání,jako kupování a jako prodávání,jako politika,jako stavění,jako sport,jako konference,jako zprávy v TV a těch jako je fakticky všude JAKO máku . . .
Re: Nechci být otrokem “sociálního” státu
(template, 27.1.2010 11:25:39)
Odpovědět
Cis: Nemá to cenu, nesnažte se. Jak vidím tuhle diskuzi, chce se mi zvracet. Ať si levicoví bezmozci ten ráj na zemi pod vládou KSČSSD užijí, blbé ale je, že to postihne i ostatní slušné občany. Ti jsou ale bohužel v menšině.